Hyundai i40 w wersji sedan

Model i40 w wersji kombi został pokazany już wcześniej, w trakcie marcowych targów w Genewie. i40 sedan jest trzecim modelem wprowadzanym na rynek pod szyldem nowego sloganu marki New Thinking. New Possibilities. (Nowe Myślenie. Nowe Możliwości).

i40 który został całkowicie stworzony i zaprojektowany w europejskim centrum R&D Hyundaia w niemieckim Rüsselsheim, reprezentuje prawdziwie europejski styl i odzwierciedla nowy język projektowania firmy Fluidic Sculpture (Opływowa Rzeźba).

Styl projektowania Fluidic Sculpture wykorzystuje płynne linie inspirowane naturą, dla osiągnięcia efektu dynamizmu i został on już wcześniej zastosowany przy modelach ix35 oraz ix20. W przypadku projektu i40 kluczowymi hasłami designu stały się: Modern Flow i Premium Wing co oznacza, że projektanci położyli nacisk na opływowe, nowoczesne kształty oraz detale wykończeniowe nawiązujące do motywu skrzydeł.

„Zastosowaliśmy wyraziste, płynne linie na całej długości samochodu, aby i40 miał mocno wyróżniający wygląd” – powiedział Thomas Bürkle, główny projektant w Hyundai Motor Europe Technical Centre. „Chcieliśmy odejść od typowej dla sedna trójbryłowej sylwetki, aby stworzyć samochód o dynamicznym i sportowym zacięciu. Dzięki nisko poprowadzonej linii dachu i40 sedan ma w sobie coś z charakteru coupe” – dodał.

i40 wyróżnia się nie tylko atrakcyjną stylizacją, ale gwarantuje także wysoki poziom komfortu wewnątrz, dzięki rozstawowi osi 2,77m i wiodącym w klasie wymiarom przestrzeni pasażerskiej: wysokość od siedzenia do dachu – 1025mm, szerokość wnętrza na wysokości ramion – 1455mm, miejsce na nogi – 1170mm.

„Wprowadzenie tego samochodu w wersji sedan to kolejny krok na drodze podboju rynku europejskiego przez model i40, będące naturalnym uzupełnieniem bardzo pozytywnego przyjęcia wersji wagon podczas targów w Genewie” – powiedział Allan Rushforth, wiceprezes i dyrektor operacyjny Hyundai Motor Europe. „Samochód ma nie tylko wyjątkowy design, ale zapewnia także maksymalny komfort, co zdecydowanie wyróżnia go na tle innych konkurentów segmentu D” – dodał.

Jednostki napędowe
Nowy i40 dostępny będzie w czterech wersjach silnikowych – dwie benzynowe i dwie wysokoprężne, spełniające normy Euro V. Jednostki osiągają moc od 115 KM do 177 KM, i w całym zakresie obrotów silnika posiadają wysoki moment obrotowy, dzięki czemu i40 prowadzi się komfortowo zarówno podczas jazdy w mieście jak i na autostradzie.

W segmencie D 75% całkowitej sprzedaży w Europie stanowią samochody z silnikiem Diesla, dlatego Hyundai przewiduje, że 1,7-litrowy Diesel o mocy 136 KM będzie najbardziej popularną wersją wśród kupujących samochód zarówno do użytku prywatnego jak i do flot. Ogólnie Hyundai szacuje, iż 65% sprzedaży stanowić będą samochody wyposażone w jednostki Diesla.

W i40 debiutuje nowy czterocylindrowy silnik GDI o pojemności 2,0l. Zapewnia on wyższy moment obrotowy i dużą przyjemność z jazdy, a także niższe zużycie paliwa, zmniejszenie emisji oraz doskonałe parametry NVH (Noise Vibration Harshness) – podobnie jak w silniku z wielopunktowym wtryskiem paliwa. Ma on moc 177 KM i 213 Nm momentu obrotowego, dzięki czemu w i40 zachowana jest równowaga pomiędzy wydajnością, a zużyciem paliwa. Wyposażony w ten silnik oraz sześciobiegową manualną skrzynię biegów i40 sedan przyspiesza do 100 km zaledwie w 9,7 sekundy i zużywa 6,8 l/100 km (w cyklu mieszanym), utrzymując emisję CO2 na poziomie 159 g/km.

Ograniczony NVH (Noise Vibration Harshness)
Silniki Diesla w i40 zostały wyposażone w specjalnie opracowany pakiet, dzięki któremu zdecydowanie ograniczono hałasy zewnętrzne. Wykorzystano tu takie materiały, jak: wykładzina przepuszczająca powietrze, dźwiękochłonne wygłuszenie komory silnika i tekstylne wkładki w nadkolach w celu absorpcji źródeł hałasu z silnika, drogi oraz tłumika, uzyskując 20% wzrost ograniczenia poziomu hałasu wewnątrz oraz dobiegającego z silnika na biegu jałowym (w porównaniu do i40 bez tych funkcji).

Zaawansowane funkcje technicznie

Model i40 charakteryzować się będzie bogatym wyposażeniem już w wersji podstawowej. Liczne funkcje high-tech, mają być silnym argumentem w przyciągnięciu potencjalnych Klientów. Wśród proponowanych rozwiązań High-tech znajdzie się asystent parkowania i utrzymania toru jazdy, jak również Bluetooth® z funkcją rozpoznawania głosu, pełna nawigacja oraz kamera cofania. Pod względem komfortu i wygody, i40 dostępny będzie z elektrycznym hamulcem postojowym, systemem wentylacji przednich siedzeń, podgrzewanymi siedzeniami przednimi i tylnymi, automatycznym systemem odszraniania szyby przedniej oraz podgrzewaną kierownicą.

Nowoczesne elementy oświetlenia takie, jak światła do jazdy dziennej w technologii LED, reflektory z żarówkami ksenonowymi oraz przyjazny dla kierowcy zestaw wskaźników z wyświetlaczem LCD (typu Supervision Cluster) to kolejne elementy wzmacniające wizerunek i40 jako wiodącego modelu segmentu D.

Bezpieczeństwo
i40 korzysta z najnowszych technologii bezpieczeństwa aktywnego i pasywnego w celu zapewnienia maksymalnej ochrony użytkowników. W wybranych krajach, podstawowe wyposażenie stanowić będzie ESP, ABS, Hill Start Assist Control (system ułatwiający ruszanie na wzniesieniu), VSM (Vehicle Stability Management – system zarządzający stabilnością pojazdu), BAS (Brake Assist System – system wspomagania awaryjnego hamowania) i ESS (Emergency Stop Signal – sygnał ostrzegania o awaryjnym hamowaniu).

W zakresie bezpieczeństwa biernego i40 może być wyposażony aż w dziewięć poduszek bezpieczeństwa – przednie, boczne przednie i tylne, kurtyny oraz poduszkę kolanową kierowcy, dzięki czemu ma być kolejnym modelem marki Hyundai, spełniającym najwyższe kryteria oceny bezpieczeństwa w testach Euro NCAP (5 gwiazdek)

 

Specyfikacja techniczna

Hyundai i40 sedan

Wszystkie wielkości są orientacyjne – ostateczne wielkości zostaną podane w czasie prezentacji pojazdu


Silniki Diesla:


1.7 l 115 KM
Typ / pojemność        U-II, DOHC, 4-cylindrowy, 16-zaworowy z HLA / 1685 cm3
Moc / moment obrotowy    115 KM (85 kW) przy 4000 obr/min / 260 Nm (26,5 kgm) przy 1.250-2.750 obr/min
Emisja                            122 g/km (113 g/km z systemem ISG)

1.7 l 136 KM
Typ / pojemność        U-II, DOHC, 4-cylindrowy, 16-zaworowy with HLA / 1685 cm3
Moc / moment obrotowy    136 KM (100 kW) przy 4000 obr/min / 325 Nm (32,0kgm) przy   2000-2500 obr/min
Emisja                            124 g/km (119 g/km z systemem ISG)

Silniki benzynowe:


1.6 l 135 KM
Typ / pojemność        Gamma GDI, 4-cylindrowy, 16-zaworowy z podwójnym CVVT / 1591 cm3
Moc / moment obrotowy    135 KM (99 kW) przy 6300 obr/min / 164 Nm (16,8kgm) przy 4850 obr/min
Emisja                            149 g/km (138 g/km z systemem ISG)

2.0 l 177 KM
Typ / pojemność        Nu GDI, 4-cylindrowy, 16-zaworowy z podwójnym CVVT / 1999 cm3
Moc / moment obrotowy    177 KM (130 kW) przy 6500 obr/min / 208 Nm (21,7kgm) przy 4700 obr/min
Emisja                            156 g/km


Skrzynie biegów:

                               1.7/115    1.7/136    1.6/135    2.0/177
manualna / biegi             6         6             6         6
automatyczna / biegi      —      6          —-        6


Zawieszenie:
Przednie     Niezależne kolumny MacPhersona z amortyzatorami gazowymi. Drążek stabilizatora.
Tylne     Niezależne zawieszenie wielowahaczowe, amortyzatory gazowe


Układ kierowniczy
Typ     MPDS (Motor Driven Power Steering – elektrycznie wspomagany     układ kierowniczy)
Przełożenie                  2,88 obrotu od oporu do oporu
Promień zawracania               5,46 m

Hamulce
Przednie              wentylowane tarcze o średnicy 320 mm
Tylne                 stałe tarcze o średnicy 300 mm


Koła i opony
Standard             7,0Jx16        205/60 R16
                            7,5Jx17        215/50 R17
                            8,0Jx18        225/45 R18

Wymiary (mm)
Zewnętrzne

Długość całkowita        4740
Szerokość całkowita    1815 (bez lusterek zewnętrznych)
Wysokość całkowita    1470
Rozstaw osi                  2770
Zwis przedni                 920
Zwis tylny                     1050
Rozstaw kół przód        1591
Rozstaw kół tył             1597  

Wewnętrzne                                          Przód         Tył
Wysokość od siedzenia do dachu         1025         965
Przestrzeń na nogi                                 1170         850
Przestrzeń na wysokości na ramion      1455        1420

Pojemność
Zbiornik paliwa         70 litrów
Bagażnik                   503 /  litrów (siedzenia złożone / siedzenia rozłożone)


Osiągi  (skrznia manualna)
                                                         1.7 / 115    1.7 / 136    1.6 / 135    2.0 / 177
Prędkość maksymalna km/h               190            198             195            210
Przyspieszenie 0-100 km/h (s)          12,9           10.6            11,6            9,7

Zużycie paliwa i emisja  (skrzynia manualna)
                                         1.7 / 115    1.7 / 136    1.6 / 135    2.0 / 177
Litry / 100 km**            4,3 (ISG)    4,5 (ISG)     6,0 (ISG)    6,8    
CO2 (g/km)                    122              124              149         156
CO2 (g/km) z ISG          113              119              140        —-

 

źródło: Hyundai

Michał Kiermanowicz
Michał Kiermanowicz

Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.

Artykuły: 3209

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *