po raz pierwszy od stycznia do końca września sprzedał na świecie ponad cztery miliony samochodów. Klientom przekazano w tym czasie 4,21 miliona osobowych aut (I–IX 2011: 3,81; +10,6 procent). W miesiącu wrześniu nabywców znalazło 492.500 Volkswagenów (wrzesień 2011: 472.100; +4,3 procent). W Polsce liczba rejestracji nowych samochodów osobowych Volkswagena w pierwszych trzech kwartałach wyniosła 15.767 (I-IX 2011: 12.266; +28,5 procent).
„Volkswagen zwiększył sprzedaż we wrześniu przede wszystkim poza Europą. Wobec utrzymującej się trudnej sytuacji na zachodnioeuropejskich rynkach motoryzacyjnych pozostajemy bardzo czujni, ale mimo to jesteśmy pełni optymizmu, jeżeli, bowiem nowy Golf, który pojawi się w najbliższych tygodniach, jest naszym najważniejszym samochodem. Jesteśmy bardzo zadowoleni z ponad 15.000 wstępnych zamówień na ten model” – wyjaśnił Christian Klingler, Członek Zarządu ds. Sprzedaży i Marketingu koncernu Volkswagen i marki Volkswagen Samochody Osobowe.
W regionie Azji i Pacyfiku marka Volkswagen osiągnęła od stycznia do września wzrost sprzedaży o 16,4 procent i przekazała klientom 1,68 mln samochodów (I–IX 2011: 1,44 mln). Na Chiny (z Hongkongiem) jako największy pojedynczy rynek w tym regionie przypadło 1,52 mln aut (1,229; + 17,2 procent). Także na kontynencie amerykańskim sprzedaż na koniec września wykazywała pozytywną tendencję. W regionie Ameryki Północnej sprzedanych zostało o 26,1 procent więcej osobowych Volkswagenów, niż w analogicznym okresie roku ubiegłego (I–IX 2012: 456.00; I–IX 2011: 362.000). Wzrost zaznaczył się przede wszystkim w USA, gdzie nowi właściciele odebrali 323.100 aut (2011: 235.500; + 37,2 procent). W Ameryce Południowej sprzedaż wzrosła o 8,1 procent do 626.200 sztuk (2011: 579.400).
W całej Europie Volkswagen Samochody Osobowe sprzedał w pierwszych trzech kwartałach bieżącego roku 1,30 mln samochodów (2011: 1,30; + 0,2 procent). Wzrost wygenerowały rynki w Europie Środkowej i Wschodniej – sprzedaż wzrosła tam o 32,1 procent do 199.800 samochodów. W Rosji, na największym pojedynczym rynku w regionie, sprzedanych zostało 123.000 osobowych Volkswagenów (I–IX 2011: 78.900; + 55,9 procent). W Europie Zachodniej (bez Niemiec) popyt zmniejszył się o 6,2 procent do 653.300 sztuk (2011: 696.100) ze względu na trudną sytuację całego rynku. W Niemczech Volkswagen sprzedał do końca września 447.000 samochodów osobowych (2011: 449.600; – 0,6 procent).
W Polsce w pierwszych dziewięciu miesiącach tego roku zarejestrowano 15.767 nowych samochodów osobowych Volkswagena. Jest to dokładnie o 28,5 procent więcej niż w tym samym okresie w minionym roku (I-IX 2011: 12.266). Marka zwiększyła także udział w rynku do 7,7 procent (I-IX 2011: 6,1 procent). We wrześniu zarejestrowanych zostało 1.819 samochodów (IX 2011: 1710; +6,3 procent), udział w rynku w tym miesiącu w bieżącym roku także wzrósł w porównaniu wrześniem w roku ubiegłym i wyniósł 9,7% (IX 2011: 8,2%).
źródło: Volkswagen
Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.