X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Fiat 500L - dwa nowe silniki

2013-02-20
Strona główna -> Fiat -> 500L

Zastosowanie niewielkiej turbosprężarki o stałej geometrii łopatek pozwala jednostce napędowej zapewnić wysoki moment obrotowy przy niskiej prędkości obrotowej (320 Nm przy 1.750 obrotach/min), zachowując cały czas elastyczność jazdy.
Jednak sercem 1.6 MultiJet II nowej 500L jest bez wątpienia system wtrysku Common Rail trzeciej generacji, który wykorzystuje innowacyjne wtryskiwacze, zdolne do szczególnie szybkiego i elastycznego podawania paliwa, dzięki precyzji hydraulicznego sterowania w krótkich odstępach czasowych.


Dzięki tym wtryskiwaczom można sterować zwiększoną liczbą wtrysków (nawet do 8) w jednym cyklu spalania i realizować coraz nowocześniejsze strategie mające na celu zoptymalizowanie procesu spalania, m.in. dzięki zastosowaniu wtrysku "Injection Rate Shaping" (dwa wtryski następujące po sobie). Tym sposobem poprawia się proces spalania, redukując poziom hałasu i emisję cząstek stałych i tlenków azotu (NOx). Ponadto, dzięki prostszej konstrukcji oraz ograniczeniu ilości komponentów o 40%, cała jednostka staje się prostsza i bardziej niezawodna.


Cel efektywność. Połączona z 6- stopniową manualną skrzynią biegów C635, jednostka napędowa 1.6 MultiJet II Fiata 500L proponuje wiele rozwiązań, których celem jest redukcja zużycia paliwa oraz emisji spalin. Spośród niech warto wspomnieć o inteligentnym alternatorze, który odzyskuje energię na wybiegu silnika, magazynując ją w akumulatorze; o optymalizacji układu chłodzenia skracającym czas rozgrzewania silnika; o energooszczędnej pompie oleju o zmiennej wydajności, która odpowiednio reguluje ciśnienie oleju, redukując pobieraną przez siebie moc. Do standardu należy także system Start&Stop oraz olej silnikowy i przekładniowy o niskiej lepkości.

Układ przetwarzania spalin przewiduje wykorzystanie technologii DPF typu “close-coupled”, który integruje katalizator z filtrem cząstek stałych (CCDPF). Kompaktowe rozmiary tego elementu nie zwiększają oporów przepływu, uzyskując redukcję spalania paliwa i emisji CO2. Położenie filtra cząstek stałych w pobliżu wylotu z turbosprężarki pozwala ponadto na uzyskanie wyższych temperatur spalin na wejściu do filtra cząstek stałych i zredukowanie ilości oleju napędowego potrzebnego do przeprowadzenia regeneracji.

Poza tym, zintegrowanie tych dwóch elementów pozwala na zredukowanie ciężaru układu wydechowego i poprawia jego ogólną wydajność. Z filtrem cząstek stałych (CCDPF) połączony jest system recyrkulacji spalin (EGR), w którym wszystkie komponenty tworzą jeden element (moduł EGR) o wyjątkowo małych rozmiarach.

Przeglądy. Fiat 500L wyposażony w silnik 1.6 MultiJet II, aby utrzymać doskonałą formę, wymaga przeglądu co 35.000 km. Świadczy to o wysokiej jakości oraz opłacalnych wysiłkach włożonych w poprawę wytrzymałości i niezawodności wszystkich elementów samochodu. Korzyści jasno więc przekładają się na zmniejszenie kosztów eksploatacji: na przykład, po przejechaniu 100.000 km oszczędza się jeden przegląd.

TwinAir 105 KM: przeznaczenie miejskie
Nazwa Fiata 500L zawiera w sobie literę “L” rozumianą także jako „Lightness -  Lekkość” zmierzającej do uproszczenia i poprawy jakości życia w rozumieniu innowacji, ukierunkowanej zarówno na poszanowanie środowiska jak i oszczędności paliwa w codziennej eksploatacji.
Stupięciokonny TwinAir stanowi tego wyraźny dowód, co potwierdzone jest zużyciem paliwa oraz emisją CO2 plasującymi go u szczytu swojej kategorii: w cyklu mieszanym  są to odpowiednio 4,8 litra/100km i 112 g/km.. Nawiasem mówiąc, emisja spalin jest tak niska, że już dzisiaj mieści się w parametrach standardów europejskich wyznaczonych na 2020 rok.

Stupięciokonny TwinAir ukazuje więc “bardziej miejski” charakter 500L, ponieważ zapewnia wysoki komfort, jest ekonomiczny, ekologiczny, ale niczego nie można mu odmówić pod względem osiągów: uzyskuje prędkość maksymalną 180 km/h i przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 12,3 sekundy, szczycąc się ponadto mocą 120 KM/litr, wartością na poziomie sportowych jednostek napędowych.

« < 1 2 3 4 > »

Komentarze