X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Audi A6 C6 dane techniczne

2004-05-26
Strona główna -> Audi -> A6 -> C6 (2004-2010)

Światła hamowania LED. W tylnych światłach nowego A6 - obok wersji podstawowej z żarówkami konwencjonalnymi - opcjonalnie, w połączeniu ze światłami Xenon plus, stosowane są także diody LED jako światła hamowania. Oprócz dużej żywotności wynoszącej co najmniej 10.000 godzin i nawet do 80 procent zredukowanego poboru energii, technologia ta zapewnia przede wszystkim zdecydowanie krótszy czas zadziałania. Podczas gdy żarówki potrzebują 200 milisekund do osiągnięcia swojej pełnej jasności świecenia, diody LED osiągają swoją pełną moc w czasie krótszym niż jedna milisekunda. Dzięki temu jadący z tyłu kierowcy znacznie szybciej widzą światła hamowania.

Czujnik światła i deszczu. Wszystkie nowe Audi A6 są wyposażone seryjnie w zespolony czujnik światła i deszczu. Włącza on i wyłącza światła mijania oraz wycieraczki szyb (podczas deszczu) regulując szybkość ich pracy. Czujniki systemu zostały umieszczone w sposób niewidoczny w stopie mocującej lusterko wewnętrzne do górnej krawędzi szyby przedniej. Dzięki temu nie następuje ograniczenie użytecznego pola widzenia kierowcy. Dwa niezależne od siebie czujniki światła mierzą zarówno światło globalne w bezpośrednim otoczeniu samochodu, jak i oświetlenie odcinka drogi przed samochodem. Mikroprocesor nieustannie wylicza potrzebę włączenia świateł mijania na podstawie stanu oświetlenia i warunków pogodowych oraz prędkości jazdy. System jest uaktywniany przez ustawienie włącznika świateł w pozycji „Auto”.

Z czujnika światła korzysta również należąca do wyposażenia seryjnego funkcja coming home / leaving home. Gdy jest ciemno odryglowanie drzwi za pomocą zdalnego sterowania powoduje włączenie świateł zewnętrznych i oświetlenie wnętrza samochodu, co ułatwia wsiadanie. Po zaryglowaniu drzwi system wyłącza oświetlenie, po upływie czasu dowolnie ustawionego za pomocą MMI. Czujnik deszczu rejestruje stopień zawilgocenia szyby przedniej i na tej podstawie wydaje rozkaz wycierania z określoną prędkością. Aby uruchomić system wystarczy ustawić dźwignię włączającą wycieraczki w pozycję pracy okresowej. System jest aktywowany automatycznie po każdym uruchomieniu silnika.

Od 2005: radarowy układ regulacji odstępu - adaptive cruise control
. Podobnie jak w Audi A8, również w nowym Audi A6 na życzenie oferowany jest inteligentny „współpasażer” - wspomagany radarowo układ regulacji odstępu od poprzedzającego samochodu – adaptive cruise control. System ten, jako rozszerzenie montowanego również na życzenie tempomatu, podnosi znacząco komfort podróżowania, ponieważ reguluje automatycznie tempo jazdy zachowując określony odstęp od jadącego z przodu samochodu. Oznacza to wyraźne odciążenie kierowcy, szczególnie podczas długich podróży. Czujnik systemu umieszczony jest za ozdobną kratką wlotu zimnego powietrza. Wysyła on podczas jazdy fale radiowe, które umożliwiają obliczenie odległości od poprzedzającego samochodu. Na podstawie różnic w stosunku do wcześniejszego pomiaru komputer ustala, czy odstęp wzrasta, czy się zmniejsza i za pomocą pedału przyspieszenia lub ingerencji w układ hamulcowy zmienia odpowiednio aktualną prędkość jazdy.

Konstruktorzy Audi świadomie ograniczyli zarówno wielkość przyspieszania, jak i siłę hamowania, dlatego układ regulacji odstępu należy wyłącznie traktować jako system zwiększający komfort jazdy, a nie zastępujący kierowcę. Podczas zbliżania się do samochodu, którego prędkość jazdy bardzo różni się od prędkości jazdy Audi A6 kierowca musi reagować samodzielnie, w sposób świadomy i stosownie do sytuacji. Adaptive cruise control działa przy prędkościach od 30 do 200 km/h.

 

źródło: Audi

« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 > »

Komentarze