czyli kolejny, wyjątkowo efektywny wariant tego modelu z silnikiem Diesla. Nowa jednostka napędowa to nie tylko niskie zużycie paliwa – nawet 5,5 l/100 km – ale również powód do obniżenia ceny podstawowej serii Q7 do ok 270 tysięcy złoty. Od września auto jest dostępne w sprzedaży.
Wydajność nowego silnika jest przełomowa: spalanie wersji 3.0 TDI o mocy 160 kW (218 KM), w cyklu mieszanym to tylko 5,5 l/100 km. W konsekwencji tego, nowe Audi Q7 wypada dobrze także pod względem bilansu środowiskowego – emituje zaledwie 144 g dwutlenku węgla na kilometr. Ze zużyciem paliwa mniejszym nawet o 28 procent w porównaniu z poprzednim modelem, jego wydajność nie ma sobie równych wśród pojazdów konkurencji. Nowe Audi Q7 jest symbolem „przewagi dzięki technice”: łączy wysoką wydajność z doskonałymi osiągami. Od 0 do 100 km/h przyspiesza w 7,1 sekundy. Jego prędkość maksymalna wynosi 216 km/h.
Dzięki wykorzystywaniu przez konstruktorów z Ingolstadt najlepszych rozwiązań technicznych, modele Audi z przydomkiem „ultra“ uzyskują rekordowe wartości pod względem spalania oraz emisji CO2 i są najbardziej wydajnymi samochodami w swoich segmentach. W przypadku serii modelowej Q7, efektywny, wysokoprężny silnik „ultra“, to trzeci wariant silnikowy, dołączający na rynku europejskim do dwóch jednostek: 3.0 TFSI o mocy 245 kW (333 KM) i 3.0 TDI o mocy 200 kW (272 KM).
Audi Q7 ultra 3.0 TDI quattro o mocy 160 kW (218 KM) i momencie obrotowym 500 Nm dostępnym od 1250 do 3000 obr./min., jest zorientowane na wyjątkowo niskie zużycie paliwa i różni się kilkoma detalami od mocniejszej jednostki 3.0 TDI o mocy 200 kW (272 KM). Niezbędnych zmian dokonano przede wszystkim w sposobie zarządzania silnikiem. Dotyczą one m.in. pracy pompy wodnej, chłodnicy olejowej oraz procesu spalania.
źródło: Audi
Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.