Ponad 1,57 mln egzemplarzy samochodów Audi

Audi AG pobiło kolejny rekord sprzedaży rocznej. W roku 2013, koncern z Ingolstadt sprzedał na całym świecie prawie 1 575 500 pojazdów, o 8,3 procent więcej w porównaniu z całym rokiem 2012. W ten sposób, roczna sprzedaż czterech ringów po raz czwarty z rzędu wzrosła o ponad 100 tys. egzemplarzy. Najważniejszymi czynnikami zwiększenia sprzedaży były w minionym roku trzy największe rynki eksportowe Audi, na których zanotowano dwucyfrowe wskaźniki wzrostu: Chiny – plus 21,2 procent, USA – plus 13,5 procent i Wielka Brytania – plus 14,9 procent. W Europie i w Chinach, Audi dominowało w 2013 roku jako najlepiej sprzedająca się marka w segmencie premium. Na koniec roku, w grudniu, globalna sprzedaż Audi wzrosła o 18,4 procent w stosunku do roku 2012 i wyniosła blisko 130 700 sprzedanych samochodów.

„W ubiegłym roku położyliśmy kolejny, ważny kamień milowy. Nasz strategiczny cel w postaci 1,5 mln sprzedanych samochodów osiągnęliśmy dwa lata wcześniej niż zakładaliśmy, a nawet go przekroczyliśmy“ – stwierdził Rupert Stadler, prezes zarządu Audi AG. – „W ten sposób, tylko w minionych czterech latach, zyskaliśmy ponad 600 tysięcy nowych klientów“. Szef marketingu i sprzedaży Audi, Luca de Meo, podkreśla rozmiary sukcesu: „W 2013 roku, na ponad 14 rynkach całego świata, Audi zanotowało rekordowe poziomy sprzedaży. W Wielkiej Brytanii po raz pierwszy w historii zajęliśmy pierwsze miejsce w segmencie premium.“

W zakończonym właśnie roku, wzrost sprzedaży koncernu Audi napędzał sukces nowej generacji całej rodziny modeli A3. Wskaźniki dotyczące A3 wzrosły na całym świecie, w porównaniu z rokiem ubiegłym, o 18,6 procent (202 300 sprzedanych samochodów). Najmłodszym członkiem rodziny A3, dostępnym na pierwszych rynkach od września 2013, jest Audi A3 Limousine. W Chinach i w USA, nowa generacja Audi A3 pojawi się wiosną 2014. Wyraźnie większym popytem w 2013 roku cieszyły się też SUV-y: Q3, Q5 i Q7. Audi Q5 ponownie sprzedawało się najlepiej, porównując z podobnymi modelami konkurencji. Łącznie, globalna sprzedaż SUV-ów marki Audi wzrosła ponad proporcjonalnie aż o 23,8 procent i wyniosła 438 400 samochodów oddanych do rąk klientów. W nadchodzących latach, Audi poszerzy paletę serii Q o kolejne modele.

W USA, sprzedaż wszystkich modeli Audi wzrosła łącznie o 13,5 procent, osiągając wielkość 158 061 sprzedanych aut. Największy wzrost dotyczył modelu Q5 (40,8 procent) i luksusowego SUV-a Q7, którego sprzedaż wzrosła aż o 45,1 procent. W tym roku, paletę modeli Q oferowanych przez Audi of America powiększy Audi Q3. Podobnie jak w latach 2011 i 2012, w 2013 sprzedaż Audi co miesiąc biła kolejne rekordy i na koniec roku po raz pierwszy przekroczyła pułap 150 tysięcy sprzedanych samochodów. Od roku 2009, roczna sprzedaż Audi na amerykańskim rynku wzrosła prawie o 90 procent. Dużą dynamikę Audi w Ameryce Północnej potwierdza także bilans sprzedaży za 2013 rok w Meksyku. Dzięki wzrostowi o 23,5 procent (11 712 egzemplarzy), cztery ringi już trzeci rok z rzędu zdobywają pozycję numer jeden na meksykańskim rynku samochodów premium.

W Europie Audi sprzedało w 2013 roku blisko 732 300 aut ( minus 0,9 procent w stosunku do 2012), ale po raz kolejny więcej niż każdy inny producent segmentu premium. Wynik ten pokazuje, że sprzedaż Audi na europejskim rynku kształtowała się gorzej niż w skali globalnej i była nieznacznie niższa niż w 2012 roku, który dla Audi był sprzedażowo najlepszym rokiem w całej historii aktywności przedsiębiorstwa na rynku europejskim. Na skutek wciąż kryzysowej sytuacji na rynku w Niemczech, wskaźniki sprzedaży w roku 2013 spadły tu w porównaniu z rekordem roku 2012. Audi AG sprzedało na swoim rodzimym rynku 250 025 samochodów, o 5 procent mniej niż w roku 2012. Wyraźny wzrost nastąpił natomiast w Rosji. Rynek ten, na którym w 2013 roku sprzedano 36 150 egzemplarzy (plus 7,9 procent), wspiął się na siódmą pozycję wśród największych rynków zbytu Audi. W Wielkiej Brytanii, 142 039 sprzedanych samochodów zapewniło przyrost o 14,9 procent i szczególnego rodzaju premierę. W roku 2013, Audi po raz pierwszy w Zjednoczonym Królestwie zajęło pierwsze miejsce, jako najlepiej sprzedająca się marka premium. Sprzedaż samochodów marki Audi na tutejszym rynku podwoiła się w ciągu dziesięciu lat. W 2003 roku Audi UK sprzedało tylko 70 107 samochodów. Swą czołową pozycję w segmencie premium, Audi AG potwierdziło także na tych rynkach, które są szczególnie dotknięte przez kryzys: we Włoszech, gdzie sprzedaż spadła o 6,1 procent (47 007 sprzedanych aut), we Francji, gdzie spadek wyniósł 8,3 procent (57 012 sprzedanych aut) i w Hiszpanii (-3,2 procent, 34 977 sprzedanych aut).

CZYTAJ DALEJ  Nowy Nissan Note

W Polsce, po bardzo udanym czwartym kwartale, Audi zakończyło 2013 rok z 5574 samochodami zarejestrowanymi przez klientów. Oznacza to wzrost o 9,1 procent w porównaniu do roku poprzedniego. Największym powodzeniem cieszyły się tutaj modele Audi Q5, Audi A6 i cała rodzina Audi A3.

W Chinach, Audi wzmocniło swą obecność na rynku i przekroczyło zakładany cel roczny: 450 tysięcy dostarczonych klientom samochodów. Do końca grudnia, 491 989 chińskich klientów zdecydowało się na zakup auta marki Audi. To o 21,2 procent więcej w porównaniu z rokiem 2012. Do zwiększenia sprzedaży przyczyniło się zwłaszcza produkowane w Państwie Środka Audi Q3. W ubiegłym roku sprzedano tam 42 501 egzemplarzy tego kompaktowego SUV-a. Obok jego większego brata, Audi Q5, dwucyfrowymi wskaźnikami wzrostu sprzedaży w Chinach mogą pochwalić się także najpopularniejsze limuzyny marki Audi. Sprzedaż modelu A4 L wzrosła w tym czasie o 20 procent i wyniosła 120 450 egzemplarzy, a w przypadku Audi 6 L, o 15,3 procent (153 163 samochodów). Dodatkowo, Audi AG w minionym roku rozszerzyło w Chinach także ofertę cieszących się tu dużym popytem modeli sportowych, wprowadzając na rynek S6, S7 Sportback i RS 5 Cabriolet.

Zdecydowanie pozytywnymi wynikami sprzedaży, Audi zakończyło ubiegły rok także na innych rynkach regionu Azji Południowo-Wschodniej. W Japonii sprzedano 28 735 samochodów Audi, czyli o 20,1 procent więcej niż w roku 2012. W Korei Południowej przyrost wyniósł aż 32,7 procent, co odpowiada liczbie 20 031 egzemplarzy. Dzięki 10 002 sprzedanym samochodom (+11,1 procent), mimo trudnych warunków panujących na rynku, Audi jako pierwszy producent segmentu premium przekroczyło w Indiach pułap 10 tys. aut oddanych do rąk klientów. Japonia, Korea Południowa i Indie to tym samym trzy z ponad 40 rynków, na których Audi zanotowało w 2013 roku nowe rekordy sprzedaży.

 

CZYTAJ DALEJ  Premiera Audi SQ5

źródło: Audi

Michał Kiermanowicz
Michał Kiermanowicz

Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.

Artykuły: 3209

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *