X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

vw sharan 1 dane techniczne, wymiary

Strona główna -> Volkswagen -> Sharan -> 1 (1995-2009)

 



Volkswagen Sharan 1 (1995-2009)

Volkswagen Sharan to przestronna limuzyna, którą może wygodnie podróżować siedem osób. Samochód ten wyposażony jest w system poduszek powietrznych dla kierowcy i pasażera, ABS, aktywne zawieszenie, oraz szereg innych rozwiązań podnoszących poziom bezpieczeństwa. Gdyby wymienić w trzech słowach pozostałe priorytety którymi kierowali się projektanci i producenci Sharana można powiedzieć, że celem było uzyskanie samochodu oszczędnego, starannie wykonanego i ekologicznego.

VW Sharan określany jest również jako limuzyna jednobryłowa. Silnik, przedział pasażerski i bagażowy stanowią jedną całość. Linii konturowej nie zakłócają narożniki ani krawędzie. Efektem tego jest pojazd o opływowych kształtach i doskonałej aerodynamice. Wartość współczynnika oporu powietrza Cw wynosi 0,31 co oznacza, że VW Sharan należy do najlepszych w tej klasie.

Bez względu na to kto podróżuje Sharanem, czy będzie to dwoje ludzi z podręcznym bagażem, czy też liczna rodzina wyjeżdżająca na wakacje lub biznesmeni, którzy cenią przede wszystkim komfort – w samochodzie tym jest miejsce dla każdego.


Fotele z tylnych rzędów można po złożeniu używać jako stoliki, co po obróceniu przednich foteli o 180% umożliwia stworzenie w wnętrzu pojazdu mini salki konferencyjnej albo jadalni. Chcąc przewieźć większe ładunki użytkownik samochodu może bez przeszkód złożyć tylne fotele, a ich całkowite wyjęcie jeszcze bardziej powiększy przestrzeń ładunkową. Korzystanie z tej przestrzeni jest tym łatwiejsze, że podłoga bagażnika znajduje się nisko, co ułatwia załadunek oraz wyładunek. Komfort jazdy powiększony został o regulację wysokości przednich foteli, które zostały dodatkowo wyposażone w ergonomiczny podłokietnik. Indywidualnie w zależności od sylwetki i przyzwyczajeń kierowcy może być również regulowana wysokość i odległość kierownicy. Komfort jazdy zwiększa możliwość podgrzewania foteli.


Systemy instalacji nawiewowo -grzewczej posiadają niezależną regulację dla pasażerów podróżujących z tyłu pojazdu.

 

Prace nad systemem bezpieczeństwaw Sharanie opierały się na licznych obliczeniach i symulacjach. Na ich podstawie stworzono specjalną konstrukcję nadwozia, która pochłania całą energię podczas wypadku. Konstruktorzy określili także dokładnie siłę wstrząsu, przy której uwolnione zostają poduszki powietrzne. Dzięki temu opracowano system, który uruchamia je tylko w razie wypadku, natomiast gwałtowne parkowanie czy też silne wstrząsy są ignorowane przez odpowiednie czujniki.

« < 1 2 > »