X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Ciągły wzrost sprzedaży Volkswagena

4,40 zł
4,75 zł
4,19 zł
1,92 zł
2014-03-13
Strona główna -> Volkswagen -> Polo -> 3 (1999-2001)

Ciągły wzrost sprzedaży Volkswagena

W pierwszych dwóch miesiącach roku Volkswagen przekazał klientom na całym świecie 923.100 samochodów osobowych

(styczeń-luty 2013: 893.300; +3,3 procent). Także w miesiącu lutym marka odnotowała wzrost sprzedaży: nabywców znalazło 407.600 aut (luty 2013: 401.400; +1,5 procent). W Polsce zarejestrowano w okresie od stycznia do końca lutego 6.985 samochodów osobowych Volkswagena (2013: 4.789; +45,86%).

„Mimo częściowo trudnej sytuacji na niektórych rynkach, marka Volkswagen Samochody Osobowe kontynuowała w pierwszych dwóch miesiącach roku dobrą tendencję sprzedaży” – wyjaśnił Christian Klingler, Członek Zarządu ds. sprzedaży i marketingu koncernu Volkswagen i marki Volkswagen Samochody Osobowe. „Szczególnym powodzeniem cieszyły się przede wszystkim modele up!, Golf i Golf Variant oraz Touran i Tiguan” – dodał Klingler.

W całej Europie Volkswagen sprzedał do końca lutego 245.200 osobowych aut (231.600, +5,9 procent). W Europie Zachodniej (bez Niemiec) sprzedaż wzrosła o 7,8 procent do 124.800 sztuk (styczeń-luty 2013: 115.700). W Niemczech również odnotowany został wzrost sprzedaży w dwóch pierwszych miesiącach roku. Klienci odebrali 80.600 aut (styczeń-luty 2013: 77.000; +4,6 procent).
W regionie Europy Środkowej i Wschodniej na nowego osobowego Volkswagena zdecydowało się 39.900 nabywców (styczeń-luty 2013: 38.800; +2,7 procent). Na pojedynczym rynku rosyjskim, ze względu na trudną sytuację gospodarczą, sprzedaż spadła do 20.000 sztuk (styczeń-luty 2013: 22.500; -11,0 procent).

W regionie Azji i Pacyfiku marka zanotowała w styczniu i lutym wzrost sprzedaży o 11,1 procent i przekazała klientom 472.700 samochodów (styczeń-luty 2013: 425.500). Z tego 437.700 (styczeń-luty 2013: 392.300; +11,6 procent) przypadło na rynek chiński (z Hongkongiem). W Indiach w dwóch pierwszych miesiącach roku sprzedanych zostało 6.500 osobowych Volkswagenów (styczeń-luty 2013: 9.800; -33,9 procent).

W regionie Ameryki Północnej sprzedaż pojazdów marki Volkswagen Samochody Osobowe spadła o 9,3 procent do 81.900 sztuk (styczeń-luty 2013: 90.300). Z tego 50.600 (styczeń-luty 2013: 60.500; -16,3 procent) przypadło na USA. W regionie Ameryki Południowej na osobowego Volkswagena zdecydowało się do końca lutego 92.100 osób (styczeń-luty 2013: 112.400; -18,1 procent), w tym 70.500 klientów z Brazylii (2013: 82.100; -14,2 procent).

W Polsce w pierwszych dwóch miesiącach bieżącego roku zostało zarejestrowanych 6.985 nowych samochodów osobowych marki Volkswagen. Wynik ten jest aż o 45,86 procent większy, niż w analogicznym okresie w minionym roku (styczeń-luty 2013: 4.789 szt.). Udział marki w rynku wzrósł w miesiącach styczeń-luty tego roku do 11,40 procent (styczeń-luty 2013: 9,54 procent). Najpopularniejszymi modelami Volkswagena w tym okresie były Passat (1.739 sztuk), Tiguan (1.487 sztuk), Polo (1.066 sztuk) oraz Golf (911 sztuk). Na sukces rynkowy wpływ miała świetnie przygotowana oferta samochodów osobowych z homologacją ciężarową. W zestawieniu rejestracji tych samochodów Volkswagen jest liderem na rynku z liczbą 2.709 sztuk. W rankingu tym, najpopularniejszymi modelami na rynku są Passat oraz Tiguan.

 

źródło: Volkswagen

Komentarze