X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

9 premier Volkswagena w 2014 roku w Polsce

4,40 zł
4,75 zł
4,19 zł
1,92 zł
2014-01-30
Strona główna -> Volkswagen -> Polo -> 3 (1999-2001)

9 premier Volkswagena w 2014 roku w Polsce

W 2014 roku Volkswagen wprowadzi do oferty w Polsce aż 9 nowych modeli.

Pierwszą z premier jest pokazany wczoraj po raz pierwszy w naszym kraju Golf R. Jest to najszybszy seryjnie produkowany Golf, jaki kiedykolwiek powstał. Równolegle do ofensywy produktowej, Volkswagen będzie angażował się w aktywności sportowe. W kwietniu rozpocznie się kolejny sezon innowacyjnego pucharu Volkswagen Castrol Cup, w czerwcu natomiast zorganizowany zostanie Rajd Polski, który będzie rundą Rajdowych Mistrzostw Świata WRC.

Miniony rok był dla marki Volkswagen bardzo udany. Po świetnych wynikach sprzedaży, wielu nagrodach, marka w bieżącym roku nie zwalnia tempa, zapowiadając cały szereg premier.

Pierwsza premiera - Golf R: W 2013 roku zadebiutowały: Golf GTI, Golf GTD i Golf Variant. Wczoraj po raz pierwszy w Polsce zaprezentowany został nowy okręt flagowy tej serii modeli – Golf R. To sportowe auto jest napędzane nowym, 300-konnym silnikiem TSI (221 kW), mocniejszym o 30 KM i jednocześnie oszczędniejszym o 18 procent, w porównaniu z jego poprzednikiem. Moc przenoszona jest na drogę przez stały napęd na wszystkie koła 4MOTION. O doskonałą dynamikę dba także zmodyfikowane sportowe zawieszenie (obniżone o 20 mm), nowy progresywny układ kierowniczy oraz funkcja ESC Sport z możliwością całkowitej dezaktywacji, na przykład na torze wyścigowym.

Wśród opcjonalnych elementów wyposażenia znajduje się m.in. udoskonalona adaptacyjna regulacja zawieszenia DCC z funkcją wyboru profilu jazdy i nowym trybem Race. Golf R imponuje osiągami, z manualną skrzynią biegów potrzebuje na przyspieszenie do 100 km/h zaledwie 5,1 sekundy (poprzednik: 5,7 s), z automatyczną, dwusprzęgłową skrzynią biegów (DSG) ten klasyczny sprint zajmuje Golfowi R tylko 4,9 sekundy. Prędkość maksymalna jest ograniczona elektronicznie do 250 km/h.

Mimo doskonałych osiągów jezdnych i mocy zwiększonej o 30 KM, udało się obniżyć zużycie paliwa z 8,5 litra u poprzednika do 7,1 l/100 km. Emisja CO2 obniżyła się analogicznie ze 199 g/km do 165 g/km. Jeszcze oszczędniejszy jest Golf R, jeżeli zamontowana jest w nim opcjonalna, 6-biegowa przekładnia dwusprzęgłowa (DSG); w tym przypadku znormalizowane spalanie wynosi 6,9 l/100 km (159 g/km CO2). W porównaniu z poprzednikiem z DSG (8,4 l/100 km) oszczędność wynosi 1,5 l/100 km, czyli 18 procent.

Druga premiera – nowe Polo: W Polsce zadebiutował Golf R, natomiast w Wolfsburgu swoją światową premierę ma nowe Polo, które zastępuje wersję z tytułem CotY 2010. Samochód wizualnie zmieni się w niewielkim stopniu, niemniej wzbogacony zostanie o szereg innowacyjnych systemów, które poprawią komfort i bezpieczeństwo prowadzenia. W Polsce nowe Polo dostępne będzie w maju.

Trzecia premiera – Golf Sportsvan: W czerwcu zadebiutuje Golf Sportsvan. Ten wszechstronny Volkswagen stanowi połączenie auta kompaktowego i vana, oferuje więcej przestrzeni dla rodziny, pracy i aktywnego spędzania wolnego czasu. Golf Sportsvan dysponuje między innymi bardzo przestronnym, dającym wiele możliwości aranżacji wnętrzem (tylna kanapa przesuwa się o 180 mm, pojemność bagażnika wynosi ponad 1.500 litrów) i najnowocześniejszymi systemami wspierającymi kierowcę.

Do systemów tych należy dostępny po raz pierwszy w Golfie Blind Spot Sensor z asystentem ułatwiającym wyjechanie z miejsca parkingowego. Przy wyjeżdżaniu tyłem z miejsca parkingowego system rozpoznaje pojazdy zbliżające się z boku, bardzo często niewidoczne dla kierowców. W przypadku zagrożenia kolizją, system automatycznie zainicjuje awaryjne hamowanie. Suma zastosowanych rozwiązań sprawia, że Sportsvan łączy wszystko, co najlepsze w hatchbackach, kombi i vanach, tworząc nowy i uniwersalny samochód z usportowionym charakterem. Polski rynek samochodowy wzbogaci się zatem o jeden z najbardziej wszechstronnych samochodów w klasie kompaktowej.

« < 1 2 > »

Komentarze