X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

9 premier Volkswagena w 2014 roku w Polsce

2014-01-30
Strona główna -> Volkswagen -> Polo -> 4 (2001-2005)

Czwarta premiera – e-Golf: Elektryczny Golf zadebiutuje w Polsce w lipcu. Nieemitujące spalin samochody elektryczne Volkswagena są produkowane w tych samych zakładach, w których wytwarza się ich odpowiedniki z silnikami spalinowymi. Napędzany silnikiem elektrycznym o mocy 85 kW/115 KM e-Golf osiąga już w chwili uruchomienia maksymalny moment 270 Nm. Dzięki temu po 10,4 sekundy osiąga 100 km/h. Prędkość tego pięciomiejscowego pojazdu jest elektronicznie ograniczona do 140 km/h. e-Golf jest pierwszym Volkswagenem, w którym zastosowano reflektory LED. Wrażenie robi zużycie energii, na przejechanie 100 km samochód potrzebuje 12,7 kWh. Przy cenie prądu 0,56 zł za kWh (średnia cena prądu w Polsce, stan na 02.01.2014 r.) pokonanie 100 kilometrów kosztuje w przypadku e-Golfa 7,11 zł. Zasięg jakim będzie dysponował elektryczny Golf to 190 km, zatem doskonale nadaje się do codziennej, miejskiej eksploatacji.

Piąta premiera – Scirocco: Trzecia, aktualna generacja Scirocco zadebiutowała w 2008 roku, jest bezpiecznym samochodem sportowym na każdy dzień roku. Po sześciu latach od debitu, w lipcu dostępna będzie odświeżona wersja tego niezwykle popularnego w Polsce coupe.

Szósta premiera – e-up!: e-up! będzie drugim w pełni elektrycznym modelem Volkswagena oferowanym w polskich salonach. Model ten zadebiutuje we wrześniu.

Podobnie jak e-Golf, także e-up! jest samochodem pięciodrzwiowym i w pełni nadaje się do codziennej eksploatacji w mieście. Zużywa on zaledwie 11,7 kWh energii na 100 km. Jest zatem mistrzem świata w dziedzinie efektywności. Przy średniej cenie energii elektrycznej 0,56 zł za kWh (średnia cena prądu w Polsce, stan na 02.01.2014 r.), przejechanie 100 km kosztuje tylko 6,55 zł.

Za napęd tego nowoczesnego kompaktowego auta są odpowiedzialne: silnik elektryczny (60 kW/82 KM), bateria litowo-jonowa zamontowana w podłodze między osiami oraz układ elektroniki mocy. Siła napędowa silnika elektrycznego jest przenoszona na przednie koła przez 1-biegową przekładnię. Zasięg rozwijającego moc 60 kW/82 KM i prędkość maksymalną 130 km/h e-up! wynosi – w zależności od stylu jazdy i obciążenia – między 120 a 160 kilometrów. Przy bardzo niskich temperaturach powietrza wartości te mogą być mniejsze. Szczególnie w mieście i dla większości osób dojeżdżających do pracy zasięg ten jest jednak w pełni wystarczający. Badania niemieckiego Ministerstwa Transportu, Budownictwa i Rozwoju Miast wykazały, że prawie 80 procent wszystkich kierowców w Niemczech, od osób dojeżdżających do pracy po osoby często podróżujące, przejeżdża dziennie mniej, niż 50 kilometrów.

Siódma premiera – Jetta: W październiku 2014 roku Volkswagen wprowadzi do oferty odświeżoną Jettę. Model ten w obecnej wersji na rynku jest od 2011 roku, swoimi rozmiarami wpisuje się w lukę między Golfem a Passatem. Samochód spodoba się kierowcom lubiącym sedany o niepowtarzalnym designie, komforcie, bezpieczeństwie i wysokiej jakości.

Ósma premiera – Touareg: Również w październiku zadebiutuje odświeżony Touareg. Gdy w 2010 roku swoją premierę miał aktualny model, był on najbardziej innowacyjnym pod względem technicznym modelem Volkswagena od czasu istnienia marki. Dysponował o prawie 20 procent oszczędniejszym układem napędowym oraz szeroką ofertą nowych systemów wspomagających kierowcę i zwiększających bezpieczeństwo. Wersja z silnikiem wysokoprężnym – Touareg V6 TDI
– spalając średnio 7,4 litra uzyskiwała najlepsze wartości zużycia paliwa w segmencie samochodów terenowych. Nowy model będzie posiadał jeszcze więcej nowoczesnych systemów, będzie jeszcze bardziej oszczędny i ekologiczny.

Dziewiąta premiera – nowy Passat:Ostatnia tegoroczna premiera będzie najważniejszą. Passat, który zadebiutuje na przełomie listopada i grudnia będzie całkowicie nowym samochodem. Zbudowany zostanie na platformie MQB i wyposażony będzie w szereg innowacyjnych systemów. Jego masa zostanie znacznie zmniejszona, a zużycie paliwa obniżone – mimo to poprawie ulegną osiągi. Samochód zadebiutuje w wersjach Limousine oraz Variant.

 

źródło: Volkswagen

« < 1 2 > »

Komentarze