X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Volkswagen wygrywa

4,40 zł
4,75 zł
4,19 zł
1,92 zł
2013-07-09
Strona główna -> Volkswagen -> Polo -> 3 (1999-2001)

Volkswagen wygrywa

w rajdzie samochodów elektrycznych Silvretta 2013.

Volkswagen zajął pierwsze i drugie miejsce w klasyfikacji generalnej samochodów elektrycznych. XL1 i trzy e-up! wywalczyły pierwsze cztery miejsca w kategorii efektywności. Na trudnych alpejskich trasach i przy dziennym przebiegu do 135 kilometrów, XL1 z napędem hybrydowym plug-in oraz w pełni elektryczny e-up! wykazały, że doskonale nadają się do eksploatacji w każdych warunkach.

W dniach od 4 do 6 lipca w austriackim regionie Montafon odbył się rajd samochodów elektrycznych Silvretta. Na pierwszych dwóch miejscach znalazły się dwa zespoły Volkswagena jadące e-up! – Thomas Lieber i Peter Göbel oraz Christian Ehret i Daniel Schmidt.

Drugiego dnia przeprowadzono dodatkowo klasyfikację efektywności dla samochodów elektrycznych i hybryd plug-in, w której pojazdy konkurowały pod względem zużycia energii. XL1 wygrał rekordowym spalaniem zaledwie 0,655 litra na 100 kilometrów. Utrzymał się zatem dużo poniżej podanego znormalizowanego zużycia 0,9 l/100 km. Za kierownicą najbardziej zaawansowanego technologicznie Volkswagena zasiedli Tino Laue i Ruth Holling. Drugie i trzecie miejsce zajęły dwa zespoły Volkswagena Lieber i Göbel oraz Ehret i Schmidt w e-up! z rzeczywistym zużyciem energii tylko 9,9 kWh/100 km i również utrzymali się poniżej określonego według normy zużycia prądu przez e-up! (11,7 kWh/100 km). Na czwartym miejscu znalazł się kolejny e-up!.

Na trzech etapach dziennych o długości 110, 119 i 135 kilometrów samochody elektryczne mogły zaprezentować swoje możliwości w trudnym alpejskim terenie, gdyż na każdym etapie musiały pokonać różnicę wzniesień sięgającą nawet 2000 metrów. Samochody potwierdziły swoją wysoką efektywność całkowitą między innymi dzięki doskonałej rekuperacji energii przy zjazdach ze wzniesień.
XL1 jest najbardziej zaawansowanym technologicznie Volkswagenem, jego nadwozie z CFK waży zaledwie 795 kilogramów, charakteryzuje się także rekordowym współczynnikiem oporu powietrza Cw wynoszącym 0,189.

Przy konstrukcji e-up! skorzystano z licznych doświadczeń konstruktorów, które pozwoliły na uzyskanie niewielkiej masy: e-up! wraz z akumulatorem waży zaledwie 1139 kg. Jego przód, progi i podłoga zostały zoptymalizowane pod względem aerodynamiki. Model ten porusza się na seryjnych oponach zoptymalizowanych pod kątem oporów toczenia.

Kolejne rozwiązania pozwalające uzyskać bardzo dobrą efektywność to dokładnie przemyślane strategie rekuperacji oraz odpowiednie zarządzanie funkcjami takimi jak ogrzewanie i klimatyzacja. Samochody ładowane były tylko nocą prądem stałym 40 kW poprzez innowacyjny Combined Charging System, który umożliwia także ładowanie prądem zmiennym.

Także klasyki Volkswagena doskonale wypadły w Silvretta Classic Rallye. Zespół Tim Westermann i Alexander Voigt w Volkswagenie Garbusie 1302 z tuningiem Theo-Decker zajął pierwsze miejsce. Zabytkowe auto ukończyło rajd synchroniczny jako zwycięzca w kategorii generalnej.

 

źródło: Volkswagen

Komentarze