X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Infiniti EX - dane techniczne, wymiary, silniki

Strona główna -> Infiniti -> EX

 



Europejscy nabywcy jako największe atuty EX37 wymieniają jego stylistykę, wnętrze, elastyczność silnika i bogate wyposażenie standardowe. Przeważająca większość sprzedanych EX-ów wyposażonych jest w takie elementy jak nawigacja HDD systemu Connectiviti+, inteligentny tempomat (ICC - Intelligent Cruise Control) oraz panoramiczna kamera 360˚, ułatwiająca parkowanie (AVM - Around View Monitor).

Rynek kompaktowych SUV-ów w Europie. Pomimo recesji i załamania się sprzedaży samochodów, rok 2009 był wyjątkowo dobry dla SUV-ów segmentu C w Europie. Poziom sprzedaży wzrósł ze 100 tysięcy do ponad 175 tysięcy, zaś to, co było niszą na rynku, zdominowaną przez jeden model, zyskało zastęp nowych rywali klasy premium. W roku 2009 do BMW X3 dołączyły Audi Q5, Mercedes-Benz GLK oraz Volvo XC60, a także – oczywiście - Infiniti EX37.

Łamiący stereotypy crossover-coupé marki Infiniti swoją wyróżniającą się stylistyką i wysokimi osiągami od razu wywarł wrażenie. Jednakże, oferowany tylko z silnikiem benzynowym, nie miał dużych szans na rynku zdomininowanym przez SUV-y z silnikiem Diesla.

Silnik Diesla V6 poszerza potencjał sprzedaży EX-a sześciokrotnie, a EX30d staje się bezpośrednim rywalem dla 34 procent całego segmentu C – SUV-ów z silnikiemi Diesla.

Największe w Europie rynki kompaktowych SUV-ów to Niemcy, Włochy i Wielka Brytania. Infiniti przewiduje, że na skutek pojawienia się EX30d i innych nowych konkurentów od roku 2012 sprzedaż sektora C SUV-ów zacznie rosnąć.

 

V9X – pierwszy silnik Diesla w historii Infiniti. Kiedy podjęto decyzję o wprowadzeniu marki Infiniti na rynek europejski, silnik Diesla uważano za niezbędny. Ale musiała to być jednostka, która potwierdzałaby kluczowe wartości Infiniti i nie ustępowała silnikom benzynowym pod względem oferowanej kierowcy przyjemności z jazdy. Podczas prac badawczych, po sprawdzeniu innych opcji, Alians Infiniti-Nissan-Renault zdecydował się opracować własny, oznaczony fabrycznym kodem V9X, trzylitrowy silnik V6 z układem wtryskowym common-rail i wtryskiwaczami piezo, które podają paliwo pod wysokim ciśnieniem (1 800 barów).

Od samego początku silnik V9X był projektowany głównie dla Infiniti i przy pracach rozwojowych uwzlędniano przede wszystkim klientów tej marki. Stąd też zdecydowano, że jego blok zostanie wykonany ze zwartego grafitu (żeliwo CGI), co umożliwi uzyskanie niskiej masy i zapewni wysoką kulturę pracy, kojarzoną zwykle raczej z silnikami benzynowymi.

Nowy silnik miał z założenia równie dobrze sprawdzać się w modelach Aliansu z napędem 4x4, przednim i tylnym. Jednak został także specjalnie dostosowany do specyficznych wymogów stawianych samochodom Infiniti. Specjalnie dla tej marki opracowano od podstaw m.in.: blok cylindrów, wał korbowy, kolektor dolotowy, układy wtrysku paliwa i recyrkulacji spalin, turbosprężarka, miska olejowa i kolektor wydechowy. W efekcie silnik V6 w EX30d nawet wygląda zupełnie inaczej niż V9X stosowany w którymkolwiek z modeli Renault i Nissana.

« < 1 2 3 4 5 6 7 8 > »