X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Infiniti EX - dane techniczne, wymiary, silniki

Strona główna -> Infiniti -> EX

 



Na większości rynków ceny EX30d są zbliżone do cen jego benzynowego odpowiednika - modelu EX37. Atutem EX-a jest także fakt, że wiele elementów wyposażenia oferuje w standardzie, podczas gdy konkurenci wymagają za nie dodatkowej opłaty. Ta filozofia została przeniesiona na nowy poziom przez wprowadzenie wersji GT Premium, której wyposażenie jest kompletne, a lista opcji zawiera raptem kilka specjalnych elementów.

Wachlarz standardowych, zaawanansowanych systemów bezpieczeństwa i tych zwiększających komfort wersji GT Premium obejmuje system zapobiegania niekontrolowanej zmianie pasa ruchu (LDP - Lane Departure Prevention™), który zadebiutował w Europie w FX30d, kiedy to po raz pierwszy zastosowano go w SUV-ie. Gdy inne marki zapewniają zaledwie ostrzeżenie o zjeżdżaniu z pasa ruchu, system LDP Infiniti w takiej sytuacji łagodnie interweniuje, żeby przywrócić samochód z powrotem na właściwy pas ruchu, oczywiście jeśli wcześniejsze ostrzeżenia zostały zlekceważone.

Podobnie jak w przypadku FX-a, system LDP jest dostępny tylko w EX-ie z silnikiem Diesla, jako część standardowego pakietu technologii w GT Premium. Wersja ta ma się najlepiej sprzedawać z całej gamy. Ocenia się, że model z silnikiem Diesla będzie stanowić 80 procent EX-ów sprzedawanych w Europie.

EX w Europie – dotychczasowa historia. EX30d jest najważniejszym modelem dla drugiej fazy cichego podboju europejskiego rynku samochodów luksusowych przez Infiniti oraz autem kluczowym dla planów ekspansji tej japońskiej luksusowej marki. Pierwsza faza, którą rozpoczęła europejska premiera firmy Infiniti w Paryżu w 2008 r., polegała na wprowadzeniu gamy samochodów z silnikami benzynowymi i rozwoju zarówno marki, jak i tworzeniu jej unikalnych przedstawicielstw. Do lipca 2010 r. w 16. państwach europejskich powstało 35 Centrów Infiniti. Wszystkie one swoim nowoczenym wyglądem i luskusowym wnętrzem bardziej przypominają eleganckie hotele niż salony samochodowe.

Od tego czasu jedną piątą samochodów Infiniti sprzedanych w Europie stanowią modele EX37. Europejscy nabywcy EX-a są młodsi niż statystyczni właściciele aut z tego segmentu – mają 51 lat, zwykle są właścicielami lub dyrektorami dużej firmy, posiadają mniejsze rodziny, tylko jedno dziecko. Badania Infiniti pokazują, że 85 procent nabywców traktuje EX37 jako udoskonalenie w stosunku do poprzednio posiadanego samochodu, chociaż 75 procent z nich przeszło z innych marek klasy premum, najczęściej z BMW.

Istotnym faktem jest, że ponad połowa europejskich nabywców EX-a nie posiadała wcześniej samochodu typu SUV, natomiast znaczna część tych, którzy mieli taki samochód, zdecydowało się na zakup EX-a jako samochodu mniejszego od wcześniej posiadanego. Potwierdza to atrakcyjność nie tylko sportowej stylistyki EX, ale także jego rozmiarów. W porównaniu do modeli marki BMW, EX pod względem wysokości jest dokładnie pośrodku pomiędzy istniejącym X3 i Coupé serii 3, natomiast - wyjątkowo jak na kompaktowego SUV-a - jego szerokość odpowiada szerokości Coupé.

« < 1 2 3 4 5 6 7 8 > »