X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Infiniti EX - dane techniczne, wymiary, silniki

Strona główna -> Infiniti -> EX

 



Udało się to osiągnąć między innymi dzięki szerokiemu zastosowaniu w EX-ie lekkich materiałów, które sprawiają, że jest on jednym z najlżejszych w swojej klasie. Aluminium znalazło swoje zastosowanie w wielu elementach zawieszenia, ale także w pokrywie silnika EX37 i EX30d, natomiast z tyłu wykorzystano żywicę.

W EX-ie zastosowano platformę podwoziową FM drugiej generacji, w której kompaktowy silnik V6 umieszczony jest w pozycji „front midship” - czyli z przodu samochodu, ale jak najniżej i jak najdalej, jak to tylko możliwe od przodu auta. Taka konstrukcja obniża środek ciężkości i zapewnia lepszy rozkład masy przód-tył.

W pełni niezależne zawieszenie wykorzystuje konstrukcję dwuwahaczową z przodu, z tyłu zaś wielowahaczową, zamontowaną na ramie pomocniczej. Dzięki niezwykle sztywnej konstrukcja nadwozia, EX zarówno w wersji benzynowej, jak z silnikiem Diesla jest zwrotny, dobrze trzyma się nawierzchni i zapewnia wyjątkowo przyjemną jazdę. Parametry jezdne poprawia zastosowanie zaawanasowanych amortyzatorów o zwiększonej wydajności z systemem Dual Flow Path, które przy niskich prędkościach redukują wibracje i zwiększają komfort jazdy.

Zalety inteligentnego układu napędu na cztery koła, gwarantującego doskonałą przyczepność EX-a we wszystkich warunkach drogowych i na wszystkich nawierzchniach, idą w parze z jego słynnym, sportowy stylem prowadzenia. Są one zasługą zaawansowanego systemu elektronicznego sterowania napędem na wszystkie koła Infiniti - ATTESA E-TS (Advanced Total Traction Engineering System for All Electronic Torque Split).
 
Mózg systemu nieustannie analizuje sytuację tak, aby znaleźć idealny rozdział momentu obrotowego po to, by samochód miał większą przyczepność na śliskich nawierzchniach, nie pogarszając przy tym właściwości jezdnych charakterystycznych dla napędu na tylne koła na nawierzchniach suchych. System ten pozwala nawet na nieco nadsterowności, aby jazda z nim była bardziej sportowa.

Moment obrotowy może być rozdzielany na różne sposoby: od 100 procent na tył aż po rozdział przód-tył w proporcjach 50/50. Przekazanie mocy tylko na koła o większej przyczepności gwarantuje również zaawansowany system elektronicznej kontroli stabilności (ESP - Electronic Stability Program). Dzięki niemu samochód zachowuje się dynamicznie na szosach i znakomicie radzi sobie podczas jazdy po śniegu, piasku czy błocie.

Skuteczne hamowanie gwarantują wentylowane tarcze hamulcowe na wszystkich kołach. Wspomaganie kierownicy uzależnione jest od prędkości pojazdu, co zapewnia łatwiejsze prowadzenie zarówno przy wysokich, jak i niskich prędkościach.

« < 1 2 3 4 5 6 7 8 > »