X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Infiniti EX - dane techniczne, wymiary, silniki

4,40 zł
4,75 zł
4,19 zł
1,92 zł
Strona główna -> Infiniti -> EX

 



Infiniti EX

Dynamiczny EX zdefiniował na nowo, jak mają wyglądać kompaktowe SUV-y. Jego zaawansowane podwozie zrewolucjonizowało także sposób, w jaki mają się one prowadzić. Bogate wyposażenie standardowe oraz filozofia Doświadczania Pełni Posiadania (Total Ownership Experience) Infiniti przewartościowały i wykreowały na nowo każdy aspekt życia przy pomocy samochodu najwyższej klasy, przeznaczonego dla najbardziej wymagających nabywców. Teraz EX na nowo definiuje pojęcie „bycia pożądanym” w klasie kompaktowych SUV-ów. Tym razem - napędzany nowym, a już cieszącym się uznaniem, silnikiem Diesla, charakteryzyjącym się wyższym momentem obrotowym, a zatem większą siłą ciągu niż jego bezpośredni rywale.

Infiniti EX30d dołącza do modelu EX37 z silnikiem benzynowym V6 i wchodzi do sprzedaży w Centrach Infiniti w całej Europie od lata 2010 r. Ten SUV, inspirowany sportowym coupé jest drugim samochodem Infiniti, napędzanym silnikiem Diesla. Jest to dokładnie ta sama jednostka V6 z wtryskiem bezpośrednim, co w starszym bracie - FX30d, który jest oferowany od czerwca tego roku. Stosowany w crossoverach EX i FX silnik Diesla (oznaczenie V9X), został w głównej mierze stworzony jako jednostka Infiniti. W porównaniu do silnika benzynowego V6 ma on większy zasięg oraz zmniejszoną emisję dwutlenku węgla. Tak jak silnik w każdy modelu Infiniti nowa jednostka charakteryzuje się wysoką kulturą pracy.

Moc nowej jednostki jest doprawdy imponująca i to nie tylko jak na klasę kompaktowych SUV-ów. Maksymalnie nowy diesel V6 dysponuje aż 238 KM, zaś ogromny moment obrotowy - 550 Nm, osiągany już przy 1 750 obr./min przewyższa konkurencyjne, modele Audi, BMW, Mercedesa i Volvo.

Wysokoprężny silnik V6 – rozwijający moment obrotowy płynnie, właściwie reagujący na pedał przyspieszenia i błyskawicznie dostarczający moc - został tak zestrojony, aby brzmiał jak motor benzynowy V6. Dotychczasowy, wpadający w oko sportowy charakter EX-a podkreślono odważnym wyglądem, wnętrzem podporządkowanym kierowcy oraz dobrze rozwiązanym napędem. Tam, gdzie przepisy na to pozwalają, EX30d może rozpędzić się od 0 do 100 km/h już w 7,9 sekundy, osiągając prędkość 221 km/h przy całkowicie otwartej przepustnicy.

Wysokie osiągi idą w parze z wyjątkową wydajnością. Świadczy o tym zużycie paliwa, wynoszące w cyklu mieszanym tylko 8,5 l/100 km. Przy spalaniu w cyklu pozamiejskim na poziomie 7,2 l/100 km duży zasięg X30d zwiększa się jeszcz bardziej, bo aż do 1100 km. W porównaniu do modelu benzynowego EX37, emisja spalin diesla jest niższa i wynosi 224 g/km, chociaż jego moment obrotowy jest większy nawet od moment obrotowego pięciolitrowego silnika benzynowego V8, napędzającego flagowego FX-a.

« < 1 2 3 4 5 6 7 8 > »