X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Peugeot 308 SW 1.6 e-HDi 112 KM test, wymiary i dane techniczne

2012-06-08
Strona główna -> Peugeot -> 308 -> 2 (2011-dziś)

Otwieramy bagażnik, a tu niespodzianka w postaci dwóch dodatkowych foteli. Naszym zdaniem nietrafiony pomysł który nie dość że oferuje kiepskie warunki podróżowania to jeszcze zajmuje cenną przestrzeń bagażnika i wymaga sporej dopłaty. Dobrze, że fotele można łatwo demontować.


Bagażnik. Jeśli podróżujemy w siedem osób wówczas przestrzeń bagażowa praktycznie znika. Po zdemontowaniu trzeciego rzędu foteli dysponujemy bagażnikiem o pojemności 508 litrów. Chcąc powiększyć przestrzeń bagażową do maksimum wystarczy zdemontować też drugi rząd siedzeń, wówczas wyniesie ona 1736 litrów.


Napęd i spalanie. Wysokoprężna jednostka 1.6 e-HDi 82 kW rozwija moc 112 KM. Auto osiąga 100 km/h po około 11,9 s. Prędkość maksymalna wynosi 185 km/h. Jak każda jednostka napędowa wymaga wyczucia. Odpowiednio redukując biegi możemy w polskich warunkach drogowych łatwo wyprzedzać pojazdy nie przekraczające 100 km/h, natomiast wyprzedzanie osobówki jadącej z prędkością około 120 km/h wymaga sporo czasu, co w przełożeniu na bezpieczeństwo bierne wypada dość miernie.


Sześciobiegowa manualna skrzenia biegów pracuje bez zastrzeżeń. Zawieszenie pewnie pokonuje wszelkie nierówności i daje kierowcy poczucie panowania nad pojazdem. Dodatkowo komfort podróżowania tym kompaktowym kombi jest naprawdę zadowalający.


Testowy Peugeot 308 SW został wyposażony w system Start & Stop. Dodatkowo na wyświetlaczu komputera pokładowego zamieszono zegar zliczający każdą sekundę w trakcie której silnik był wyłączony. Podróżując w cyklu miejskim na krótkim odcinku (około 6-7 km) po zakorkowanej Warszawie, silnik był wyłączony przez około 5 minut, co pozytywnie przekładało się na wyniki spalania. Auto spaliło maksymalnie 7,1l w naprawdę dużych korkach.

 

W trakcie testu pokonaliśmy około 850 km. Jazda w cyklu pozamiejskim z prędkością 90-95 km/h wiązała się ze spalaniem na poziomie 5l na 100 km. W trakcie bardziej dynamicznej podróży (do 120 km/h) komputer pokładowy wskazywał średnio 6,2l, natomiast na autostradzie jadąc z prędkością do 150 km/h testowe auto spalało około 7,9l. Niestety po przekroczeniu 140 km/h w kabinie Peugeota 308 SW robiło się bardzo głośno, we znaki mocno dawał się pęd powietrza.

Wyposażenie. W testowym Peugeocie 308 SW zainstalowano duży, czytelny ekran centralny na którym możemy obejrzeć DVD (wyłączenie w trakcie postoju), sprawdzić parametry nawigacji, włączyć ulubioną stację radiową, przeglądnąć książkę telefoniczną naszej komórki lub prześledzić informacje o przeszkodach wysyłane przez czujniki cofania. Dodatkowo oprócz wbudowanego twardego dysku czy złącza USB mamy do dyspozycji miejsce na kartę SIM dzięki czemu możemy nadać testowemu Peugeotowi swój własny numer telefonu.

« < 1 2 3 > »

Komentarze



Gniady: "natomiast wyprzedzanie osobówki jadącej z prędkością około 120 km/h wymaga sporo czasu, co w przełożeniu na bezpieczeństwo bierne wypada dość miernie" Jezeli autor mysli o wyprzedzniu na jednopasmówce jadących 120 km/h to chyba powinno mu się przynajmniej odebrać prawo jazdy.
2012-08-12 |  23:01:30
Magda: do: Gniady jaki pan Gniady przepisowy. w Polsce nawet 20-tonowe tiry jeżdżą po 110 km/h :)))))
2012-08-15 |  21:25:21
kretynofil: do: Magda Im więcej buziek :))))), tym zabawniej będziesz wyglądać po czołówce z mistrzem kierownicy wyprzedzającym na jednopasmówce samochód jadący 120km/h :)))))
2012-09-19 |  13:39:14
Melon: Miałem jazdę próbną 308 ale w krótkiej wersji nadwozia.dokładnie ten sam silnik. moim zdaniem masakra. niby 112 km ale w ogole auto nie jest dynamiczne. start ze swiatel jak furmanka. bylem przekonany ze nie ma w nim turbiny, a tu prosze. jest ale jakas lewa... :)
2012-06-11 |  10:52:10
Kasia - Piła: fajny kolor :)
2012-06-08 |  20:21:03
Bolek i Lolek: nie wiem czy ktos z was kiedys mial okazje zamykac drzwi renault czy peugeota. uczucie jakbysmy zamykali plastikowe pudelko, ktore zaraz sie rozpadnie. az strach myslec co sie dzieje z tymi autami w trakcie wypadkow drogowych
2012-06-08 |  13:38:00
hehe...: do: Bolek i Lolek zamykam drzwi francuzów od wielu lat z największą przyjemnością,ale jak ktoś ma fobie fryca,czy japaneza-jego strata
2012-06-11 |  20:27:29
Pokaż starsze komentarze