Otwieramy bagażnik, a tu niespodzianka w postaci dwóch dodatkowych foteli. Naszym zdaniem nietrafiony pomysł który nie dość że oferuje kiepskie warunki podróżowania to jeszcze zajmuje cenną przestrzeń bagażnika i wymaga sporej dopłaty. Dobrze, że fotele można łatwo demontować.
Bagażnik. Jeśli podróżujemy w siedem osób wówczas przestrzeń bagażowa praktycznie znika. Po zdemontowaniu trzeciego rzędu foteli dysponujemy bagażnikiem o pojemności 508 litrów. Chcąc powiększyć przestrzeń bagażową do maksimum wystarczy zdemontować też drugi rząd siedzeń, wówczas wyniesie ona 1736 litrów.
Napęd i spalanie. Wysokoprężna jednostka 1.6 e-HDi 82 kW rozwija moc 112 KM. Auto osiąga 100 km/h po około 11,9 s. Prędkość maksymalna wynosi 185 km/h. Jak każda jednostka napędowa wymaga wyczucia. Odpowiednio redukując biegi możemy w polskich warunkach drogowych łatwo wyprzedzać pojazdy nie przekraczające 100 km/h, natomiast wyprzedzanie osobówki jadącej z prędkością około 120 km/h wymaga sporo czasu, co w przełożeniu na bezpieczeństwo bierne wypada dość miernie.
Sześciobiegowa manualna skrzenia biegów pracuje bez zastrzeżeń. Zawieszenie pewnie pokonuje wszelkie nierówności i daje kierowcy poczucie panowania nad pojazdem. Dodatkowo komfort podróżowania tym kompaktowym kombi jest naprawdę zadowalający.
Testowy Peugeot 308 SW został wyposażony w system Start & Stop. Dodatkowo na wyświetlaczu komputera pokładowego zamieszono zegar zliczający każdą sekundę w trakcie której silnik był wyłączony. Podróżując w cyklu miejskim na krótkim odcinku (około 6-7 km) po zakorkowanej Warszawie, silnik był wyłączony przez około 5 minut, co pozytywnie przekładało się na wyniki spalania. Auto spaliło maksymalnie 7,1l w naprawdę dużych korkach.
W trakcie testu pokonaliśmy około 850 km. Jazda w cyklu pozamiejskim z prędkością 90-95 km/h wiązała się ze spalaniem na poziomie 5l na 100 km. W trakcie bardziej dynamicznej podróży (do 120 km/h) komputer pokładowy wskazywał średnio 6,2l, natomiast na autostradzie jadąc z prędkością do 150 km/h testowe auto spalało około 7,9l. Niestety po przekroczeniu 140 km/h w kabinie Peugeota 308 SW robiło się bardzo głośno, we znaki mocno dawał się pęd powietrza.
Wyposażenie. W testowym Peugeocie 308 SW zainstalowano duży, czytelny ekran centralny na którym możemy obejrzeć DVD (wyłączenie w trakcie postoju), sprawdzić parametry nawigacji, włączyć ulubioną stację radiową, przeglądnąć książkę telefoniczną naszej komórki lub prześledzić informacje o przeszkodach wysyłane przez czujniki cofania. Dodatkowo oprócz wbudowanego twardego dysku czy złącza USB mamy do dyspozycji miejsce na kartę SIM dzięki czemu możemy nadać testowemu Peugeotowi swój własny numer telefonu.