I faktycznie – Exeo gwarantuje znakomitą ochronę pasażerom, dzieciom i pieszym. Świadczy o tym choćby sześć poduszek powietrznych stanowiących standardowe wyposażenie wszystkich wersji.
Exeo jest pierwszym modelem SEAT-a wyposażonym w dwufazowe poduszki czołowe. Dodatkową ochronę zapewniają poduszki kurtynowe i poduszki boczne oraz opcjonalne poduszki boczne chroniące klatki piersiowe pasażerów podróżujących na tylnej kanapie.
Liczne czujniki
W celu zagwarantowania perfekcyjnego działania wszystkich systemów bezpieczeństwa biernego nowy SEAT Exeo został wyposażony w kilka strategicznie rozmieszczonych czujników. W samochodzie hiszpańskiej marki po raz pierwszy zastosowano czujniki z przodu będące częścią systemu monitorowania temperatury. Czujniki wykrywające kolizję boczną umieszczone są w przednich drzwiach, a czujniki przyspieszenia bocznego znajdują się we wnękach nadkoli, tuż przy tylnych drzwiach. Cały system czujników podłączony jest do terminala umieszczonego za silnikiem.
Kolejnym elementem zapewniającym wysoki poziom bezpieczeństwa biernego w Exeo są trzypunktowe pasy bezpieczeństwa. Przednie pasy wyposażone są w elektryczne napinacze i ograniczniki naprężenia, natomiast w tylnych pasach zastosowano sam system ograniczający naprężenia.
W nowym sedanie SEAT-a starannie zadbano o bezpieczeństwo podróżujących nim dzieci. Przy fotelu pasażera z przodu oraz miejscach skrajnych z tyłu znajdują się zaczepy mocujące Isofix. Tylna kanapa wyposażona jest też w zaczep typu Top Tether, zapobiegający obróceniu się fotelika dziecięcego w razie kolizji.
Szczególna dbałość o bezpieczeństwo pieszych
Kolejnym aspektem, który poddano drobiazgowym analizom była ochrona pieszych. Z przodu pojazdu zastosowano specjalną belkę oraz zawiasy maski łamiące się w razie kolizji. Obydwa te elementy są zgodne z rygorystycznymi przepisami dotyczącymi rozwiązań służących ochronie pieszych.
Bezpieczeństwo przechodniów w trakcie manewrów z niską prędkością podnoszą także czujniki parkowania. Czujniki te montowane są standardowo z tyłu w wersji Style (opcjonalnie w wersji Reference i Sport) oraz z opcjonalnie z przodu w wersjach Style i Sport.
Nadwozie dokładnie sprawdzono w testach zderzeniowych, nie tylko pod kątem zagwarantowania najwyższego poziomu bezpieczeństwa dla kierowcy i pasażerów, ale także pod kątem możliwości zapewnienia konkurencyjnych kosztów ewentualnych napraw elementów nadwozia zdeformowanych w trakcie kolizji.
Znakomitemu poziomowi bezpieczeństwa biernego w Exeo towarzyszą wszystkie dostępne systemy bezpieczeństwa czynnego, w tym ABS + TCS, ESP z układem wspomagania hamowania awaryjnego EBA oraz bezpieczne podwozie.
źródło: SEAT
Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.