X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

fiat doblo ii bezpieczeństwo

2009-12-16
Strona główna -> Fiat -> Doblo -> 2 (2010-dziś)

Nowy Fiat Doblo - bezpieczeństwo

Doblò to samochód zaprojektowany i skonstruowany z myślą o zapewnieniu najwyższych parametrów bezpieczeństwa.

Dzieje się tak za sprawą licznych rozwiązań, w jakie wyposażono nowy model (seryjnie lub opcjonalnie, w zależności od rynku i wersji wyposażenia), poczynając od bezpieczeństwa biernego, jak dowodzi tego standardowe wyposażenie wszystkich modeli gamy: poduszki powietrzne z przodu i przednie boczne, najnowszej generacji, które, dzięki większej pojemności w porównaniu do poduszek tradycyjnych, chronią zarówno głowę, jak i klatkę piersiową.


Poza tym nowy Fiat Doblò to gwarancja stałego i przewidywalnego zachowania na drodze. Za ten aspekt odpowiada najnowocześniejsza elektronika, sterująca zachowaniem dynamicznym pojazdu - od hamowania do napędu. Mamy tu więc ABS z elektroniczną korekcją hamowania EBD (Electronic Brake force Distribution) oraz, przede wszystkim, ESP (Electronic Stability Program), wyposażony w system Hill-holder, pomagający kierowcy sprawnie ruszyć pod górę (w swoim segmencie Doblò jako jedyny udostępnia ten system z całą gamą silników).


I wreszcie nowy model to cała seria parametrów dynamicznych i odpowiadających za komfort jazdy, które sprawiają, że użytkownik, wygodnie i bezpiecznie, pokona każdą trasę. Mowa tu o układzie hamowania, odpowiedniej mocy i sprawności, o ogumieniu opracowanym specjalnie z myślą o komforcie i bezpieczeństwu, oraz o innowacyjnym systemie zawieszenia: przednim niezależnym typu McPherson, tylnym niezależnym typu Bi-link z drążkiem stabilizującym. To ostatnie to rozwiązanie prawdziwie awangardowe, które podnosi komfort, przyczepność do nawierzchni i łatwość prowadzenia samochodu, jak również pozwala na powiększenie tylnej części kabiny i przestronności wnętrza, oraz obniżenie wysokości progu załadunkowego.

Fiat Doblò jest także liderem w testach bezpieczeństwa wykonywanych przez ubezpieczycieli, w wyniku których powstaje ranking samochodów według sposobu, w jaki znoszą zderzenia i kolizje występujące przy małej prędkości. W wielu krajach europejskich (przede wszystkim w Niemczech i Wielkiej Brytanii) wysokość składki ubezpieczenia komunikacyjnego zmienia się w zależności od oceny, przyznanej danemu pojazdowi przez organizacje reprezentujące ubezpieczycieli. Jest to ocena oparta na średnim koszcie naprawy i statystycznej częstotliwości zdarzeń. Wynik ten, nawet jeśli nie przekłada się bezpośrednio na niższą składkę ubezpieczeniową, to dla każdego Kierowcy „niska szkodowość" oznacza mniejsze koszty napraw, zagwarantowane poprzez szereg rozwiązań i zabiegów ograniczających zakres szkód i usprawniających montaż i demontaż poszczególnych elementów.


Fiat Doblò otacza kierowcę i pasażerów technologiami, które zapewniają najwyższy komfort i ułatwiają skupienie się na prowadzeniu pojazdu - od automatycznej klimatyzacji z osobnym sterowaniem nawiewu na tył, po radioodtwarzacz CD z mp3, z przełącznikami sterującymi radioodtwarzaczem na kierownicy, od tempomatu czy czujników parkowania po wbudowany zestaw głośnomówiący systemu Blue&Me (sterowany głosowo w języku polskim) po system nawigacji „Blue&Me TomTom", najnowszą nowinkę dla platformy Blue&Me. Jest to całkowicie zintegrowany system multimedialny i nawigacyjny, który, za pomocą praktycznego kolorowego ekranu dotykowego, umożliwia dostęp do telefonu, nawigacji i wszystkich informacji niezbędnych podczas jazdy. Urządzenie to jest owocem współpracy między Fiat Group Automobiles a firmą TomTom, wiodącym w Europie producentem systemów nawigacji przenośnej. Z pojazdem łączy się przez system Blue&Me, opracowany we współpracy z firmą Magneti Marelli.


„Blue&Me-TomTom" będzie umieszczony wygodnie i bezpiecznie wewnątrz pojazdu, jednak będzie go można z niego wyjąć i wykorzystać także poza nim. Sterowanie odbywa się poprzez przełączniki w kierownicy lub głosowo. System będzie wyposażony w oryginalną sekcję "Car Menu", w której wyświetlane będą informacje dotyczące pojazdu i podłączonych do niego urządzeń:

  • informacje o podróży na jednym ekranie - przejechana odległość, zużycie paliwa i pozostały zasięg;
  • komunikat o rezerwie paliwa i prowadzenie do najbliższej stacji paliw;
  • ważne miejsca, z punktami serwisowymi Grupy Fiat oraz stacjami paliw prowadzącymi sprzedaż metanu i LPG;
  • obsługa telefonu komórkowego podłączonego do Blue&Me - połączenia, informacje, statystyki i ostatnie połączenia;
  • „eco:Drive Info": informacje w czasie rzeczywistym w postaci wskaźnika ekologiczności jazdy oraz analiza stylu prowadzenia, dająca zwrotny komunikat w postaci sugestii odpowiedniego użycie skrzyni biegów i gazu w zależności od trasy.


Z nowym modelem Fiata dostępny będzie też system Blue&Me, który obejmuje zestaw głośnomówiący z interfejsem Bluetooth® i zaawansowanym systemem rozpoznawania głosu, port USB, odtwarzacz MP3 i lektor SMS). Trzeba podkreślić, że innowacyjny system Blue&Me został uhonorowany prestiżowymi nagrodami międzynarodowymi i odniósł prawdziwy sukces na rynku - w różnych modelach samochodów Fiat Group Automobiles zostało już zainstalowanych prawie milion takich urządzeń.

 

źródło: Fiat

Komentarze