Sprzedaż w pierwszym półroczu 2012 roku podniosła się o 8,4 proc. i wyniosła aż 493 000 sztuk.
Producent samochodów ŠKODA ustanowił nowy rekord sprzedaży samochodów w pierwszym półroczu 2012 roku. Jednocześnie, marka odnotowała swój najlepszy czerwcowy wynik w historii na poziomie 87 400 dostarczonych aut (czerwiec 2011: 81 300 szt.).
„Pomimo coraz trudniejszej sytuacji gospodarczej, ŠKODA kontynuuje swój wzrost”, powiedział Winfried Vahland, prezes ŠKODY. „Poprawiliśmy nasze dotychczasowe wyniki w niemal wszystkich regionach sprzedaży, umacniając tym samym naszą korzystną pozycję. W drugiej połowie roku nie będzie to jednak takie łatwe. Uważnie obserwujemy wszystkie rynki i sądzimy, że będzie znacznie trudniej”.
Vahland dodał również: „Nasza ofensywa modelowa w tym roku rozkręci się na dobre. ŠKODA Rapid, kompaktowy sedan, który zostanie wprowadzony do sprzedaży w Europie jesienią 2012 roku, będzie odgrywać tu ważną rolę”.
ŠKODA odnosi kolejne sukcesy w Europie Zachodniej. Pomimo prognozowanego skurczenia się rynku o blisko 5 proc., czerwcowa sprzedaż Producenta w tym regionie wzrosła o 1,2 proc. do 35 600 sztuk (czerwiec 2011: 35 100). Największe wzrosty zanotowano w Szwajcarii (31,7 proc.), Austrii (15,5 proc.), Niemczech (10,5 proc.) i Wielkiej Brytanii (9,8 proc.). W całym pierwszym półroczu 2012 roku ŠKODA sprzedała około 195 400 egzemplarzy samochodów w Europie Zachodniej, co przełożyło się na spadek zaledwie 0,7 proc. w stosunku do roku poprzedniego.
W Europie Wschodniej Producent zanotował silny, dwucyfrowy wzrost czerwcowej sprzedaży na poziomie 21,2 proc. Na ten rynek dostarczonych zostało prawie 12 600 samochodów, wobec około 10 400 egzemplarzy w czerwcu ubiegłego roku. W całym pierwszym półroczu 2012 roku sprzedaż ŠKODY wzrosła o 31,1 proc., co przełożyło się na wynik 65 200 sprzedanych aut, w porównaniu z 49 700 szt. w 2011 roku.
Europa Środkowo-Wschodnia odnotowała 2,7 proc. wzrost sprzedaży samochodów ŠKODA. Na rynku polskim Producent umocnił się na pozycji lidera w rankingu rejestracji samochodów osobowych. 2 820 sprzedanych aut pozwoliło uzyskać 12,21 proc. udziału w rynku (w porównaniu do 11,52 proc. w czerwcu 2011). ŠKODA jest liderem zarówno wśród klientów flotowych jak i indywidualnych.
Producent kontynuuje również swój wzrost na rynkach azjatyckich. W czerwcu 2012 roku Chiny odnotowały 5,5 proc., a Indie aż 39,3 proc. wzrost sprzedaży samochodów ŠKODA. Całkowita półroczna sprzedaż 2012 roku oszacowana została na poziomie 120 700 szt. w Chinach (styczeń-czerwiec 2011: 112 200) oraz 20 500 szt. w Indiach (styczeń-czerwiec 2011: 14 600). Model Rapid, kompaktowy sedan, który na rynku indyjskim oferowany jest już od końca 2011 roku, został dostarczony klientom w ilości 11 800 szt., co stanowi prawie dwie trzecie półrocznej lokalnej sprzedaży Producenta.
Dostawy samochodów ŠKODA do klientów na całym świecie w czerwcu 2012 roku (model; liczba; zmiana procentowa w porównaniu do roku poprzedniego):
ŠKODA Octavia (37 000; +3.0%)
ŠKODA Fabia (22 500; -9.2%)
ŠKODA Superb (10 300; -5.9%)
ŠKODA Yeti (8 500; +36.1%)
ŠKODA Roomster (4 500; +34.2%)
ŠKODA Rapid (tylko w Indiach: 2 000; nowy model)
ŠKODA Citigo (tylko w Europie: 2 600; nowy model)
Dostawy samochodów ŠKODA do klientów na całym świecie w pierwszej połowie 2012 roku (model; liczba; zmiana procentowa w porównaniu do roku poprzedniego):
ŠKODA Octavia (219 600; +9.7%)
ŠKODA Fabia (133 600; -3.2%)
ŠKODA Superb (56 900; -10.3%)
ŠKODA Yeti (45 100; +28.6%)
ŠKODA Roomster (20 400; +13.1%)
ŠKODA Rapid (tylko w Indiach: 11 800; nowy model)
ŠKODA Citigo (tylko w Europie: 5 500; nowy model)
źródło: Skoda
Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.