W fabryce Hondy w Wielkiej Brytanii

12 grudnia 2013 r. pracownicy brytyjskiej fabryki Hondy w Swindon świętowali rozpoczęcie seryjnej produkcji nowego Civica Tourer. Ceremonię poprowadzili przedstawiciele kierownictwa wyższego szczebla, którzy podziękowali pracownikom fabryki, członkom europejskiego teamu badawczo-rozwojowego oraz dostawcom Hondy za ciężką pracę i wkład w stworzenie tego wyjątkowego europejskiego modelu.


Manabu Nishimae, prezes europejskiego oddziału Hondy i dyrektor ds. operacyjnych, powiedział: „Honda Civic Tourer odzwierciedla ambicje, energię, umiejętności i uporczywość naszych pracowników w dążeniu do celu. Model ten został zaprojektowany, opracowany i przetestowany w Europie, dlatego jest doskonałym świadectwem kompetencji europejskiego zespołu Hondy”.


Adrian Killham, główny inżynier nowego modelu, dodał: „Civic Tourer oferuje największy bagażnik w klasie, emisję CO2 wynoszącą zaledwie 99 g/km oraz niepowtarzalną, elegancką stylistykę nadwozia, która zyskała uznanie w oczach przedstawicieli mediów już w momencie premiery modelu koncepcyjnego, podczas tegorocznych targów motoryzacyjnych w Genewie”.


Honda Civic Tourer pojawi się w europejskich salonach sprzedaży na początku 2014 roku. W gamie jednostek napędowych znajdziemy dwa silniki: benzynowy – 1,8 i-VTEC oraz wysokoprężny – 1,6 i-DTEC. Nowy diesel to pierwsza w Europie jednostka z serii Earth Dreams Technology odznaczająca się niskim zużyciem paliwa, wysoką mocą oraz doskonałymi osiągami. Ten lekki silnik o mocy maksymalnej 120 KM i 300 Nm maksymalnego momentu obrotowego, zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 10,1 sekundy. Jednocześnie, średnie zużycie paliwa wynosi 3,8 l/100 km, dzięki czemu na pełnym baku można przejechać aż 1 315 kilometrów, a emisja CO2 kształtuje się na poziomie zaledwie 99 g/km.


Civic Tourer jest najniższym i najbardziej kompaktowym autem kombi w segmencie. Mimo to oferuje rekordową pojemność bagażnika wynoszącą 624 litry (siedzenia w standardowej pozycji, do linii wyznaczanej przez roletę bagażnika). Co więcej, dzięki zastosowaniu opracowanego przez Hondę systemu Magic Seats, tylne siedzenia można złożyć, uzyskując płaską powierzchnię ładunkową, i zwiększyć tym samym pojemność bagażnika do 1668 litrów (do linii dachu).

CZYTAJ DALEJ  Testowany przez Volvo system KERS

 

źródło: Honda

Michał Kiermanowicz
Michał Kiermanowicz

Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.

Artykuły: 3209

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *