Światowa premiera dwóch samochodów

Na 84. Salonie Samochodowym w Genewie PEUGEOT prezentuje atuty, które Marka chce wykorzystać w podwójnej ofensywie – produktowej i technologicznej. Głównym wydarzeniem będzie prezentacja NOWYCH PEUGEOT 108 i 308 SW – najnowszych modeli najmłodszej gamy w historii Marki. Pokazany zostanie również nowy 3-cylindrowy silnik benzynowy PureTech o pojemności 1.2 l , nowe jednostki wysokoprężne BlueHDi (oferowana wyłącznie przez Peugeot technologia oczyszczania spalin w silnikach wysokoprężnych zgodnie z normą Euro 6), oferta napędu hybrydowego w połączeniu z silnikiem wysokoprężnym HYbrid4 oraz concept car 2008 HYbrid Air, które potwierdzają wiedzę i umiejętności technologiczne Marki, również w zakresie ochrony środowiska, zarówno dziś jak i w przyszłości. PEUGEOT pokazuje również poprzez modele RCZ R, 308 R Concept i 208 T 16 Pikes Peak , że emocje motoryzacyjne zawsze będą najważniejszym elementem oferty Marki.

Spośród 28 samochodów i pojazdów koncepcyjnych prezentowanych na powierzchni 2 650 m² stoiska PEUGEOT na Salonie Samochodowym Genewa 2014, ok. 700 tysięcy gości będzie mogło zobaczyć dwie światowe premiery rynkowe.

Nowy PEUGEOT 108: pełna ekspresja! Latem 2014 roku, PEUGEOT 107, mający na swoim koncie wspaniałą karierę (ponad 800 tys. sprzedanych sztuk) ustąpi miejsca PEUGEOT 108. Po całkowitym odnowieniu swojej oferty w segmentach B i C, PEUGEOT prezentuje w Genewie nowy samochód miejski, który wnosi powiew świeżości do dynamicznie rozwijającego się segmentu A. Segment ten stanowi obecnie niemal 10% rynku europejskiego. Kompaktowy (3,47 m długości), lekki (nawet 840 kg), idealnie przystosowany do warunków miejskich, PEUGEOT 108 będzie dostępny w 3- i 5-drzwiowej wersji hatchback oraz w wersji kabriolet 108 TOP !.


Nowy model wyróżnia się dynamiczną i elegancką stylistyką, precyzją linii nadwozia, zaawansowanymi technologicznie reflektorami i maksymalnie skróconymi zwisami. Wyjątkowy charakter podkreśla możliwość personalizacji – każdy może mieć swojego własnego, niepowtarzalnego Peugeot 108. Klienci będą mieli wybór między ośmioma kolorami nadwozia, (w tym dwoma dostępnymi wyłącznie dla tego modelu), trzema kolorami dachu w 108 TOP !, dwoma zestawieniami dwukolorowych lakierów w 3-drzwiowym hatchbacku, a także siedmioma zestawami tematycznymi elementów do personalizacji oraz zróżnicowanymi kolorystykami wnętrza. PEUGEOT 108 jest kolejnym modelem realizującym strategię premium Marki: oferuje nie tylko atrakcyjne elementy wykończenia nadwozia, ale również komfortową, łatwo dostępną kabinę, wyposażoną w zależności od wersji w duży ekran dotykowy 7’’, kamerę cofania, system bezkluczykowego uruchamiania samochodu ADML, automatyczną klimatyzację, elektrycznie regulowane, podgrzewane lusterka boczne, automatycznie włączane światła… Nowy Peugeot 108 zapewnia także szeroki dostęp do mobilnych technologii i usług, o czym świadczy nowa technologia Mirror Screen. Nowy Peugeot 108 jest nie tylko elegancki, ale i funkcjonalny dzięki sporemu jak na tę kategorię aut bagażnikowi, którego pojemność można zwiększyć ze 196 do 750 litrów. Nabywcy PEUGEOT 108 będą mieli do wyboru cztery jednostki napędowe obejmujące 2 trzycylindrowe silniki benzynowe (1.0 VTi 68 i PureTech 1.2 VTi 82), cechujące się niskim zużyciem paliwa i emisją CO2 od 88 g/km. Elektryczne wspomaganie kierownicy i doskonała praca układu jezdnego zapewniają bezpieczne zachowanie na drodze i dynamiczne reakcje, ułatwiając poruszanie się po mieście w każdej sytuacji.

NOWY PEUGEOT 308 SW – dynamiczne i przestronne kombi. NOWY PEUGEOT 308 przynależy do mającego strategiczne znaczenie na rynku segmentu C (ponad jedna trzecia rynku europejskiego). NOWY PEUGEOT 308 w wersji hatchback, wprowadzony na jesieni 2013 roku, już teraz spełnił wyznaczone mu ambitne cele. Do końca stycznia 2014 roku złożono ponad 46 tysięcy zamówień na ten model (z czego ponad 40% na najlepiej wyposażone wersje). Już w kwietniu oferta nowego modelu wzbogaci się o drugą wersję nadwozia. Zaprojektowanego całkowicie od nowa PEUGEOT 308 SW łączy z poprzednią generacją tego modelu jedynie nazwa. 308 SW stanowi atrakcyjną alternatywę, spełniającą najważniejsze oczekiwania użytkowników pojazdów tej kategorii dotyczące pojemności, obszernego wnętrza, możliwości zmiany aranżacji kabiny i funkcjonalności. Jego celem jest zdobycie należnej pozycji w podsegmencie kombi, stanowiącym w Europie 10% segmentu C. Zastosowanie nowej platformy EMP2 umożliwiło wypracowanie pokaźnych wymiarów nadwozia. Wersję SW cechuje duża ilości miejsca wewnątrz (przy długości nadwozia wynoszącej 4,58 m) i pojemny bagażnik (od 610 do 1 660 dm3 VDA przy jednoczesnym obniżeniu masy aż o 140 kg w stosunku do poprzedniej generacji tego modelu. We wnętrzu, doskonale doświetlonym dzięki ogromnemu, panoramicznemu dachowi o powierzchni 1,69 m2, uwagę przykuwa wysmakowane wzornictwo i zaawansowane technologie, a zwłaszcza unikalny PEUGEOT i-Cockpit. Składa się on z kompaktowej kierownicy, która zapewnia intensywne doznania z jazdy, umieszczonych wysoko zegarów ułatwiających odczyt informacji, wysoko poprowadzonej konsoli środkowej i intuicyjnego w obsłudze ekranu dotykowego o przekątnej 9,7’. Deska rozdzielcza PEUGEOT i-Cockpit, stała się już znakiem rozpoznawczym nowych modeli marki.
W połączeniu z optymalną aerodynamiką (Cx: 0,28, Scx: 0,64) i obniżoną masą, dwa turbodoładowane silniki benzynowe 1.2 i 1.6 o mocy 130 i 155 KM oraz cztery jednostki wysokoprężne 1.6 i 2.0 HDi o mocy od 92 do 150 KM, z których część spełnia już normy Euro 6, zapewniają nowemu modelowi wyjątkowy niski poziom emisji CO2. Nowy 3-cylindrowy silnik benzynowy turbo PureTech 1.2 e-THP o mocy 130 KM emituje jedynie 109 g CO2/km, a nowa wersja 1.6 BlueHDi 120 KM wyposażona w manualną skrzynię biegów o 6 przełożeniach spala w cyklu mieszanym jedynie 3,2 l/100 km, co przekłada się na rekordowo niską w tym segmencie emisję 85 g CO2/km.

Kierowców czekają zupełnie nowe doznania z jazdy – w nowym modelu zostało wykorzystane całe know-how marki PEUGEOT, widoczne chociażby w nowym układzie jezdnym o zmniejszonej masie i systemie ESP najnowszej generacji wyposażonym w mocne hamulce. W połączeniu z zaletami nowej platformy (niższa masa, skrócony zwis przedni i tylny, obniżony środek ciężkości, elektryczne wspomaganie układu kierowniczego), zapewnia  to nowemu PEUGEOT 308 SW wręcz wzorcowe, dynamiczne zachowanie na drodze łączące zwrotność, komfort i doskonałe trzymanie się drogi.
Zaawansowane technologicznie systemy wspomagania prowadzenia dostępne w 308 SW wzmacniają poczucie bezpieczeństwa kierowcy: monitor martwego pola, aktywny tempomat, system ostrzegania przed kolizją i system automatycznego hamowania awaryjnego. Jeszcze większy dostęp do mobilnych technologii oraz system Park Assist czy pakiet Driver Sport sprawiają, że jazda PEUGEOT 308 SW staje się jeszcze bardziej emocjonująca i komfortowa. Niedostępne dotychczas w tym segmencie reflektory typu Full Led znajdą się w standardowym wyposażeniu wyższych wersji.

Bogate know-how technologiczne PEUGEOT. W 2013 roku Peugeot po raz kolejny obniżył średnią ważoną emisji CO2 swoich europejskich modeli. Na koniec listopada 2013 r. wynosiła ona 115,2 g/km, w porównaniu do 121,6 g/km w roku 2012. Tym samym Marka uplasowała się pod tym względem na podium najlepszych producentów w Europie, co stanowi tym większe osiągnięcie, że oferta produktowa w segmentach C i D jest bardzo szeroka.Prowadzona przez Markę polityka ochrony środowiska jest widoczna w stałej optymalizacji silników  spalinowych (poprawa sprawności, downsizing, Stop&Start…), wprowadzeniu wersji e-THP w ofercie trzycylindrowych silników nowej generacji PureTech oraz przełomie technologicznym, jakim jest zapewnienie zgodności silników HDi z wymaganiami normy Euro 6.

PEUGEOT 308 SW 1.2 e-THP 130 KM będzie pierwszym modelem wyposażonym w nowy trzycylindrowy silnik benzynowy PureTech w wersji turbodoładowanej z wtryskiem bezpośrednim, współpracujący z manualną skrzynią biegów o sześciu przełożeniach. Ten kompaktowy i modułowy silnik jest przykładem najwyższego poziomu wydajności konstrukcyjnej i technologicznej, a przy tym jest przyjazny dla środowiska. Nowa jednostka została wyposażona w wysokociśnieniowy wtrysk bezpośredni (200 barów) oraz turbo nowej generacji, które zapewniają wyjątkową przyjemność jazdy, i to od najniższych obrotów. Osiąga moment obrotowy 230 Nm przy 1750 obr/min i oferuje najlepszy dostępny na rynku kompromis między momentem obrotowym w niskich zakresach obrotów a mocą. Co więcej, 95% momentu obrotowego jest dostępne w przedziale od 1500 do 3500 obr/min, co gwarantuje optymalną pracę silnika w każdej sytuacji. Przy równorzędnym poziomie mocy i przyjemności prowadzenia, udało się ograniczyć zużycie paliwa i emisję CO2 o 21%. PEUGEOT zaprezentuje w Genewie swoją nową technologię oczyszczania spalin w silnikach wysokoprężnych BlueHDi dostępną obecnie w modelach PEUGEOT 308, 308 SW i 508. Technologia BlueHDI, jako jedyna łączy funkcję Selective Catalytic Reduction (SCR) i filtr cząstek stałych pracujący w oparciu o specjalny dodatek do paliwa, co pozwala na ograniczenie emisji NOx aż do 90% oraz na optymalizację emisji CO2 i zużycia paliwa, przy jednoczesnym zapewnieniu eliminacji 99,9% cząstek stałych. Technologia BlueHDi już teraz z zapasem spełnia wymagania normy Euro 6 Diesel. Będzie wdrażana stopniowo we wszystkich modelach marki z silnikami wysokoprężnymi.

Nowa automatyczna 6-stopniowa skrzynia biegów AISIN trzeciej generacji, która się pojawiła po raz pierwszy w modelu 508 2.0 BlueHDi 180, będzie również dostępna w PEUGEOT 308 SW, wyposażonym w silnik 2.0 l BlueHDi 150. Nowa skrzynia jest wyposażona w technologię Quickshift umożliwiającą szybszą zmianę biegów, a jednocześnie gwarantującą płynną pracę i wysoki komfort obsługi. Rozwiązanie to umożliwia znaczne ograniczenie emisji CO2. W przypadku 308 SW różnica poziomu emisji w stosunku do wersji ze skrzynią manualną została zmniejszona do 5 g/km (w wersji z tymi samymi oponami), co plasuje ją na najlepszym poziomie pod względem zużycia paliwa.


Kolejnym, wymownym przykładem postępu w zakresie ochrony środowiska i coraz bogatszego wyposażenia modeli PEUGEOT jest technologia hybrydowa z silnikiem wysokoprężnym HYbrid4, wprowadzona po raz pierwszy na świecie w modelu 3008 HYbrid4, a następnie w 508 RXH i 508 HYbrid4. Dzięki zastosowaniu tej technologii PEUGEOT proponuje ofertę samochodów o niespotykanych parametrach pod względem ochrony środowiska i doznań z jazdy. Trzy modele HYbrid4 przyciągnęły już ponad 36 tysięcy klientów. Łączna moc jednostki – 200 KM osiągana jest przez silnik 2.0 HDi napędzający oś przednią i silnik elektryczny przekazujący napęd na oś tylną. Modele HYbrid4 zapewniają nowe doznania z jazdy umożliwiając wybór jednego z 4 trybów jazdy (automatycznego, „ZEV”, sportowego, 4WD), przy utrzymaniu emisji CO2 na poziomie nawet do 85 g/km.   

Aby osiągnąć cel, jakim jest seryjny samochód o przystępnej cenie zużywający jedynie 2 l/100 km, PEUGEOT stawia na przełomowe rozwiązania. Stanowiąca kluczowy etap tego projektu technologia HYbrid Air, stanowi kolejne potwierdzenie pionierskiej roli PEUGEOT. 2008 – miejski crossover, stanowi naturalną bazę dla nowego zespołu napędowego łączącego silnik benzynowy z napędem na sprężone powietrze. Ta niskokosztowa technologia wprowadzona zostanie w 2016 r. w dla szerokiej grupy odbiorców w samochodach osobowych oraz lekkich samochodach dostawczych z segmentu B i C. 2008 HYbrid Air łączy dwa rodzaje napędu pozwalające osiągnąć najwyższą efektywność. Sprężone powietrze generowane podczas odzyskiwania energii w fazie hamowania i zwalniania, stanowi napęd pomocniczy lub wręcz zastępuje 3-cylindrowy silnik benzynowy najnowszej generacji, którego działanie zostało dodatkowo zoptymalizowane. Układ pneumatyczny będzie się składał z wysokociśnieniowego zbiornika umieszczonego w tunelu centralnym, zbiornika niskiego ciśnienia znajdującego się w pobliżu tylnej osi oraz zespołu silnika i pompy zainstalowanego na skrzyni biegów. Układ napędowy HYbrid Air umożliwi zachowanie dużej ilości miejsca i możliwości aranżacji wnętrza, zapewniając kierowcy 3 tryby pracy: na sprężone powietrze (ZEV – zeroemisyjny), benzynowy i mieszany.

Stałe podnoszenie poziomu wyposażenia samochodów i wyjątkowe doznania z jazdy. Na stoisku PEUGEOT w Genewie goście będą mogli zapoznać się również z innym przykładem know-how Marki w dziedzinie stylistyki i doznań z jazdy. Ekskluzywny model RCZ R, supermocna wersja kultowego sportowego coupé RCZ, który już podbił serca ponad 57 tys. pasjonatów, jest od wprowadzenia go do sprzedaży na początku  2014 r. najmocniejszym seryjnie produkowanym modelem w historii Marki. Nowy silnik 1.6 THP o mocy 270 KM stanowi absolutny rekord mocy jednostkowej w tej kategorii. Jednostka spełnia normy Euro 6 i emituje zaledwie 145 g CO2/km, co stanowi wyjątkową propozycją pod względem relacji osiągów i efektywności paliwowej oraz energetycznej. Obniżone zawieszenie, stanowiące jego znak rozpoznawczy i zapowiadające intensywne doznania z jazdy, oraz 19-calowe koła nadają RCZ R jeszcze bardziej wyrazisty wygląd. Siedząc za kierownicą w dyskretnie elitarnym wnętrzu, kierowca będzie mógł w pełni rozwinąć osiągi silnika dzięki specjalnemu układowi jezdnemu wyposażonemu w mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu (Torsen).

308 R Concept, supersportowy concept car jest przykładem radykalnej interpretacji stylistyki seryjnego modelu eksponującej czystość jego linii. Obniżone nadwozie, szeroki rozstaw kół i wyraźnie zaznaczone nadkola oraz 19’’ koła o wklęsłych felgach dobitnie świadczą o sportowych ambicjach 308 R Concept i jego gorącym temperamencie. Pod dwukolorowym nadwoziem z  włókien węglowych kryje się 4-cylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1.6 zapożyczony z RCZ R, z którego konstruktorzy PEUGEOT SPORT „wydobyli” 270 KM. Daje to moc jednostkową sięgającą niemal 170 KM/l – absolutny rekord w tej kategorii! Aby w pełni wykorzystać potencjał samochodu, przednie zawieszenie wyposażono w mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu (Torsen) i potężne hamulce.

Rok 2013 to rok intensywnego rozwoju produkcji i sprzedaży modelu 208, który umocnił swoją pozycję na podium w segmencie hatchbacków segmentu B w Europie, a także niezwykle ważny rok dla PEUGEOT SPORT wraz z pojawieniem się wyścigowej wersji, która będzie mogła kontynuować tradycje słynnych modeli z serii 2! Bez cienia wątpienia, publiczność szwajcarska licznie zgromadzi się wokół modelu 208 T16 Pikes Peak: 25 lat po pierwszym zwycięstwie Ariego Vatanena i jego 405 T 16 w legendarnym amerykańskim wyścigu, za kierownicą niemniej już legendarnego 208 T 16 Pikes Peak – najnowszej wersji 208-ki (V6 bi-turbo o pojemności 3,2 l, 875 koni przy masie 875 kg, od 0 do 100 km/h w 1’’8…) Sébastien Loeb pobił w fenomenalny sposób rekord na 20-kiloterowym odcinku podjazdu, uzyskując czas 8’ 13’’ 878. Wyzwanie dla ludzi i maszyny, doskonale oddające zamiłowanie Marki do doskonałości.

 

źródło: Peugeot

Michał Kiermanowicz
Michał Kiermanowicz

Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.

Artykuły: 3209

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *