X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Studyjny Golf GTI

2012-09-28
Strona główna -> Volkswagen -> Golf -> 7 (2012-dziś)

W przedniej części nadwozia, ze specjalnie zaprojektowanymi dla GTI diodowymi reflektorami przeciwmgielnymi, w oczy rzuca się typowy dla GTI element, jednak w zupełnie nowej formie: czerwony pas. W pierwszej generacji Golfa czerwony pas otaczał osłonę chłodnicy paliwa. GTI szóstej generacji miał dwa czerwone pasy – u dołu i na górze osłony chłodnicy. Teraz, w siódmej generacji, czerwony pas zamyka osłonę chłodnicy od dołu, ale po raz pierwszy rozciąga się dalej w prawo i w lewo aż do obudowy reflektorów bi-ksenonowych. Zatem czerwona linia ciągnie się przez cały przód samochodu.

Poniżej poziomej listwy w kolorze nadwozia, znajduje się czarny wlot powietrza (z kratką o strukturze plastra miodu). Teraz nie otaczają go już płaszczyzny w kolorze czarnym, lecz w kolorze nadwozia, dzięki czemu wlot powietrza bardziej rzuca się w oczy. Trzy czarne listwy aerodynamiczne pod reflektorami wprowadzają dodatkowe, charakterystyczne akcenty do oblicza nowego Golfa GTI. Kolejnym detalem wkomponowanym precyzyjnie w design tego modelu jest czarna dolna krawędź przedniego spojlera, znana z samochodów typowo sportowych. Czarne są także boczne progi oraz tylny dyfuzor. Te elementy w kolorze czarnym, jakby otaczające cały samochód sprawiają, że Golf GTI ze sportowym zawieszeniem (nadwozie obniżone o 15 mm) wizualnie jeszcze mocniej przylega do drogi.

Kolejnym przykładem harmonijnej integracji elementów typowych dla GTI jest nowy spojler na krawędzi dachu, znacznie większy niż w wersjach Golfa ze słabszymi silnikami, który został płynnie włączony w nadwozie i tylną klapę. Ponadto po raz pierwszy ten sportowy Volkswagen posiada oprócz liter GTI z przodu i z tyłu także czerwone plakietki ze znanym od dziesięcioleci logo GTI na przednich błotnikach, na wysokości linii załamującej światło.

Wnętrze – wyposażenie i wygląd. Symbole GTI we wnętrzu. Miał ją już pierwszy GTI – legendarną tapicerkę w kratę. Tkanina Jacky z Golfa GTI VI otrzymała w siódmej generacji nowy deseń i nową nazwę: Clark. Sportowe siedzenia (z przodu z szufladami pod fotelami) są niezwykle ergonomiczne. Wystarczy usiąść, ustawić pochylenie oparcia i odległość od kierownicy i już jest wygodnie. Przednie fotele wyposażone są seryjnie w regulację wysokości i manualną regulację podparcia odcinka lędźwiowego kręgosłupa. Czerwone szwy na siedzeniach i osłonie dźwigni zmiany biegów wprowadzają sportowe kontrasty, a czarna podsufitka – jak zawsze w GTI – dodatkowo podkreśla sportowy charakter wnętrza.

Wyposażenie GTI. Obok licznych seryjnych elementów, takich jak klimatyzacja, system rozpoznający zmęczenie kierowcy oraz radio Composition Touch (m.in. z portem kart SD i złączem AUX-IN) wnętrze zdobią elementy typowe dla GTI, na przykład specjalna sportowa kierownica i gałka dźwigni zmiany biegów. Przypomina ona piłeczkę golfową i jest ukłonem w stronę pierwszego GTI, tak jak nowa skórzana kierownica.

Kierownica ze spłaszczonym u dołu wieńcem, trzema metalowymi ramionami i czarnymi, błyszczącymi aplikacjami sprawia wrażenie lekkiej, doskonale leży w dłoniach i posiada seryjne przyciski do obsługi różnych systemów samochodowych, a na środku – w przeciwieństwie do kierownic w innych Golfach – okrągły przycisk klaksonu, podobny do klaksonu w pierwszym GTI.

Uwagę zwraca komputer pokładowy w GTI z kolorowym wyświetlaczem i charakterystyczną grafiką wskaźników. Ich podobieństwo do wysokiej klasy chronografów nie jest przypadkowe. Specyficzny wygląd wnętrza GTI uzupełnia czerwone oświetlenie, specjalne listwy dekoracyjne i osłony (w przednich drzwiach z oświetleniem), pedały i podpórka pod lewą nogę ze szczotkowanej stali nierdzewnej oraz listwy na przednich progach z aplikacjami ze stali nierdzewnej i z wbudowanym oświetleniem.

 

źródło: Volkswagen

« < 1 2 3 > »

Komentarze