Strategia Audi

Audi bierze odpowiedzialność za środowisko i jego zasoby. Koncern opracował kompleksową koncepcję swojego priorytetowego projektu: zrównoważonej mobilności indywidualnej. Producent skupia wysiłki nad wzrostem efektywności oraz zmniejszeniem zużycia paliwa w swoich silnikach TDI i TFSI. W tym samym czasie, inżynierowie pracują nad nowymi pojazdami hybrydowymi oraz elektrycznymi, które lokalnie nie będą emitować szkodliwych spalin i w najlepszym wypadku, w myśl globalnej równowagi środowiskowej, będą neutralne jeśli chodzi o emisję CO2. Audi tworzy tym samym mobilność zrównoważoną i zintegrowaną, bez utraty emocjonalnych doznań z jazdy.

Biorąc pod uwagę mobilność przyszłości, należy pamiętać, że potrzeby klientów zmieniają się. Oprócz indywidualnej sytuacji życiowej, ważną rolę w ich kształtowaniu odgrywają uwarunkowania społeczne i prawne oraz dostępność zasobów. Dodatkowo, warunki, które są brane pod uwagę, różnią się znacząco od siebie na poszczególnych rynkach.

Na potrzeby nowej mobilności Audi pracuje nad wieloma projektami dotyczącymi nowych technologii, układów napędowych i nośników energii tak, by w odpowiednim czasie, każdemu klientowi i na każdym rynku móc zaoferować odpowiednią koncepcję. Jest to szczególnie ważne dla dynamicznie rosnących metropolii w krajach rozwijających się. Założony dwa lata temu, interdyscyplinarny zespół ekspertów Audi Urban Future Initiative, opracowuje wiele zagadnień i stara się odpowiadać na pytania związane z tą problematyką.

Marka z czterema pierścieniami opiera przyszłość mobilności na solidnej bazie technologicznej. Elementy tego systemu to: e-tron – napęd elektryczny, ultra – inteligentna technologia produkcyjna z użyciem lekkich materiałów oraz connect – bezprzewodowe połączenie samochodów w sieć współpracującą z otoczeniem. Te koncepcje są podstawą rozwoju technologicznego, obejmującego wiele ewolucyjnych i strategicznie skoordynowanych kroków.

Audi jest zdecydowane wzmacniać swoją wiodącą rolę w zakresie rozwoju silników TDI i TFSI, ponieważ silnik spalinowy jeszcze przez wiele lat będzie miał kluczowe znaczenie w motoryzacji. Jednocześnie inżynierowie pracują nad elektryfikacją napędu, a więc nad pojazdami hybrydowymi i elektrycznymi o różnych właściwościach. Do roku 2020 Audi planuje stać się kluczowym producentem samochodów elektrycznych segmentu Premium. Zakłada się, że liczba sprzedanych samochodów hybrydowych i elektrycznych, spośród sześciu modeli znajdujących się w ofercie, będzie liczona w setkach tysięcy.

Pojazdy przyszłości tworzone przez Audi w chwili obecnej, umożliwiają lokalne przemieszczanie bez emisji szkodliwych substancji. Należą do nich samochody elektryczne takie jak R8 e-tron, A1 e-tron z Range Extender, w oparciu o który w Monachium odbywa się obecnie eksperyment flotowy lub Plug-in-Hybride, którym jest Audi A3 e-tron. Ten ostatni zawiera w sobie technologię, która w roku 2014 stanie się częścią wyposażenia standardowego. Jednak plany Audi sięgają o wiele dalej. Wyznaczonym celem jest mobilność bez emisji dwutlenku węgla. W ramach tej strategii, firma stawia z jednej strony na odnawialne źródła energii dla modeli e-tron, z drugiej strony natomiast, na nowe nośniki energii takie jak wodór i formuła Audi e-gas.

Audi balanced mobility to wizja mobilności bez emisji dwutlenku węgla. Inicjatywa Audi e-gas project jest pierwszym dużym krokiem do jej realizacji. Audi jako pierwszy producent samochodów na świecie, tworzy cały łańcuch nośników energii o długotrwałym działaniu. Produktami końcowymi tego łańcucha są: czysta elektryczność, wodór oraz syntetyczny e-gas. Turbiny wiatrowe należące do Audi wytwarzają odnawialną energię elektryczną, która w przyszłości będzie napędzała modele e-tron. Wodór odzyskany metodą elektrolizy nadaje się do zastosowania w pojazdach napędzanych ogniwami paliwowymi, natomiast e-gas uzyskany metodą metanizacji, umożliwia przyjazne dla klimatu przemieszczanie się na dużych odległościach samochodom wyposażonym w silniki spalinowe.

Nowe technologie i pojazdy, które Audi opracowuje dla rozwoju mobilności przyszłości, podkreślają mocne strony marki. Zrównoważony rozwój z jednej, najwyższa jakość oraz przyjemność z jazdy z drugiej strony, to cechy, które w przypadku Audi nie wykluczają się, ponieważ firma postawiła je sobie jako podstawowy cel przyszłości mobilności.

 

źródło: Audi

Michał Kiermanowicz
Michał Kiermanowicz

Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.

Artykuły: 3209

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *