17,7 procent więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Przede wszystkim zwiększyło się zainteresowanie modelami typu SUV, ale również Audi A1 i A8 przyczyniły się do wzrostu.
„Pierwsze półrocze było znacznie lepsze, niż oczekiwaliśmy – przede wszystkim dzięki silnemu rozwojowi na europejskich rynkach” powiedział Peter Schwarzenbauer, Członek Zarządu ds. Marketingu i Sprzedaży AUDI AG. „Optymistycznie patrzymy również na nadchodzące miesiące, ponieważ w tradycyjnie słabszym drugim półroczu wprowadzimy do sprzedaży ważne dla europejskich rynków modele, Audi A6 Avant oraz Audi Q3.”
Od stycznia do czerwca sprzedaż w Europie wzrosła o 13,5 procent, do 382 850 samochodów. Do wzrostu przyczyniły się Audi A1 oraz Audi A8 nowej generacji, które od momentu wprowadzenia na rynek, na początku ubiegłego roku zwiększa swój udział w rynku. Również Audi Q7 pozwoliło marce z czterema pierścieniami wyraźnie zaznaczyć swoją obecność w klasie wyższej: w Europie sprzedaż dużego SUVa Audi zwiększyła się o 23,5 procent.
Wyraźny wzrost w pierwszym półroczu widoczny był na rynku niemieckim: AUDI AG sprzedało 125 091 samochodów, 15,7 procent więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku – dzięki nowemu A1, A7 oraz dużemu wzrostowi A6.
Sprzedaż zwiększyła się również we Francji (plus 26,1 procent) oraz w Wielkiej Brytanii (plus 11,7 procent) i Skandynawii. W tym regionie wyniki poszybowały w górę – w Szwecji wzrost o 19,3 procent do 10 423 samochodów, w Norwegii o 28,7 procent do 4 310 samochodów, w Finlandii o 29,3 procent do 3 898 samochodów i w Danii o 30,2 procent do 3 678 samochodów. W Europie Wschodniej odnotowano także wzrost popytu na samochody z Ingolstadt – w Rosji o 24,1 procent do 11 757 sztuk.
W USA, w pierwszym półroczu Audi sprzedało 55 909 samochodów, wzrost o 15,4 procent. Również tutaj nowy flagowy model marki – A8, został dobrze przyjęty, wyraźny wzrost odnotowały także SUVy: Q5 – plus 14,2 procent, Q7 – plus 41,2 procent.
O rozwoju rynku azjatyckiego ponownie zadecydowały Chiny. Audi sprzedało tutaj w pierwszym półroczu 140 699 samochodów, 28 procent więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku i zdecydowanie więcej niż na rodzimym, niemieckim rynku. Wyraźny wzrost odnotowały modele klasy średniej, jednak klasa wyższa pozostała dominująca – Audi A6, którego sprzedaż wyniosła 54 529 sztuk jest najlepiej sprzedającym się modelem w tym kraju. Sprzedaż Audi Q5 niemal się podwoiła (plus 97,4 procent), a A4 wzrosła o kolejne 34,2 procent.
Drugi przedstawiciel rozwijającego się azjatyckiego obszaru – Indie, staje się coraz ważniejszym rynkiem dla Audi: w pierwszych sześciu miesiącach Audi sprzedało tutaj 2 802 samochody, co oznacza wzrost o 100,1 procent. W ten sposób Indie znalazły się przed najważniejszymi rozwijającymi się rynkami Ameryki: Brazylią (2 182 samochody, plus 47 procent) oraz Argentyną (2 657 samochodów, plus 29,5 procent).
Schwarzenbauer: „W Chinach mobilność rozszerza się z góry na dół: elity tradycyjnie jeżdżą samochodami klasy wyższej, nowa rozwijająca się klasa średnia odkrywa dla siebie mniejsze samochody klasy Premium. W Indiach mobilność rozpoczyna się w niższych segmentach, jednak rynek Premium rośnie systematycznie. Aby uczestniczyć w jego rozwoju zdecydowaliśmy się wprowadzić nasz nowy model Audi Q3 na indyjski rynek.”
źródło: Audi
Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.