Przypomnijmy, że ostatnim tego typu modelem była Škoda Felicia pick-up.
Škoda Praktik bazuje technicznie na dobrze znanym już modelu – Škodzie Roomster, ma jednak zupełnie inne przeznaczenie. Jest to funkcjonalny samochód użytkowy, charakteryzujący się innymi cechami niż model Roomster. Pozostała ta sama co w Roomsterze przestrzeń kierowcy, czyli driving room, tył samochodu przemodelowano jednak odpowiednio tak, aby zamiast przestrzeni pasażerów, czyli living room umieścić tam przestrzeń ładunkową.
Samochód oferowany jest w jednej wersji wyposażenia z możliwością dodania szeregu elementów wyposażenia opcjonalnego – opcje te nie są spotykane w innych autach tego typu. W Praktiku zamontować można np. ESP, reflektory przeciwmgielne z doświetlaniem zakrętów, czy obręcze kół ze stopów lekkich. Cechą charakterystyczną modelu jest przystosowanie przestrzeni tylnej części samochodu do przewozu towarów. Miejsce szyb drzwi tylnych wypełnione jest arkuszem blachy pomalowanej w kolorze nadwozia. Podłoga części bagażowej Škody Praktik jest trzyczęściowa, dzięki czemu uzyskano płaską i specjalnie wzmocnioną, antyposlizgową i wodoodporną powierzchnię oraz możliwość wykorzystania przestrzeni pod nią na dodatkowe schowki i na koło zapasowe.
Użytkowa Škoda Praktik pochwalić się może aż 1900 litrami pojemności przestrzeni bagażowej, oraz nieco ponad 2 m2 powierzchni załadunkowej. W zależności od wersji silnikowej, rodzaju kół i wersji wyposażenia samochód dysponuje ładownością od 470 do 640 kg. Jak we wszystkich samochodach tego typu przestrzeń bagażowa jest oddzielona od przestrzeni pasażerskiej specjalna kratką, posiadającą możliwość regulacji w przód i w tył, tak aby swobodnie można było regulować oparcia przednich foteli. Opcjonalnie można wyposażyć również ten model w metalową kratkę zabezpieczającą tylną szybę samochodu.
Škoda Praktik może być napędzana jednym z czterech dostępnych silników – dwóch silników benzynowych ( 1.2 HTP 51 kW lub 1.4 16V 63 kW) lub dwóch sprawdzonych i popularnych silników diesla (1.4 TDI 51 kW lub 1.4 TDI 59 kW). Wszystkie silniki tego modelu spełniają normy emisji spalin EU4.
Samochody użytkowe tego typu charakteryzują się często bardzo ubogim wyposażeniem. Ze Škodą Praktik jest inaczej. Samochód w standardzie posiada poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera (opcjonalnie zamówić można również poduszki boczne), pirotechniczne napinacze pasów przednich, system ABS, MSR i Dual Rate. Układ kierowniczy jest wspomagany elektrohydraulicznie, a kolumna kierownicy regulowana jest w dwóch płaszczyznach.
Ponadto, mając na uwadze użytkowe przeznaczenie samochodu, został on wyposażony w liczne schowki, łącznie ze znanymi już z modelu Roomster, dostępnymi opcjonalnie kieszeniami w drzwiach ze specjalną gumą przytrzymującą mapy, faktury czy inne dokumenty. Samochód posiada również pełne przygotowanie elektryczne do montażu radia, zestawu głośnomówiącego czy systemu nawigacji.
Škoda Praktik oferowana jest w 5 kolorach nadwozia – 3 kolorach podstawowych, jednym metalizowanym i jednym perłowym. Wnętrze samochodu wyposażone jest w tapicerkę Fresh Onyx, a klient może dodatkowo wybrać jedną z dwóch wersji deski rozdzielczej – jasną lub ciemną.
Ciągle rozwijający się rynek usług, małej i średniej przedsiębiorczości potrzebuje samochodu spełniającego pewne wymagania funkcjonalności i ekonomiczności eksploatacji. Škoda, powracając na ten rynek, oferuje właśnie model Praktik, spełniający te kryteria. Z pewnością samochód ten zainteresuje osoby prowadzące własną działalność gospodarczą, handlowców, czy też zarządzających flotami firmowymi. Zainteresowanych zapraszamy do salonów dealerskich Škody, gdzie można zapoznać się z kompleksową ofertą.
źródło: Skoda
Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.