symbolizują zakończenie procesu rozpoczętego w 2009 roku od decyzji niemieckiego producenta o realizacji projektu Q3 w Hiszpanii. Q3 jest też pierwszym samochodem marki klasy premium produkowanym w hiszpańskiej fabryce.
Audi planuje, że do 2012 roku, czyli po pierwszym pełnym roku, liczba wyprodukowanych egzemplarzy nowego modelu wyniesie około 100 000. Q3 będzie produkowane na trzy zmiany, co będzie miało decydujące znaczenie dla realizacji celu SEAT-a, jakim jest pełne wykorzystanie mocy zakładów w Martorell.
Wolfram Thomas, Wiceprezes ds. Produkcji w firmie SEAT, podziękował „za współpracę wszystkim osobom zaangażowanym w projekt Q3 w ciągu ostatnich dwóch lat”. Thomas podkreślił także, że nowy model „jest kolejnym wyrazem zaufania Grupy Volkswagena, a zwłaszcza Audi do SEAT-a, a także dowodem na wysoki poziom wyszkolenia i profesjonalizmu pracowników firmy SEAT, którzy produkują tak prestiżowy model, jak Q3”.
Frank Dreves, Wiceprezes ds. Produkcji Audi AG, zaznaczył z kolei, że „produkcja Q3 jest przykładem na wykorzystywanie synergii w Grupie, w celu zwiększenia jej przewagi konkurencyjnej. Pracowników fabryki w Martorell cechuje wyjątkowo wysoki poziom kompetencji i kwalifikacji, pozwalający im realizować standardy wymagane w przypadku naszej marki. Emblemat Audi gwarantuje wysoką jakość modelu Q3”.
W związku z uruchomieniem produkcji Audi Q3 SEAT utworzy łącznie 1500 nowych miejsc pracy, z których 700 już powstało. Rekrutacja nowych pracowników rozpoczęła się kilka tygodni temu i potrwa do września. W sumie około 1200 osób uczestniczyło w specjalnym 176-godzinnym programie szkoleń przygotowujących do pracy przy produkcji modelu Q3. Uruchomienie produkcji Q3 przez SEAT-a pozwoli też stworzyć lub utrzymać kolejne 4000 miejsc pracy w całej branży motoryzacyjnej w Hiszpanii.
SEAT i Audi zainwestowały blisko 330 milionów euro w obiekty i infrastrukturę niezbędną do produkcji Q3. Zastosowane rozwiązania należą do najnowocześniejszych na świecie. Zbudowano nowo halę montażową o powierzchni 30 000 metrów kwadratowych, wyposażoną w 450 ultranowoczesnych robotów, które będą produkować Q3. Jednym z przełomowych rozwiązań jest zastosowanie po raz pierwszy tzw. kopuły dachu, opracowanej w tłoczni blach zakładów Audi w Ingolstadt w Niemczech. Kilka ramion robotów pracujących pod „kopułą” montuje dach nadwozia samochodu. Dzięki systemowemu podejściu do obniżania masy podstawowa wersja Q3 waży niespełna 1500 kilogramów. Maskę silnika i zaokrągloną klapę bagażnika, w której osadzono tylne światła wykonano z aluminium. W konstrukcji bezpiecznego i solidnego przedziału pasażerskiego zastosowano liczne elementy z ultrawytrzymałej stali.
Audi liczy, że kompaktowy SUV będący debiutem marki w tym segmencie, stanie się przebojem na tle oferty innych producentów samochodów klasy premium. Cenę wersji podstawowej Q3 ustalono na 29 900 euro. Sprzedaż samochodu w Europie rozpocznie się w czerwcu, a premierę rynkową zaplanowano na ostatni kwartał bieżącego roku.
Audi Q3 to kompaktowy sportowy SUV należący do tej samej rodziny modeli Audi, co Q5 (produkowany w Ingolstadt) i Q7 (produkowany w Bratysławie). Q3 z pięciodrzwiowym nadwoziem o kompaktowej stylistyce coupe oferuje typowe atuty pojazdu sportowo-użytkowego, takie jak wysoka pozycja za kierownicą, duże koła i spory prześwit, podkreślające sportowy charakter. Sylwetce i dynamicznym osiągom samochodu kompaktowego towarzyszy przestronności i funkcjonalność SUV-a. Bogate wyposażenie obejmujące szereg systemów wspomagających kierowcę sprawia, że Q3 może uchodzić za model wzorcowy w segmencie kompaktowych pojazdów sportowo-użytkowych klasy premium. Wybór oferowanych silników obejmuje trzy czterocylindrowe jednostki, w tym jedną TDI i dwie TFSI. Silniki rozwijają moc od 140 KM (103 kW) do 211 KM (155 kW). Oprócz wysokiej mocy wyróżnia je także efektywność.
źródło: Seat
Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.