Rodzina samochodów BMW świętuje

BMW serii 2 Coupe podnosi poprzeczkę w kompaktowym segmencie premium pod względem zdolności dynamicznych, estetyki wyglądu i ładunku emocjonalnego. Absolutnie wyjątkowa koncepcja samochodu w swoim segmencie – dwudrzwiowe nadwozie w klasycznej, trójbryłowej formie typowej dla modeli coupe BMW, czteromiejscowe, z napędem na tylne koła, paleta silnikowa i nastawy układu jezdnego powstałe z myślą przede wszystkim o sportowej charakterystyce. Wprowadzenie na rynek planowane na marzec 2014 r., w ofercie będzie wersja BMW M Performance: BMW M235i Coupe.

 

BMW serii 2 Coupe jest wyraziście odmienne od kompaktowej serii BMW 1 dzięki zupełnie innej stylistyce, w tym długości nadwozia zwiększonej o 11 cm. Eleganckie i sportowe zarazem są linie karoserii z lekko opadającym w stronę bagażnika tyłem, wyrazistym designem przedniego i tylnego pasa. Największą szerokość nadwozie ma ponad tylną osią, co dobitnie podkreśla tylnonapędową konfigurację. Możliwości indywidualizacji auta zapewniają pakiety BMW Sport Line, BMW Modern Line i M Sport.

 

Nowo zaprojektowane coupe ma zdecydowanie większe rozmiary niż jego poprzednik, BMW serii 1 Coupe – długość wzrosła o 72 mm (do 4432 mm), szerokość o 26 mm (do 1774 mm), rozstaw osi o 30 mm (do 2690 mm), rozstaw kół przednich o 41 mm (do 1521 mm), a tylnych o 43 mm (do 1556 mm). Wzrosła też przestronność kabiny: z przodu jest o 19 mm więcej miejsca na głowy, a z tyłu o 21 mm więcej przestrzeni na nogi. Pojemność bagażnika powiększono o 20 l (do 390 l). Tylna kanapa jest seryjnie składana i dzielona na dwie części lub opcjonalnie na trzy (40:20:40). Auto zoptymalizowano pod względem aerodynamiki, mając Cx o wartości 0,29, jest bardziej opływowe zarówno od swego poprzednika, jak i obecnej serii 1 BMW (dane dla 220i Coupe).


Zarówno silniki benzynowe, jak i wysokoprężne wykorzystują technologię BMW TwinPower Turbo i charakteryzują się najlepszymi w segmencie parametrami zarówno pod względem osiągów, jak i ekonomiki. BMW 220i Coupe jest pierwszym kompaktowym modelem BMW napędzanym 135-kilowatową (184-konną) wersją 4-cylindrowego silnika benzynowego 2.0. 4-cylindrowe jednostki wysokoprężne rozwijają moce 105 kW (143 KM) w modelu BMW 218d Coupe, 135 kW (184 KM) w BMW 220d Coupe oraz 160 kW (218 KM) w BMW 225d Coupe. Od początku sprzedaży nowego modelu dostępna będzie też topowa wersja BMW M235i. Ten najmocniejszy benzynowy wariant BMW M Performance wyposażony jest w 3,0-litrowy rzędowy silnik 6-cylindrowy zasilany w technologii M Performance TwinPower, rozwijający moc 240 kW/326 KM.

CZYTAJ DALEJ  Moc Golfa R wzrosła do 300 KM

 

Ta wersja BMW serii 2 Coupe wyposażona jest w układ jezdny typu M oraz aerodynamicznie zoptymalizowane elementy nadwozia.


Wydajność i ekonomika wszystkich wersji zostały jeszcze bardziej zoptymalizowane dzięki szerokiemu zastosowaniu technik i technologii BMW EfficientDynamics. Obejmują one m.in. Air Curtains (aktywne sterowanie przepływem powietrza wokół przednich kół i błotników), funkcję Start-Stop w połączeniu zarówno z manualnymi, jak i automatycznymi skrzyniami biegów, tryb ECO PRO aktywowany seryjnie montowanym przełącznikiem Driving Experience Control, funkcję żeglowania w skrzyniach automatycznych, a także – jeśli auto zostanie doposażone w system nawigacji Professional, funkcję Proactive Driving Assistant.

Typowe dla BMW sportowa charakterystyka jezdna i imponujący komfort jazdy uzyskano dzięki zastosowaniu tylnego napędu, wzdłużnie montowanych silników, doskonałemu rozkładowi masy i wyrafinowanej konstrukcji zawieszenia: kolumnom resorującym na wahaczach poprzecznych i ukośnych z przodu i wielowahaczowej osi tylnej, które zostały zestrojone z najwyższym kunsztem inżynierskim. Nie bez znaczenia jest elektrycznie wspomagany układ kierowniczy i seryjnie montowane hamulce o podwyższonej wydajności. Dostępne są też sportowy układ kierowniczy o zmiennej sile wspomagania, układ hamulcowy M Sport i adaptacyjne zawieszenie M z elektroniczną regulacją twardości amortyzatorów. Seryjny jest system DSC połączony ze sportowym DTC i elektroniczną blokadą mechanizmu różnicowego. Od chwili wprowadzenia na rynek do BMW M235i Coupe można będzie też zamówić dyferencjał o ograniczonym uślizgu z katalogu oryginalnych akcesoriów BMW.


Auto ma wysokowytrzymałe i odporne na skręcanie nadwozie, oparte na rozwiniętej konstrukcji BMW serii 1, które zostało nagrodzone 5 gwiazdkami przez Euro NCAP za wyniki w testach zderzeniowych. Obfite wyposażenie zabezpieczające pasażerów obejmuje m.in. przednie, boczne i kurtynowe airbagi, zaś o ochronę pieszych dba aktywna maska silnika i specjalnie zaprojektowane strefy kontrolowanego zgniotu przedniego pasa.


Wnętrze auta reprezentuje najwyższą jakość. Kokpit jest nachylony w stronę kierowcy, a automatyczna klimatyzacja to standard. Na pokładzie jest sterownik iDrive połączony z radiem BMW Professional (lub nawigacją) i wyświetlaczem (ekskluzywny design BMW Flatscreen). Opcją jest system nawigacyjny Professional, obejmujący także Touch Controller (sterowanie dotykowe przez gładzik na pokrętle iDrive). W kabinie przewidziano wiele schowków, kieszeni i uchwytów na napoje.

CZYTAJ DALEJ  Premiera Mazdy MX-5 RF w Nowym Jorku

 

BMW proponuje najobfitszą w segmencie kompaktowym paletę systemów wsparcia kierowcy i obsługi mobilnej z palety BMW ConnectedDrive. Wśród nich są asystent świateł drogowych, przeciwdziałający oślepianiu innych uczestników ruchu, adaptacyjne światła drogowe, asystent parkowania (automatyczny system wyszukiwania miejsca i autonomicznego parkowania), kamera cofania, asystent jazdy (ostrzeganie o obecności innego pojazdu w martwym polu lusterek i przed niezamierzonym opuszczeniem pasa), asystent ograniczenia prędkości z wyświetlaczem ostrzegającym o przekroczeniu prędkości, tempomat z funkcją hamowania, rozszerzony system integracji smartfonów i odtwarzaczy muzyki, asystent ruchu drogowego działający w czasie rzeczywistym, rozrywka online i rozszerzona funkcjonalność multimediów za pośrednictwem aplikacji i usług internetowych (jak Facebook czy Twitter).

 

źródło: BMW Group

Michał Kiermanowicz
Michał Kiermanowicz

Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.

Artykuły: 3209

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *