X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Fiat 500L, Fiat 500L Trekking, dane techniczne

2013-07-10
Strona główna -> Fiat -> 500L

Fiat 500L Trekking oferowany jest z dwoma silnikami benzynowymi: 95-konnym 1.4 16v i 105-konnym 0.9 TwinAir Turbo oraz dwoma wysokoprężnymi: 105-konnym 1.6 MultiJet II i 85-konnym 1.3 MultiJet (ten silnik dostępny także ze zautomatyzowaną skrzynią biegów Dualogic). Wszystkie wersje silnikowe posiadają elementy wyposażenia „z wyższej półki”. Do standardowego wyposażenia modelu Trekking należą m.in.: klimatyzacja manualna, 6 poduszek powietrznych, ESP, ASR, Hill Holder, MSR, DST (System Dynamicznej Kontroli Skrętu), ERM (System zapobiegający dachowaniu), ABS + EBD, system kontroli trakcji Traction+, elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka zewnętrzne, elektrycznie sterowane szyby przednie oraz tylne, radioodtwarzacz CD/MP3 z systemem Uconnect oraz z 5-calowym ekranem dotykowym, kierownica skórzana ze sterowaniem radiem, tempomat, tylna kanapa przesuwana, składana i dzielona w proporcji 60/40 z systemem Fold&Tumble, fotel kierowcy z regulacją wysokości, fotel pasażera składany w stolik, światła przeciwmgielne, przyciemniane szyby boczne i tylna, podłokietnik na tylnej kanapie, System Smart Fuel oraz 17” felgi ze stopów lekkich. Wersją silnikową prawdopodobnie najlepiej demonstrującą „poznawczą naturę” nowego modelu jest bez wątpienia wprowadzony ostatnio do gamy modelowej 500L, turbodiesel 1.6 MultiJet II o mocy 105 KM i momencie obrotowym 320Nm. Jednostka ta wykazuje się znaczną elastycznością pracy, rozwijając wiodący w tym segmencie wysoki moment obrotowy przy niskich obrotach wału korbowego. Jest to więc idealne źródło mocy w każdej dosłownie sytuacji trakcyjnej i drogowej – istny „omnibus”, niezwykle pozytywnie przyjęty przez właścicieli 500L. Cyfry mówią tu za siebie: w czasie pierwszych 4 miesięcy na silnik ten zdecydowało się 20 procent nabywców Fiata 500L.

Rodzina 500: od protoplasty w roku 2007 do nowego 500L w roku 2012. Debiutujący na rynku 4 lutego 2007 roku nowy Fiat 500 jest ikoną, samochodem typowo włoskim, który podbił świat swym radosnym stylem i zachętą do korzystania z życia. Nic więc dziwnego, że jest to najpopularniejszy model Fiata poza obszarem Włoch: spośród 1.100.000 samochodów sprzedanych do dziś od roku 2007, 65 procent znalazło nabywców za granicą Italii. Produkowany w Polsce od początku, a  od roku 2010 w meksykańskiej fabryce Toluca, Fiat 500 sprzedawany jest w ponad 100 krajach całego świata: od Włoch do Brazylii, poprzez Polskę i RPA, aż po USA i Japonię. Jest to również samochód, który wyznaczył powrót marki Fiat na rynek USA, gdzie od 15 miesięcy bije własne rekordy sprzedaży, a liczba jego nabywców przekroczyła już 100.000.

Model ten został równie dobrze przyjęty przez krytyków i specjalistów na świecie, zdobywając dotąd ponad 40 międzynarodowych nagród, m.in. prestiżowy tytuł „Samochodu Roku 2008”, posiada także 357.000 wiernych fanów, zarejestrowanych na oficjalnej Facebook Fan Page. Do niezwykłej kolekcji wyróżnień dodać można jeszcze klika rekordów należących do Fiata 500 w tym segmencie aut: był to pierwszy samochód miejski wyposażony seryjnie w 7 poduszek powietrznych i pierwszy zdobywca 5-gwiazdkowej klasyfikacji EuroNCAP,  pierwszy samochód w tej klasie z opcją ESP we wszystkich wersjach modelowych oraz pierwszy samochód marki Fiat napędzany gamą dwucylindrowych silników TwinAir.

« < 1 2 3 4 > »

Komentarze