X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Restylizowana Optima dołącza do europejskiej oferty Kia

2013-09-10
Strona główna -> Kia -> Optima

Najlepsze w klasie osiągi i niska emisja CO2. Oferta dla klientów europejskich obejmuje dwie jednostki napędowe, stosowane już w modelach poprzednich – benzynową 2.0 o mocy 165 KM i wysokoprężną 1.7 o mocy 136 KM, która wg analiz Kia, dominować będzie w Europie. Wyposażona w turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek (VGT), 1,7-litrowa wersja popularnego diesla ‘U2’ wytwarza moc 136 KM i moment 325 Nm (począwszy od 2000 obr/min), zapewniając doskonałą dynamikę jazdy i najlepsze w swej klasie pojemnościowej osiągi (80 KM z litra pojemności skokowej).


Usprawnienia pod kątem podwyższenia wydajności energetycznej tej jednostki napędowej obejmują m.in. sprzęgło przeciążeniowe alternatora oraz innowacyjny system zarządzania wydajnością akumulatora prądowego. Efektem tych rozwiązań jest uzyskanie wielce konkurencyjnego w tej klasie pojazdów poziomu emisji CO2 od 133 g/km oraz jej spadku do 128 g/km – w wersji wyposażonej w opcjonalny system oszczędnościowy Kia Stop/Start (ISG). Oznacza to, iż Kia Optima zalicza się do grupy pojazdów mogących korzystać z ulg podatkowych w wielu krajach Unii Europejskiej. Jednostka benzynowa o pojemności 2,0 litrów typu ‘Nu’ wykonana jest z lekkiego stopu i wytwarza moc 165 KM oraz moment 196 Nm przy 4800 obr/min i konkurencyjnym zużyciu paliwa na poziomie 7,0 l/100 km. Paliwowej oszczędności sprzyjają takie rozwiązania jak dwustopniowy układ dolotowy o zmiennej długości przewodów ssących, elektronicznie sterowana przepustnica, odsadzenie wykorbień wału korbowego oraz system zmiennych faz rozrządu CVVL. Na rynkach europejskich zarówno silnik benzynowy jak i Diesla dostępne będą w parze z sześciostopniową przekładnią manualną lub automatyczną. Obie skrzynie zapewniają wysoką kulturę pracy zespołu napędowego podczas jazdy z większymi prędkościami autostradowymi, przy ograniczonym zużyciu paliwa.

Bogate wyposażenie seryjne bez zmian. Zgodnie z firmową filozofią oferowania produktu o doskonałej wartości za dobrą cenę, restylizowana Kia Optima posiada bogate wyposażenie seryjne modelu 2011, wzbogacone o nowe elementy opcjonalne, typowe dla pojazdów klasy Premium.

W zależności od wersji modelowej – M, L lub XL do wyposażenia opcjonalnego nowej Optimy należy asystent parkowania SPAS, bezkluczykowy system aktywacji pojazdu z przyciskiem Start/Stop silnika na desce rozdzielczej, elektrycznie składane lusterka zewnętrzne, odsuwane, panoramiczne okno dachowe, tylna kanapa z ogrzewaniem elektrycznym, elektrycznie podgrzewana kierownica, wspomaganie hamowania awaryjnego BAS, system stabilizacji jazdy ESC, wspomaganie ruszania pod górę HAC oraz system stabilizacji pojazdu VSM (na podłożu śliskim lub o niesymetrycznej przyczepności). Tak jak wszystkie inne modele Kia oferowane w Europie, nowa Optima objęta jest unikalną 7-letnią lub 150.000-kilometrową gwarancją producenta, w pełni przenoszalną na kolejnych właścicieli samochodu. Dostawy Optimy na rynki światowe pochodzić będą z koreańskiej fabryki Hwa-Sung a pierwsze egzemplarzy trafią do polskich salonów z początkiem nowego roku.

 

źródło: Kia Motors

« < 1 2 3 > »

Komentarze