Renault Clio R.S. Red Bull Racing RB7

firma Renault przygotowała serię limitowaną modelu Clio R.S. – Red Bull Racing RB7:

  • Samochód o wyjątkowo dynamicznej stylistyce, stworzony do jazdy wyczynowej (zawieszenie „Cup”, ciemne 17” obręcze kół, R.S. Monitor).
  • Cena tej serii limitowanej w Polsce to 96 200 PLN brutto, zamówienia będzie można składać od 11 maja br.

Clio R.S. Red Bull Racing RB7, mały bolid o wyjątkowo wyczynowym wyglądzie, łączy w sobie najnowocześniejsze technologie opracowane przez specjalistów z Renault Sport Technologies. Pełne energii, o śmiałej sylwetce, Clio R.S. Red Bull Racing RB7 przyciąga uwagę fascynującym designem: to piękny hołd dla więzi łączących Renault Sport Technologies i Renault Sport F1 w ramach współpracy z Red Bull Racing! – powiedział Jean-Maxime Boulanger, manager produktu Clio Renault Sport.

Wyrazisty design i zaawansowane technologie
Clio R.S. w nowej serii limitowanej Red Bull Racing RB7 daje pasjonatom wyścigów samochodowych wszystko, co najlepsze. Auto może być wyposażone w czarne obręcze kół 18’’ Interlagos z oponami Bridgestone RE050A, dokładnie takie same jak montowane w Mégane R.S. Trophy, który pobił rekord okrążenia na Nordschleife („północnej pętli”) toru Nürburgring w czerwcu ubiegłego roku. Ponadto auto oferuje nadwozie w kolorze Głęboka Czerń (lakier metalizowany należy do wyposażenia seryjnego auta), doskonale eksponującym aerodynamiczną listwę F1, obudowy lusterek wstecznych i tylny dyfuzor w kolorze Żółty Sirius.


Świetnie przygotowany, osiągający ponad 100 KM z 1 litra pojemności silnik 2,0 l o mocy 201 KM, dodatkowo podkreślająca sportowy charakter auta naklejka dachowa ze wzorem szachownicy w stylu Renault Sport, delikatne boczne naklejki na drzwi w barwach stajni z napisem „Red Bull Racing” – wszystkie te atrybuty pozwalają doskonale wyeksponować ekstremalny, agresywny design Clio R.S. Red Bull Racing RB7.

Elementy wyposażenia wnętrza na najwyższym sportowym poziomie
Agresywny, sportowy charakter Clio R.S. Red Bull Racing RB7 dodatkowo podkreślają świadczące o najwyższej klasie tego auta elementy wyposażenia wnętrza: automatyczna klimatyzacja, karta Renault Hands Free, gałka dźwigni zmiany biegów z napisem „Renault Sport”, skórzana kierownica z regulacją wysokości, spersonalizowana tabliczka z numerem auta i radioodtwarzacz CD MP3 z Bluetooth®, nie zapominając o systemie R.S. Monitor – prawdziwym pokładowym „instruktorze” jazdy, dostarczającym informacji w czasie rzeczywistym o pracy bolidu (czasy od 0 do 100 km/godz., wskaźniki umożliwiające dostosowanie stylu jazdy do warunków drogowych, itp.). Wszystkie te elementy wyposażenia sprawiają, że Clio R.S. Red Bull Racing RB7 to prawdziwe sportowe auto naszpikowane zaawansowanymi technologiami. Samochód jest doskonałym przykładem wykorzystania kompetencji i bogatego doświadczenia Renault w Formule 1 (Renault jest dostawcą silników dla stajni Red Bull Racing, Lotus F1 Team, Caterham F1 Team i Williams F1 Team w sezonie 2012) w samochodach produkowanych seryjnie.

Seria limitowana Red Bull Racing RB7 jest pierwszą wspólną dla całej gamy modeli Renault Sport serią, wprowadzoną w pierwszej kolejności dla modelu Clio R.S., a która w najbliższym czasie rozszerzona zostanie również na modele Twingo R.S. i Mégane R.S.

Historia Clio R.S.
Produkowane od początku, czyli od drugiej połowy 2006 roku w Dieppe (Francja) Clio R.S. jest obecnie oferowane na rynkach Europy, Azji, Afryki i Oceanii. Zaprojektowane przez Renault Sport Technologies Clio R.S. stawiało sobie zawsze za cel, by stać się wyznacznikiem standardów dla swych sportowych odpowiedników. Zgodnie z tą filozofią w kolejnych latach w samochodzie wprowadzano stałe udoskonalenia, w szczególności w ramach przeprowadzonego w 2009 roku restylingu. Jego sprzedaż na wszystkich rynkach zdynamizowały takie – adresowane do konkretnych grup odbiorców – serie specjalne, jak: Clio R.S. Ange & Démon, R.S. 20th Anniversary czy kultowa wersja Gordini R.S.

 

źródło: Renault

Michał Kiermanowicz
Michał Kiermanowicz

Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.

Artykuły: 3209

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *