X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Początek nowej ery VW

2012-05-16
Strona główna -> Volkswagen -> Golf -> 6 (2008-2012)

Dzięki tak zwanemu efektowi „torque vectoring” samochód pozostaje długo bardzo neutralny, zakręty można pokonywać precyzyjniej i stabilniej, niż to dotychczas było możliwe w pojazdach z napędem na przednią oś. Można zatem powiedzieć, że wyeliminowane zostały wady przedniego napędu związane z trakcją. Znacznie precyzyjniejsze reakcje układu kierowniczego oraz możliwość pokonywania zakrętów z dużą prędkością zwiększają przyjemność jazdy i poprawiają osiągi samochodu.

Progresywny układ kierowniczy. W oparciu o nowy elektromechaniczny układ kierowniczy dla MQB dostępny będzie teraz także nowy, progresywny układ kierowniczy. Pod względem technicznym różni się on od tradycyjnych układów zmiennym zazębieniem listwy zębatej i zębnika oraz mocniejszym silnikiem elektrycznym. Jeżeli chodzi o działanie, to inaczej niż przy stałym przełożeniu, które zawsze musi stanowić kompromis między dynamiką jazdy a komfortem, tutaj zazębienie listwy zębatej wyraźnie zmienia się wraz ze skrętem kierownicy. Przejście między pośrednim zachowaniem się układu kierowniczego w środkowym zakresie (jazda na wprost) i bezpośrednim przy większych kątach skrętu kierownicy jest progresywne i umożliwia znacznie precyzyjniejsze kierowanie podczas dynamicznej jazdy. Natomiast przy parkowaniu kąt skrętu kierownicy może być mniejszy, co znacznie poprawia komfort.

Zmienne przełożenia są od dawna znane z hydraulicznych układów kierowniczych, jednak możliwości dostrojenia tego układu w taki sposób, aby kierowca nie odczuwał dyskomfortu z powodu zmian wspomagania, są mocno ograniczone. Przy nowych progresywnych układach kierowniczych sytuacja wygląda zupełnie inaczej: konsekwentnie wykorzystywane jest połączenie progresywnego przełożenia listwy zębatej i możliwości dostrojenia elektromechanicznego układu kierowniczego w celu uzyskania sportowego, a jednocześnie sprawdzającego się w codziennych sytuacjach zachowania się układu kierowniczego.

Proaktywny system ochrony pasażerów
Zabezpieczenie przed wypadkiem. Dzięki prewencyjnemu systemowi ochrony pasażerów koncern Volkswagen w przyszłości znacznie poprawi i tak już wysoki poziom bezpieczeństwa biernego samochodów kompaktowych. Gdy proaktywny system ochrony pasażerów rozpozna potencjalne zagrożenie wypadkiem, na przykład na podstawie ostrego hamowania wspomaganego przez asystenta hamulców, automatycznie naprężone zostaną pasy bezpieczeństwa kierowcy i pasażera w celu zapewnienia maksymalnej ochrony przez systemy poduszek powietrznych i pasów. Jeżeli przy niestabilnej sytuacji (na przykład dużej nadsterowności lub podsterowności z ingerencją ESP) wystąpi znaczne przyspieszenie poprzeczne, zostaną dodatkowo prawie całkowicie zamknięte boczne szyby i rozsuwany dach. Powód: przy zamkniętych szybach i dachu kurtyny powietrzne i boczne poduszki mają optymalne podparcie i mogą skutecznie chronić pasażerów.

Hamulec MKB hamuje automatycznie po pierwszym uderzeniu
Zapobieganie dalszym kolizjom. Nowa technologia, która zostanie wprowadzona do klasy Golfa wraz z MQB, to hamulce MKB, tzw. „wielokolizyjne”. Poprzez automatycznie zainicjowane hamowanie po pierwszym uderzeniu pomaga on zmniejszyć skutki dalszych zderzeń. Stwierdzono, że prawie 25 procent wszystkich wypadków samochodów osobowych, w których ucierpieli pasażerowie, to wypadki „wielokolizyjne”. Przy takich zderzeniach, w wyniku działania dużej energii kinetycznej po pierwszej kolizji dochodzi do następnych, często poważnych zderzeń. Hamulec MKB pozwala je złagodzić lub nawet zupełnie uniknąć.

Redukcja energii kinetycznej. Głównym powodem opracowania hamulców MKB było stworzenie możliwości automatycznego zahamowania pojazdu, który uległ wypadkowi, w celu znaczącej redukcji energii kinetycznej. MKB jest aktywowane po rozpoznaniu pierwszej kolizji przez czujniki poduszek powietrznych. Dodatkowo przy ocenie sytuacji uwzględniane są intruzje boczne rejestrowane przez czujniki ciśnieniowe w drzwiach oraz rozprzestrzenianie się dźwięku materiałowego w samochodzie. Hamowanie samochodu przez MKB jest ograniczone przez moduł sterujący ESP do maksymalnie 0,6 g. Wartość ta odpowiada hamowaniu przez Front Assist i pozwala na zachowanie panowania nad samochodem przez kierowcę także w przypadku automatycznego hamowania.

« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 > »

Komentarze