X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Mercedes-Benz CLS Shooting Brake dane techniczne

2012-06-30
Strona główna -> Mercedes-Benz -> Klasa CLS -> C218 (2011-dziś)

Piękno niezależności

Idea czterodrzwiowego coupé narodziła się w 2004 roku, wraz z prezentacją pierwszej generacji modelu CLS, i znalazła dotychczas wielu naśladowców.

Dzisiaj wkracza w kolejny, innowacyjny wymiar.

- Każda niezapomniana maszyna to połączenie sztuki i technologii. Samochód najpierw pełni funkcje użytkowe, a później - fascynuje. Jak żaden inny model na rynku, CLS Shooting Brake doskonale czuje się w obu rolach - mówi dr Dieter Zetsche, szef Daimler AG.

Nowa, piękna twarz motoryzacyjnej niezależności
Zaskakujące proporcje CLS Shooting Brake wyraźnie nawiązują do coupé. Długa maska, muskularny profil, niewielka powierzchnia pozbawionych obramowania bocznych szyb i dynamiczna linia dachu – ten model jeszcze na postoju wygląda, jakby był w ruchu.
W istocie, CLS Shooting Brake to sportowy samochód z miejscem dla pięciu osób oraz funkcjonalną tylną klapą. Samochód dla tych, których nie interesują kompromisy w dziedzinie stylu, przestrzeni i dynamiki. Po raz kolejny Mercedes-Benz prezentuje wzorzec dla nowego segmentu luksusowych aut.

- CLS Shooting Brake korzysta z naszych najlepszych tradycji i wytycza nowe granice, gdy idzie o sportowy styl i charyzmę Mercedes-Benz - wyjaśnia Gorden Wagener, szef designu Mercedes-Benz. Ta estetyczna awangarda ma swoje odbicie w modelach, które stały się początkiem nowych klas. Dość wspomnieć o pierwszym roadsterze ze składanym, stalowym dachem (SLK, 1996 rok), pierwszym SUV-ie premium (ML, 1998 rok) czy pierwszym czterodrzwiowym coupé (CLS, 2004 rok).

Ekskluzywna innowacja: drewniana podłoga przestrzeni bagażowej
Elegancki design i perfekcyjna jakość - we wnętrzu CLS Shooting Brake panuje ta sama atmosfera, co w wersji coupé. Ekskluzywna natura modelu nie kończy się za tylnymi fotelami. Przestrzeń bagażową pokrywa wysokiej jakości, ręcznie szyta wykładzina. Opcjonalne, aluminiowe szyny tylko podkreślają wytworny styl CLS Shooting Brake, podobnie jak drewniana podłoga designo, przywodząca na myśl wnętrza luksusowych jachtów.

Warstwy starannie wyselekcjonowanych, cienkich płatów z drewna amerykańskiej wiśni są ręcznie klejone i prasowane. Krawędzie frezuje się za pomocą precyzyjnej obrabiarki CNC, a powierzchnie szlifuje i zabezpiecza przed wilgocią, aby zachować naturalne piękno drewna. Jego efekt potęgują intarsje z laserowo przyciętych, trzymilimetrowych pasków wędzonego dębu. Szyny ze szczotkowanego aluminium, wzbogacone o gumowe nakładki, chronią drewnianą podłogę i zabezpieczają bagaż przed przemieszczaniem.


Podobnie jak CLS coupé, tak i Shooting Brake oferuje niedoścignione możliwości indywidualizacji kabiny: pięć tonacji tapicerki, pięć wersji wykończenia oraz trzy typy skórzanej tapicerki. Klienci mają do wyboru trzy ekskluzywne gatunki drewna: lśniący, brązowy orzech, lśniący, czarny jesion oraz satynową, jasnobrązową topolę, a także lakier fortepianowy lub łączone z nim w pakiecie AMG włókno węglowe. Zupełnie nowy, luksusowy wyraz nadają wnętrzu elementy porcelanowe.

« < 1 2 3 > »

Komentarze