X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Peugeot - sprzedaż na świecie

2013-01-22
Strona główna -> Peugeot -> 301

Peugeot - sprzedaż na świecie

Sprzedaż na poziomie 1 700 000 sztuk w 2012 roku Wzrost sprzedaży pojazdów montowanych poza Europą oraz kontynuacja strategii podboju wyższych segmentów rynku.

Przy ogólnie trudnej sytuacji na europejskim i globalnym rynku Automobiles Peugeot zakończył 2012 rok globalną sprzedażą pojazdów oraz zestawów do montażu (CKD) na poziomie 1,7 mln sztuk.
Trzy czwarte wartości spadku (-19,6 % w porównaniu z rokiem 2011) to efekt przestojów dostaw zestawów do montażu dla Iran Kodhro w pierwszej połowie roku (łącznie 313 000 sztuk), które wynikały z zaostrzenia międzynarodowych sankcji wobec Iranu. Z drugiej strony sprzedaż gotowych pojazdów osiągnęła liczbę 1 555 000 szt., czyli spadek wyniósł zaledwie 6,1 % w porównaniu z rokiem poprzednim.


Udane debiuty: 208, seria HYbrid4 oraz 301. Peugeot utrzymał dynamiczne tempo wprowadzania nowości rynkowych – w 2012 roku miało bowiem miejsce aż pięć ważnych premier oraz kilka debiutów istniejących modeli na rynkach pozaeuropejskich.


Wiosną 2012 r. w Europie ruszyła sprzedaż produkowanego we Francji i na Słowacji modelu 208, który w drugiej połowie roku zaliczył również debiut na rynkach pozaeuropejskich. W 2013 roku zaplanowano rozpoczęcie sprzedaży tego modelu w Rosji oraz jego przemysłową i handlową premierę w Brazylii. W grudniu 2012 roku model 208 został liderem francuskiego rynku samochodów osobowych. Jeżeli chodzi o pozostałe kraje europejskie – według danych do końca listopada – plasował się na czele segmentu B w Holandii i Portugalii, a w Belgii, Hiszpanii, Irlandii, Luksemburgu, Norwegii oraz Słowenii był w jego ścisłej czołówce.


Do końca 2012 roku ten wielokrotnie nagradzany (m.in. w Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Irlandii i Włoszech) spadkobierca legendarnej serii „2” oraz finalista konkursu Car Of The Year 2013 znalazł uznanie w oczach 221 tysięcy nabywców. W tym samym okresie zebrano niemal 19 tysięcy zamówień na pojazdy z hybrydową, wysokoprężną technologią napędową HYbrid4, która zadebiutowała w 2012 roku w modelu 3008 HYbrid4, a następnie w modelach 508 RXH oraz 508 HYbrid4. Dzięki temu w grudniu 2012 roku wersje z napędem HYbrid4 stanowiły w Europie 14 % wszystkich zamówień modelu 3008 oraz 20 % zamówień modelu 508. Montowany w hiszpańskim Vigo Peugeot 301 – przystępny cenowo sedan o nadwoziu mierzącym 4,44 metra – powstał z myślą o klientach z rynków wschodzących, którzy kupują swój pierwszy nowy samochód. Model zanotował bardzo udany debiut na pierwszych rynkach sprzedaży (Turcja, kraje Europy Środkowej i Wschodniej, Algieria…).
W 2013 roku 301 wejdzie do sprzedaży na rynku rosyjskim i ukraińskim, na Bliskim Wschodzie oraz częściowo w Afryce i Ameryce Łacińskiej, a pod koniec roku w Chinach, gdzie ruszy również jego produkcja. Przewidywana całkowita wielkość sprzedaży na wszystkich rynkach w roku 2014 to 150 000 sztuk.


Podbój wyższych segmentów rynku: 1 na 5 pojazdów marki Peugeot to model „premium”
W 2012 roku globalna sprzedaż modeli premium wyniosła 279 tys. sztuk, co oznacza jedną piątą wszystkich wyprodukowanych przez Peugeot pojazdów. Sprzedaż Peugeot 508, po uwzględnieniu wersji z napędem HYbrid4, wyniosła 121 tys. sztuk, a model ten cieszył się szczególną popularnością na Starym Kontynencie i w Chinach. 3008 oraz 3008 HYbrid4 znalazły łącznie 109 tys. nabywców, a na oferowanego od wiosny 2012 roku SUVa 4008 zdecydowało się 9 tys. klientów. Ponadto, nowych właścicieli znalazło 11 tys. sztuk sportowego coupé RCZ.


Peugeot w Europie (WE + EFTA + Chorwacja): Przy wolumenie sprzedaży na poziomie 955 tys. nowo zarejestrowanych samochodów osobowych i dostawczych, oznaczającym spadek o 12,6 % w porównaniu z rokiem 2011, na kurczącym się rynku europejskim (-8,6 %), Peugeot zanotował udział w rynku wynoszący 6,8 % (7,1 % w roku 2011) i utrzymał wypracowaną w 2010 roku czwartą pozycję wśród producentów. Mniejszy niż w 2011 roku udział Peugeot w rynku europejskim należy przypisać w głównej mierze słabszemu pierwszemu półroczu (-0,6 p.p.). Jednak w drugiej połowie roku udało się zachować stabilny współczynnik penetracji rynku (6,7 %).

« < 1 2 3 > »

Komentarze