Peugeot 308: hatchback nowej generacji

Dzięki nowej modułowej platformie EMP2 (Efficient Modular Platform 2) NOWY PEUGEOT 308 wyróżnia się kompaktowymi wymiarami (4,25 m) i obniżoną masą (-140 kg). Zapewnia unikalne doznania z jazdy oraz rekordowo niski poziom emisji CO2 (od 82 g/km, spalanie od 3,1 l/100 km).

Wnętrze, które zwraca uwagę wysmakowaną stylistyką i czystością linii oraz innowacyjnym rozwiązaniem miejsca kierowcy – PEUGEOT  i-Cockpit, gwarantuje zupełnie nowe wrażenia z jazdy.

Wysoki poziom jakości, będący efektem bardzo ambitnych założeń konstrukcyjnych, pozycjonuje ten model w czołówce segmentu i stanowi potwierdzenie zdecydowanie wyższych aspiracji nowych modeli Marki.

Rynek zdominowany przez hatchbacki. NOWY PEUGEOT 308 jest reprezentantem  strategicznego segmentu C, który stanowi jedną trzecią sprzedaży samochodów w Europie. Jest to dynamiczny i niesłychanie konkurencyjny rynek, na którym najczęściej spotykaną wersją nadwozia pozostaje hatchback (43%) wyprzedzający zdecydowanie SUV-y/CUV-y (26%) i vany (16%).

Ich nabywcami są głównie małżeństwa niemające dzieci na utrzymaniu, zwracające uwagę na technologie oraz ekologię. Cenią sobie możliwość ucieczki od codzienności, poszukują również wysokiej jakości oraz przyjemności z prowadzenia samochodu.

NOWY PEUGEOT 308 stanowi atrakcyjną alternatywę, wyraźnie wyróżniającą na tle rynkowej oferty dzięki koncepcji opartej na 4 kluczowych pojęciach: wydajności, stylistyce, doznaniach z jazdy i wysokiej jakości.

Kompaktowy i lekki. NOWY PEUGEOT 308 jest najbardziej kompaktowym hatchbackiem w tym segmencie – jego długość wynosi 4,25 m, wysokość1,46 m, a szerokość sięga 1,80 m. Przedni i tylny zwis zostały skrócone dzięki nowej platformie EMP2, która umożliwia rozmieszczenie kół na skrajach nadwozia. Przyjęte wymiary zapewniają autu zdecydowanie dynamiczną sylwetkę i gwarantują przestronne wnętrze.

Bagażnik o pojemności 420 dm³, w tym 22 dm³ pod podłogą (bez koła zapasowego) i 398dm³ z kołem dojazdowym, stanowi rekord z tym segmencie.  Nisko położony próg załadunku i szeroki otwór ułatwiają korzystanie z przestrzeni bagażnika.

Obniżona o 140 kg masa i innowacyjne rozwiązania. NOWY PEUGEOT 308, którego masa została obniżona o 140 kg, jest najlżejszym samochodem w segmencie.

Aby osiągnąć ten wynik, konstruktorzy wykorzystali najnowszą platformę EMP2. Umożliwia ona zmniejszenie masy o ok. 70 kg, rozkładające się w następujący sposób:

  • 27 kg dzięki zastosowaniu innowacyjnych gatunków stali, materiałów kompozytowych i aluminium.
  • 10 kg dzięki innowacyjnym procesom montażu.
  • 33 kg dzięki optymalizacji konstrukcji.

Poza obniżoną masą platformy, dodatkowych 70 kg wypracowano poprzez optymalizację masy każdej części przy zachowaniu identycznych parametrów użytkowych. Przykładem jest maska silnika, wykonana z aluminium.

Dodatkowo zastosowanie stali o wysokiej granicy sprężystości, innowacyjnych materiałów oraz przeprojektowane części umożliwiły znacznie obniżenie masy auta. Jest to pierwszy na świecie model, w którym dolna część tylnej klapy została wykonana z kompozytu – tworzywa termoplastycznego. Ten lekki i zarazem sztywny materiał pozwolił na zmniejszenie masy klapy o 3 kg.

Zaawansowane rozwiązania aerodynamiczne w celu zmniejszenia zużycia paliwa. NOWEGO PEUGEOT 308 wyróżnia doskonała aerodynamika. Dzięki współczynnikowi Cx wynoszącemu0,28 i  Scx na poziomie 0,63 m² plasuje się on wśród najlepszych hatchbacków w tym segmencie. Taki wynik jest rezultatem zastosowania sterowanych przepustnic i ekranów pod podwoziem platformy EMP2 tworzących płaską, jednoelementową podłogę. Już na wstępnym etapie procesu projektowego styliści uwzględnili wymagania związane z przepływem powietrza. Aerodynamika, podobnie jak masa, jest kluczowym czynnikiem pozwalającym na zmniejszenie negatywnego oddziaływania na środowisko.

Efektywne silniki o rekordowo niskiej emisji CO2. W chwili debiutu rynkowego NOWY PEUGEOT 308 będzie wyposażony w gamę silników benzynowych  najnowszej generacjiod 82 do 155 KM o emisji CO2 od 114 g/km. Gamę otwiera 3-cylindrowy silnik benzynowy. Pozostałe dwa to jednostki THP (zdobywca nagrody „Engine of the Year 2013”). Silniki wysokoprężne w technologii e-HDi o zredukowanej nawet do 93 g/km emisji rozwijają moc od 92 do 115 KM.

Te niezwykle oszczędne jednostki mogą być oferowane razem z oponami o ultra niskich oporach toczenia, opracowane na zasadzie wyłączności we współpracy z Michelin. Te nowej generacji opony umożliwiają obniżenie emisji CO2 średnio o 3 g/km, przy jednoczesnym skróceniu drogi hamowania na mokrej nawierzchni i zachowaniu identycznej trwałości jak opony standardowe. Będzie w nie wyposażona ponad jedna trzecia modeli.

Na wiosnę 2014 r. w NOWYM PEUGEOT 308 pojawią się nowe technologie, w tym najnowszy 3-cylindrowy silnik benzynowy z turbodoładowaniem (1.2 e-THP) oraz wersje BlueHDi o rekordowo niskiej emisji w tym segmencie (82 g CO2/km, co daje spalanie na poziomie 3,1 l/100 km) i automatyczne, 6-przełożeniowe skrzynie biegów nowej generacji.

BlueHDi to nazwa handlowa silników wysokoprężnych Marki spełniających wymagania Euro 6. Technologia BlueHDi jako jedyna łączy funkcję Selective Catalytic Reduction (SCR) i filtr cząstek stałych (FAP) pracujący w oparciu o specjalny dodatek do paliwa. Umożliwia spełnienie norm Euro 6 dla silników wysokoprężnych, co pozwala na redukcję do 90% NOx oraz optymalizację emisji CO2 i zużycia paliwa, jak też eliminację 99,9% cząstek stałych.

 

źródło: Peugeot

Michał Kiermanowicz
Michał Kiermanowicz

Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.

Artykuły: 3061

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *