Peugeot 308: hatchback nowej generacji
Styliści i konstruktorzy Peugeot stworzyli śmiały, intuicyjny w obsłudze i nowoczesny hatchback o rasowej stylistyce.
Dzięki nowej modułowej platformie EMP2 (Efficient Modular Platform 2) NOWY PEUGEOT 308 wyróżnia się kompaktowymi wymiarami (4,25 m) i obniżoną masą (-140 kg). Zapewnia unikalne doznania z jazdy oraz rekordowo niski poziom emisji CO2 (od 82 g/km, spalanie od 3,1 l/100 km).
Wnętrze, które zwraca uwagę wysmakowaną stylistyką i czystością linii oraz innowacyjnym rozwiązaniem miejsca kierowcy – PEUGEOT i-Cockpit, gwarantuje zupełnie nowe wrażenia z jazdy.
Wysoki poziom jakości, będący efektem bardzo ambitnych założeń konstrukcyjnych, pozycjonuje ten model w czołówce segmentu i stanowi potwierdzenie zdecydowanie wyższych aspiracji nowych modeli Marki.
Rynek zdominowany przez hatchbacki. NOWY PEUGEOT 308 jest reprezentantem strategicznego segmentu C, który stanowi jedną trzecią sprzedaży samochodów w Europie. Jest to dynamiczny i niesłychanie konkurencyjny rynek, na którym najczęściej spotykaną wersją nadwozia pozostaje hatchback (43%) wyprzedzający zdecydowanie SUV-y/CUV-y (26%) i vany (16%).
Ich nabywcami są głównie małżeństwa niemające dzieci na utrzymaniu, zwracające uwagę na technologie oraz ekologię. Cenią sobie możliwość ucieczki od codzienności, poszukują również wysokiej jakości oraz przyjemności z prowadzenia samochodu.
NOWY PEUGEOT 308 stanowi atrakcyjną alternatywę, wyraźnie wyróżniającą na tle rynkowej oferty dzięki koncepcji opartej na 4 kluczowych pojęciach: wydajności, stylistyce, doznaniach z jazdy i wysokiej jakości.
Kompaktowy i lekki. NOWY PEUGEOT 308 jest najbardziej kompaktowym hatchbackiem w tym segmencie – jego długość wynosi 4,25 m, wysokość1,46 m, a szerokość sięga 1,80 m. Przedni i tylny zwis zostały skrócone dzięki nowej platformie EMP2, która umożliwia rozmieszczenie kół na skrajach nadwozia. Przyjęte wymiary zapewniają autu zdecydowanie dynamiczną sylwetkę i gwarantują przestronne wnętrze.
Bagażnik o pojemności 420 dm³, w tym 22 dm³ pod podłogą (bez koła zapasowego) i 398dm³ z kołem dojazdowym, stanowi rekord z tym segmencie. Nisko położony próg załadunku i szeroki otwór ułatwiają korzystanie z przestrzeni bagażnika.