X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

mazda dane techniczne, testy samochodow uzywanych, ocen swoje auto

2010-09-30
Strona główna -> Mazda -> 2 -> 2 (2007-dziś)

Paryskie premiery Mazdy w 2010 roku

Na tegorocznym salonie w Paryżu Mazda prezentuje premierowo Mazdę2 po faceliftingu, który czyni Światowy Samochód Roku 2008 jeszcze bardziej atrakcyjnym.

W centrum uwagi znajdują się również niedawno zaprezentowana Mazda5 drugiej generacji oraz aktualna Mazda3 – obie z nowym silnikiem wysokoprężnym, któremu zawdzięczają obniżenie zużycia paliwa, emisji CO2 i zgodność z normą emisji spalin Euro 5. Na stoisku będzie można również zapoznać się z przyjaznymi środowisku technologiami SKY, które wkrótce zostaną wprowadzone do modeli Mazdy.

Mazda2 Facelift – Teraz jeszcze bardziej stylowa i komfortowa
Wraz z charakterystyczną “twarzą” Mazdy pojawiają się w tym samochodzie nowe barwy nadwozia i wzory felg, dodające jej sportowego charakteru. Nowe materiały i kolory wnętrza, oraz obicia foteli wzmacniają poczucie wysokiej jakości. Zmiany karoserii i zawieszenia podnoszą komfort podróżowania. Dopełnieniem faceliftingu jest zestaw unowocześnionych silników, które spełniają normę Euro 5  - w tym nowy silnik wysokoprężny, zużywający jedynie 4,2 litra na 100 km i emitujący zaledwie 110 g CO2/km (średnio). Komfort jazdy dodatkowo zwiększy dostępna teraz wersja z automatyczną skrzynią biegów.

Mazda5 Diesel – Idealny samochód rodzinny: praktyczny, przestronny i oszczędny
Nowa Mazda5 dysponuje teraz pełną gamą silników, w tym nową, turbodoładowaną jednostką wysokoprężną o pojemności 1,6 litra, łączącą duży moment obrotowy z niskimi kosztami eksploatacji. Nowy silnik połączony jest z sześcioprzełożeniową, manualną skrzynią biegów i zużywa około 15 % mniej paliwa na 100 km oraz emituje 13 % mniej CO2 niż dwulitrowy Diesel, którego zastępuje. Dzięki temu silnikowi, praktyczna, siedmiomiejscowa Mazda5, jest samochodem prawdziwie przyjaznym rodzinie.

Mazda3 Diesel – bardziej sportowa i oszczędna
Jedną z paryskich premier jest również nowa wersja ekonomicznego silnika wysokoprężnego Mazdy3 o pojemności 1,6 litra, spełniająca normę emisji spalin Euro 5. Silnik, generujący teraz moment obrotowy wyższy o 12 % w stosunku do poprzednika, połączony jest z sześciobiegową skrzynią manualną, dzięki czemu jazda jest jeszcze przyjemniejsza. Zużywa zaledwie 4,4 litra na 100 km i emituje 117 g/km CO2, jest więc atrakcyjną propozycją dla tych klientów Mazdy3, którzy poszukują samochodu o sportowym, lecz oszczędnym charakterze.

Koncepcja Mazda SKY– zespoły napędowe nowej generacji

Mazda Motor Corporation wykona ważny krok na wyznaczonej sobie drodze zredukowania zużycia paliwa i emisji CO2 w całej gamie swoich samochodów o odpowiednio 30 i 23 procent do roku 2015. Krokiem tym będzie wprowadzenie w niedalekiej przyszłości innowacyjnych technologii SKYTECH. Mazda SKY-G* (silnik benzynowy) i Mazda SKY-D* (silnik wysokoprężny) znacząco obniżą zużycie paliwa w stosunku do obecnie stosowanych silników Mazdy, mając równocześnie więcej mocy i nie poświęcając dla ekologii przyjemności z prowadzenia samochodu. Dołączy do nich Mazda SKY-Drive, zupełnie nowa, sześciobiegowa przekładnia automatyczna, która w porównaniu do obecnych rozwiązań obniża zużycie paliwa, zapewniając równocześnie łagodne, linearne przyspieszenia.

 

źródło: Mazda

Komentarze