- Jeszcze bardziej funkcjonalny: Wnętrze z nowo zaprojektowanym kokpitem
- Jeszcze bardziej efektywny: Zmodyfikowany, mniejszy silnik o mocy 84 kW/114 KM
- Jeszcze bardziej ekonomiczny: Przeglądy okresowe co 40000 kilometrów
- Jeszcze bardziej komfortowy: Nowy system informacji i rozrywki
Dzięki udoskonaleniom w zakresie funkcjonalności, komfortu i ekonomiczności nowy Vivaro umacnia rynkową pozycję Opla w segmencie lekkich pojazdów dostawczych. Jedną z najbardziej uderzających cech nowej wersji jest przeprojektowany kokpit. Obejmuje on nową tablicę przyrządów, zintegrowany wskaźnik zmiany biegów oraz zoptymalizowaną stylistykę graficzną, jak również sterowanie systemem audio z bocznego modułu kolumny kierownicy. Ta funkcja jest oferowana opcjonalnie z odbiornikiem R0v4 oraz w standardzie z pozostałymi systemami audio.
W kierownicy nowego Opla Vivaro umieszczono zmodyfikowany układ poduszek powietrznych oraz, w zależności od wersji, zintegrowany regulator stałej prędkości oraz ogranicznik prędkości. Kierownica dostępna jest w wersji wykonanej z poliuretanu lub pokrytej skórą; regulatory prędkości umieszczono również w wersji skórzanej.
Wiedza i doświadczenie konstruktorów i projektantów pojazdów dostawczych Opla widoczne są również w licznych praktycznych szczegółach. Dla przykładu – przestrzeń bagażową wokół panelu przyrządów poszerzono o miejsce nad schowkiem na rękawiczki, a w modelach z pełną przegrodą zamontowano wieszaki na ubrania zarówno po stronie kierowcy, jak i pasażera.
Przejawem wysokiej jakości jest też obudowa systemu informacji i rozrywki, opcjonalnie dostępna w wersji chromowanej. Oferta systemów informacji i rozrywki została poszerzona o pięć nowych rozwiązań. Wersja podstawowa R0v4 (bez tachografu) ze zintegrowanym wyświetlaczem z wejściem AUX na zewnętrzne źródła muzyki jest dostępna w dwóch wersjach: z (CD10) lub bez odtwarzacza CD (R10) . Kolejna, wyższa wersja R1 z zewnętrznym wyświetlaczem ma połączenie dwukanałowe (wejście RCA) oraz odtwarzacz płyt CD 20.
System R2 oferuje dodatkowe funkcje, w tym interfejs USB, technologię Bluetooth, wysokiej jakości wyświetlacz oraz odtwarzacz CD30 BT. W wersji z dostępną opcjonalnie nawigacją Tom-Tom z pilotem, system wyposażony jest w kolorowy wyświetlacz. Nawigacja zawiera elektroniczne mapy obejmujące całą Europę Zachodnią, w tym Niemcy, Wielką Brytanię, Irlandię, Belgię, Holandię, Luksemburg, Austrię, Szwajcarię, Francję, Hiszpanię, Portugalię, Włochy, Danię, Szwecję, Finlandię, Norwegię, Polskę, Czechy, Słowację, Węgry, Chorwację, Słowenię, Estonię, Łotwę, Litwę i Turcję.
2.0 CDTI diesel: Bardziej przyjazny środowisku, wydajny i ekonomiczny
Silniki wysokoprężne zastosowane w nowej wersji Opla Vivaro udoskonalono tak, aby uzyskać optymalny poziom zużycia paliwa. Wersje 2.0 CDTI o mocy 66 kW/90 KM i 84 kW/114 KM dostępne są obecnie z filtrem cząsteczek stałych (DPF); przeglądy silników wyposażonych w filtry DPF przeprowadzane są, co 40000 kilometrów lub raz w roku.
Zmniejszony poziom zużycia paliwa obu silników 2.0 CDTI, w których zastosowano technologię DPF, umożliwia dalsze oszczędności kosztów eksploatacji. W zależności od modelu i wersji poziom zużycia paliwa waha się między 7,5 a 7.8 l/100 km (cykl mieszany, 1999/100/UE). Podobnie mocne, szczególnie zoptymalizowane pod względem poziomu zużycia paliwa wersje ecoFLEX spalają 7,4 l/100 km.
Wielu klientów docenia również charakterystyczną stylistykę Opla Vivaro. Pojazd dostępny jest obecnie w nowej, eleganckiej, stalowoszarej kolorystyce nadwozia; zamówić można również przyciemniane szyby.
Aktualna oferta modeli:
Podsumowując, oferta modeli Opla Vivaro jest wyjątkowo wszechstronna i dostosowana do potrzeb użytkowników samochodów dostawczych, którzy są jego głównymi odbiorcami. Unowocześniona oferta silników obejmuje jednostkę z 2-litrowym silnikiem benzynowym o mocy 86 kW/117 KM, jak również siedem wersji jednostek wysokoprężnych o mocy od 66 kW/90 KM do 107 kW/146 KM. Wersje 2.0 CDTI są dostępne z filtrem cząstek stałych lub bez niego, podobnie jak wersje ecoFLEX i modele mieszane DPF/ecoFLEX. Na szczycie oferty znajduje się wersja 2.5 CDTI z potężnym silnikiem o mocy 107 kW/146 KM; sprzedaż wersji 2.5 CDTI z silnikiem 84 kW/114 KM zostanie wstrzymana.
Alternatywę dla standardowej sześciobiegowej skrzyni biegów stanowią dwie najmocniejsze wersje wysokoprężne dostępne również z automatyczną sześciobiegową skrzynią Easytronic.
Dostępne wersje nadwozia stanowią najszerszą ofertę w segmencie lekkich samochodów dostawczych, jeśli chodzi o oczekiwania dotyczące profilu użytkowego. Obejmują one van z pojedynczą lub podwójną kabiną, jak również wersje kombi – o dwóch rozstawach osi, dwóch wysokościach dachu i masie całkowitej pojazdu od 2,7 do 2,9 ton – a także wersje z nadwoziem burtowym oraz podwoziem z kabiną.
źródło: General Motors
Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.