X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Nowy Seat Leon - dane techniczne

2013-06-29
Strona główna -> Seat -> Leon -> 3 (2012-dziś)

W przypadku podstawowych silników 1,2 TSI (86 KM i 105 KM) oraz 1,6 CR (90 KM i 105 KM) producent oferuje manualną skrzynię o 5 przełożeniach. Pozostałe odmiany (w tym 1,2 TSI START/STOP 105 KM, 1,4 TSI START/STOP 122 KM i 140 KM, 2,0 CR START/STOP 150 KM i 184 KM, 1,8 TSI START/STOP 180 KM) dostępne są ze skrzynią 6-biegową. Z kolei 7-biegowa przekładnia automatyczna współpracuje z jednostkami 1,2 TSI START/STOP 105 KM, 1,6 CR START/STOP 105 KM i 1,8 TSI START/STOP 180 KM, a automat 6-biegowy oferowany jest w wariancie 2.0 CR START/STOP 150 KM.

W parze z szybkimi silnikami idzie "szybkie" zawieszenie. Z przodu znajdują się kolumny MacPhersona na ramie pomocniczej, natomiast z tyłu zastosowano belkę skrętną (w wersjach silnika do 150 KM włącznie). Mocniejsze odmiany dysponują zawieszeniem wielowahaczowym.

Dodatkowo, w odmianach FR kierowca ma możliwość wyboru jednego z czterech trybów pracy (eco, comfort i sport i ustawienia indywidualne), umożliwiającego zmianę siły wspomagania kierownicy, reakcji silnika i pracy skrzyni DSG. Zmiana profilu napędu wpływa też na dźwięk silnika (wyłącznie silniki 1,8 TSI 180 KM i 2,0 TDI 184 KM), który jest modulowany przez siłownik emitujący dźwięki, jak również na podświetlenie wewnętrzne, które w zależności od stylu prowadzenia auta zmieni się na białe (w trybie comfort, eco i indywidualnym) lub czerwone (tryb sport).

Pierwsze jazdy testowe modelami wyposażonymi w silniki 1,4 l TSI 140 KM i 2,0 l TDI 150 KM potwierdziły, iż Seat w przypadku modelu Leon stawia przede wszystkim na emocje podczas jazdy. Kierowcom ze sportowym zacięciem spodoba się dynamika i elastyczność jednostek napędowych, precyzyjny układ kierowniczy i relatywnie sztywno zestrojone zawieszenie, pozwalające na szybkie pokonywanie zakrętów bez obawy o wystąpienie podsterowności. Rodzina powinna natomiast docenić bardzo dobre wyciszenie kabiny podczas jazdy z prędkościami autostradowymi, miękkie materiały wykończeniowe i wygodne fotele.

Podobnie jak jego poprzednik, nowy Seat Leon został skonstruowany w fabryce Martorell w Hiszpanii, niedaleko Barcelony. Od premiery pierwszej generacji Leona w 1999, firma sprzedała ponad 1,2 miliona egzemplarzy tego modelu.

W tym roku Seat chce sprzedać na całym świecie około 160 tysięcy sztuk nowego Leona, w czym pomóc ma dobrze skalkulowana cena. W Polsce najtańsza odmiana Entry 1,2 TSI 86 KM 3d kosztuje 51 084,79 zł (wersja 5d - 52 835 zł). Standardem jest w tym przypadku pełny pakiet bezpieczeństwa obejmujący m.in. 6 poduszek powietrznych, układu ASR, ABS i ESC oraz system kontroli ciśnienia powietrza w oponach, a także elektrycznie sterowane szyby boczne z przodu, elektrycznie regulowane lusterka boczne, komputer pokładowy czy centralny zamek ze zdalnym sterowaniem. W kolejnej wersji wyposażeniowej Reference (1,2 TSI 86 KM 3d 58 214,79 zł) klient znajdzie dodatkowo m.in. klimatyzację manualną, zestaw Media System Touch (z ekranem dotykowym) i kierownicę wielofunkcyjną. Dwa najbogatsze warianty Style (1,2 TSI 105 KM 3d - 68 444,50 zł) i FR (1,4 TSI 122 KM 3d - 72 834,50 zł) oferują nabywcom m.in. rozbudowanym systemem audio, automatyczną klimatyzację dwustrefową, aluminiowe obręcze kół czy wspomniane pełne reflektory LED.

 

źródło: Seat/Mototarget

« < 1 2 > »

Komentarze