Nowy Peugeot 508

przeanalizowała oczekiwania klientów tego segmentu.

 

Nabywcy takich aut są aktywni, oddani swojej pracy, doświadczeni i wciąż poszukują nowoczesnych rozwiązań potwierdzających ich status, jednocześnie nie chcą być ostentacyjni, i są wierni uznawanym przez siebie wartościom.


To dlatego coraz częściej skłaniają się ku przestronnym, ponadczasowym samochodom, oferującym zarówno dobre osiągi, jak i oszczędność paliwa. Naturalnym wyborem jest zatem pojazd, który zapewni komfortowe warunki podczas długiej podróży i zagwarantuje wysoką trwałość.


Zoptymalizowana architektura nadwozia
Już od samego początku projekt „W2” (kod modelu) został oparty od strony technologicznej na platformie 3 Grupy PSA w celu osiągnięcia szczególnej wydajności, wynikającej z budowy architektonicznej, poprzez:

  • duży rozstaw osi (+9,2 cm w porównaniu z modelem 407) oraz dużą ilość miejsca dla pasażerów siedzących z tyłu;
  • zredukowanie przedniego zwisu (-4,3 cm w porównaniu z modelem 407) oraz dłuższy zwis tylny, co pozwoliło na uzyskanie lepszej równowagi stylistycznej, a także zwiększyło praktyczność pojazdu (znacznie większa pojemność bagażnika);
  • wymiary, w szczególności szerokość i wysokość, umożliwiające uzyskanie optymalnej wydajności aerodynamicznej.

Zoptymalizowana aerodynamika, zredukowana waga
Jednym z priorytetów w przypadku tego projektu było zoptymalizowanie aerodynamiki oraz zredukowanie wagi, prowadzące do osiągnięcia najlepszej możliwej wydajności ekologicznej.
Peugeot 508 odznacza się doskonałymi współczynnikami Cx i SCx: w wersji sedan współczynnik SCx wynosi 0,60 (Cx: 0,26), podczas gdy w SW jest to 0,62 (Cx: 0,27). Wartości te pozwalają poszczególnym wersjom zająć czołowe miejsca w segmencie.


Dążenie do zoptymalizowania wagi doprowadziło do obniżenia zużycia paliwa, ale także zwiększenia bezpieczeństwa biernego i uzyskania lepszych osiągów dynamicznych. Każdy element projektu, każda zastosowana technika, każda część samochodu – wszystko to zostało zoptymalizowane pod kątem uzyskania jak najniższej wagi. Tym samym, w konstrukcji pojazdu zastosowano m.in. magnezową poprzeczkę panelu deski rozdzielczej, aluminiową maskę silnika, laserowe spawy dachu, stal o wysokiej wytrzymałości i odpowiednie materiały wygłuszające.


W sumie, porównując pojazdy z tymi samymi silnikami, model 508 w wersji sedan jest lżejszy od odpowiedniego modelu 407 o 25 kg, a w wersji SW – o 45 kg. Należy przy tym zaznaczyć, iż wyniki te uzyskano pomimo większych rozmiarów nowego modelu (sedan jest dłuższy o 10,1 cm, a SW – o 4,8 cm).

 

Nowy Peugeot 508

Nowy Peugeot 508


Jakość: wartość fundamentalna
Wysoka jakość jest kolejnym kluczowym elementem modelu 508. Osiągnięto ją w wyniku nieustannych poszukiwań, na wszystkich płaszczyznach, poprzez:

  • wybór podzespołów podyktowany dążeniem do osiągnięcia maksymalnej trwałości, przy jednoczesnym stworzeniu pojazdu, który pozostanie „nowoczesny” przez jak najdłuższy czas;
  • staranne wykończenie, widoczne zarówno na zewnątrz, jak i wewnątrz samochodu, a także ekskluzywna kabina, dająca dużą przyjemność podróżującym;
  • przeprowadzenie przed premierą rynkową testów na dystansie dwóch milionów kilometrów we wszystkich możliwych warunkach eksploatacji.

Peugeot 508 stanowi więc nowy etap możliwości w zakresie jakości realizacji projektu. Jedną z bezpośrednich konsekwencji tego podejścia jest zredukowanie „całkowitych kosztów użytkowania pojazdu”, czyli czynnika, który ma decydujący wpływ podczas podejmowania decyzji o zakupie pojazdu z tego segmentu, szczególnie w przypadku klientów flotowych.


Środowisko naturalne i materiały

W trakcie projektowania modelu 508 szczególną uwagę przywiązywano do ograniczenia niekorzystnego wpływu pojazdu na środowisko naturalne poprzez wykorzystanie „zielonych materiałów”, pozwalających zredukować emisję dwutlenku węgla (elementy pochodzące z recyklingu lub wyprodukowane z materiałów pochodzenia naturalnego).


W modelu 508 około 14,3% z 230 kg polimerów (z wyłączeniem gumy) obecnych w samochodzie to „zielone materiały”, w porównaniu z 6% w modelu 407. „Zielone materiały” znajdują się w około 30 elementach pojazdu (wewnętrzna część nadkoli, tylny zderzak, wygłuszenia, wykładzina bagażnika, kierownica, ramy siedzeń, osłona silnika, filtr powietrza, itp.). Peugeot 508 składa się z 5 różnych grup materiałów: metali, plastików, cieczy, gumy i szkła, co oznacza, że 85% masy auta można poddać recyklingowi, a 95% – odzyskać.
Podobnie, prace na linii produkcyjnej Rennes prowadzą do 75-procentowej redukcji powstawania odpadów w odniesieniu do części wykorzystywanych do złożenia każdego samochodu.


Stylowe nadwozie
Stylistyka modelu 508 opiera się na dążeniu do uzyskania doskonałej równowagi i eleganckich konturów.
Linie nadwozia wersji sedan i SW przebiegają płynnie od przedniego pasa aż po klapę bagażnika. Wszystkie powierzchnie zostały dokładnie spasowane, a odstępy między poszczególnymi elementami precyzyjnie określone, aby osiągnąć optymalną jakość wykonania.


Efekt końcowy daje wrażenie „pojazdu wyrzeźbionego z jednolitej bryły”, podkreśla elegancję, płynność i wysoką jakość.


Ewolucja stylu Marki
Przednia część nadwozia 508 odzwierciedla najnowszy kierunek stylistyczny Marki, którego założenia zaprezentowano po raz pierwszy na przykładzie koncepcyjnego modelu SR1. Taka stylistyczna tożsamość, wyraźna i zawsze rozpoznawalna, w jeszcze większym stopniu podkreśla moc, wyrafinowany styl i nowoczesne technologie.


Na krawędzi długiej, aluminiowej pokrywy silnika umieszczono nowe logo lwa, poniżej którego znajduje się charakterystyczny pojedynczy „grill”, zaprojektowany w nowoczesnym stylu. Uwagę przykuwa osłona chłodnicy, sprawiająca wrażenie oderwanej od reszty nadwozia. Efekt ten to w głównej mierze zasługa chromowanego obramowania, które staje się mniej wyraźnie na końcu maski silnika, ustępując miejsca oznaczeniu Marki „PEUGEOT”.


Obszarem wytężonej pracy stylistów były także reflektory. Ich wnętrze wypełnia połączenie chromowanych i matowych powierzchni. W wersjach z kierunkowymi lampami ksenonowymi uwagę zwraca kompozycja lampek LED, z których każda zawiera siedem elektroluminescencyjnych diod. Po ich włączeniu samochód jest widoczny na drodze już z daleka, zarówno w nocy, jak i w dzień. Dostępne są także reflektory halogenowe zawierające wydajną i kompaktową technologię „Neo” z soczewkami przypominającymi oczy kota.


Profil nadwozia
Stonowany profil samochodu podkreślają kontury chromowanych krawędzi bocznych okien (w niektórych wersjach wyposażenia), które wydają się opierać na wyrzeźbionych bokach nadwozia. Wklęsła linia boczna, biegnąca wzdłuż karoserii, daje z kolei wrażenie siły i elegancji.


Wersja SW także cechuje się prostym i dynamicznym profilem, przywodzącym na myśl konstrukcje typu „shooting break”. Zespolenie ogromnego, panoramicznego dachu z przednią szybą podkreśla ekskluzywny charakter pojazdu. Wrażenie to dodatkowo potęgują wyprofilowane aluminiowe relingi dachowe, wyglądające jakby były wtopione w nadwozie.


Tył nadwozia
W wersji sedan cała tylna część nadwozia została zaprojektowana jako jedna bryła, czego przejawem jest pokrywa bagażnika znajdująca się w jednej linii ze zderzakiem, a także dwie końcówki układu wydechowego w modelu GT, dające wrażenie płynności i mocy. Pozioma listwa bagażnika dodatkowo potęguje ten efekt, podobnie jak chromowane obramowanie u podstawy dyfuzora, które wizualnie obniża tył auta.
Charakterystyczne linie Peugeot odnaleźć można w tylnej części obu wersji. W sedanie trzy czerwone pasy świetlne, kryjące trzy rzędy po 6 diod LED, dodają nadwoziu niesamowitej prezencji po zmroku. Tylne reflektory modelu SW otrzymały natomiast czerwoną obwódkę, która rozświetla się po włączeniu świateł.


Nowoczesna i ekskluzywna stylistyka wnętrza
Deska rozdzielcza w dużej mierze odzwierciedla stylistykę nadwozia pojazdu, czyli wysoką jakość, czystość formy i elegancję. Zminimalizowano szczeliny pomiędzy sąsiadującymi elementami, co jest zasługą multipleksowej konsoli centralnej. Użyte materiały, precyzyjne wykończenie i trwałość poszczególnych elementów – wszystko to stymuluje zmysły podróżujących – a faktura górnej części deski rozdzielczej, elementy dekoracyjne, lakierowana konsola centralna w czarnym kolorze czy chromowane wykończenia dają wrażenie przebywania w wyrafinowanym, zaawansowanym technologicznie i bezpretensjonalnym wnętrzu.
Wyjątkowa atmosfera kabiny to w głównej mierze zasługa wyrafinowanego stylu połączonego z zaawansowanym technologicznie wyposażeniem, które zwiększa przyjemność podróżowania zarówno kierowcy, jak i pasażerów. Kolorowy wyświetlacz Head-Up (z ekranem nawigacji satelitarnej), czterostrefowa klimatyzacja, „adaptacyjne światła drogowe”, „bezkluczykowy” dostęp i rozruch, automatyczny, elektryczny hamulec ręczny, sterowana elektrycznie funkcja masażu odcinka lędźwiowego w fotelu kierowcy, system nawigacji WIP Nav Plus, system audio Hi-Fi firmy JBL: systemy te, dostępne standardowo lub w opcji, w zależności od wersji, podkreślają ekskluzywny charakter modelu 508 (patrz rozdział „Funkcjonalne, zaawansowane technologicznie wyposażenie”).


W wersji SW radość z jazdy dodatkowo potęguje panoramiczny dach, pozwalający pasażerom w pełni cieszyć się jasnym światłem z zewnątrz i dobrą widocznością. Powierzchnia szklana o łącznej powierzchni 1,62 m2 jest o niemal 25% większa niż w modelu 407 SW.


Doskonałe wyciszenie kabiny
Komfortowe warunki jazdy to także efekt prac przeprowadzonych w zakresie wyciszenia kabiny i wyeliminowania wibracji. Na przykład poprzez stłumienie drgań u ich źródła (wyciszenie pracy jednostek napędowych), poziom hałasu we wnętrzu pojazdu jest jednym z najniższych w klasie. Wymiernym efektem zastosowanych rozwiązań jest także redukcja masy całkowitej samochodu.


Standardowo montowana akustyczna szyba przednia (filtrująca hałasy dobiegające z zewnątrz), aktywne poduszki silnika w wersji z jednostką 2,2-litra HDi FAP (redukujące drgania silnika) oraz dodatkowe elementy tłumiące hałasy – wszystko to przyczynia się do obniżenia poziomu niepożądanych dźwięków przedostających się do wnętrza kabiny, zapewniając pasażerom komfort akustyczny godny auta wyższej klasy.


Praktyczny i przestronny, idealny w codziennej eksploatacji
Z praktycznego punktu widzenia, wybór architektury nadwozia zaowocował dużą przestrzenią wewnątrz przedziału pasażerskiego i przestronnym bagażnikiem.


Indywidualna przestrzeń
Każdy z pasażerów może cieszyć się dużą ilością miejsca i dedykowanym wyposażeniem (czterostrefowa klimatyzacja również dla pasażerów siedzących z tyłu, regulowane siedzisko fotela kierowcy i pasażera z przodu). Wymiarami wnętrza modelowi 508 bliżej jest do Peugeot 607 niż 407 (5,3 cm więcej miejsca pomiędzy tylną kanapą a przednimi fotelami w stosunku do modelu 407). W rezultacie, dwie osoby o wzroście powyżej 180 cm (jedna siedząca z przodu, a druga za nią z tyłu) mogą podróżować w komfortowych warunkach.


Pojemny bagażnik
Bagażnik w wersji sedan otwiera się za pomocą dźwigni automatycznej (po naciśnięciu przycisku zdalnego sterowania na pilocie, przycisku na desce rozdzielczej lub cyfry 0 będącej częścią zewnętrznego oznaczenia 508), podczas gdy klapa wersji SW może być otwierana za pomocą elektrycznych siłowników. Przedział bagażowy jest praktyczny (solidne haki, siatka na bagaż, miejsce na trójkąt ostrzegawczy), ustawny (regularne kształty), a przede wszystkim niebywale przestronny. Bagażnik modelu 508 ma pojemność 545 litrów (515 dm3 zgodnie ze standardem VDA) w wersji sedan i 660 litrów (560 dm3 VDA) w SW, czyli odpowiednio o 108 i 112 dm3 VDA więcej, niż w przypadku Peugeot 407 sedan i SW. Po złożeniu tylnych siedzeń (składają się jednym prostym ruchem w stosunku 2/3-1/3) i uzyskaniu płaskiej podłogi, pojemność wzrasta do 1 581 litrów (1 381 dm3 VDA) w przypadku sedana i 1 865 litrów (1 598 dm3 VDA) w przypadku wersji SW.


Całkowita pojemność bagażnika obejmuje także podzielony na przegrody i umieszczony pod podłogą schowek, który jest wykończony materiałami równie wysokiej jakości, co reszta bagażnika. Jego pojemność wynosi 48 litrów (42 dm3 VDA). W wersji GT pojemność schowka została zredukowana do 29 litrów (26 dm3 VDA) ze względu na podwójne zakończenie układu wydechowego. W przypadku wyposażenia samochodu w koło zapasowe, schowka nie ma w ogóle.


W wersji SW sztywny dywanik może zostać złożony i posłużyć do podziału bagażnika na przedziały o łatwym dostępie. Solidna i praktyczna, automatycznie zwijana pokrywa bagażnika jest bardzo łatwa w obsłudze, dzięki opcji automatycznego składania poprzez naciśnięcie przycisku. W wersji SW opcjonalnie dostępna jest także powiększona siatka bagażowa, pozwalająca na bezpieczny transport nieporęcznych przedmiotów. Siatkę można też zainstalować pomiędzy siedzeniami przedniego i tylnego rzędu.


Liczne schowki
Pojemność schowków w Peugeot 508 sięga 22 litrów. Oprócz kieszeni bocznych w przednich drzwiach (2 × 4 litry), z których każda może pomieścić np. 1,5-litrową butelkę napoju, dostępne są również schowki w panelach tylnych drzwi (w każdym mieści się 0,5-litrowa butelka), schowek w desce rozdzielczej (o pojemności 9 litrów), schowek w podłokietniku środkowym (2 litry) oraz wiele innych schowków i skrytek dostępnych w zależności od poziomu wykończenia (np. schowek z klapką pod kierownicą, zamykany schowek w konsoli centralnej).


Kolorowy wyświetlacz Head-Up
W modelu 508 zamontowano kolorowy wyświetlacz Head-Up, na którym wyświetlane są istotne podczas jazdy dane, przesyłane spod osłony deski rozdzielczej na przyciemniany, nie odbijający światła, poliwęglanowy panel. Dzięki temu kierowca ma stały dostęp do informacji o aktualnej prędkości, o ustawieniach tempomatu/ogranicznika prędkości oraz do danych z nawigacji satelitarnej.
Istnieje możliwość zmiany ustawień panelu i jasności wyświetlanych informacji za pomocą przycisków zlokalizowanych pod klapką po lewej stronie panelu deski rozdzielczej. Przyciski te umożliwiają również całkowite złożenie wyświetlacza Head-Up.


Oprócz zapewnienia komfortu prowadzenia na długich i krótkich dystansach, system ten gwarantuje wysoki poziom bezpieczeństwa czynnego, gdyż kierowca nie ma potrzeby odrywania wzroku od drogi.


Adaptacyjne światła drogowe
Badania dowiodły, że użycie świateł drogowych spada z powodu wzrastającej liczby samochodów poruszających się po drogach. Mimo że światła te zapewniają znacznie lepszą widoczność po zmroku, mogą niestety oślepiać kierowców pojazdów nadjeżdżających z naprzeciwka. Aby zagwarantować kierowcom i pasażerom tych aut maksymalny komfort i bezpieczeństwo, Peugeot 508 został wyposażony w system adaptacyjnych świateł drogowych, który za pomocą inteligentnej kamery zamontowanej z tyłu lusterka wstecznego nieustannie monitoruje warunki jazdy (auta jadące z przodu lub z tyłu, oświetlenie terenów zabudowanych itp.) i w zależności od nasilenia ruchu automatycznie przełącza światła mijania na światła drogowe lub odwrotnie. System ten występuje jedynie w wersjach z kierunkowymi reflektorami biksenonowymi.


Kierunkowe reflektory biksenonowe z diodami LED
Reflektory ksenonowe świecą czystym, biało-niebieskawym światłem, blisko trzykrotnie silniejszym niż reflektory standardowe, dzięki czemu gwarantują lepsze oświetlenie podczas jazdy po zmroku. W okrągłym module świateł zamontowano przesłonę, która ma za zadanie przełączać światła drogowe na mijania i odwrotnie.


Reflektory zostały również wyposażone w funkcję kierunkową, pozwalającą na doświetlanie zakrętów, w celu zwiększenia bezpieczeństwa i komfortu jazdy po zmroku. Funkcja ta dostosowuje się do zróżnicowanych warunków jazdy w zależności od prędkości, w zakresie od 5 do 160 km/h.
W modelu 508 reflektory są dodatkowo uzupełnione diodami LED, dzięki czemu samochód jest łatwo rozpoznawalny na drodze już z daleka, zarówno w nocy, jak i w dzień.


Reflektory halogenowe NEO
Klasyczne reflektory modelu 508 zostały wyposażone w nową technologię NEO© (New Efficiency Optics). Dzięki temu systemowi strumień światła żarówki halogenowej staje się o blisko 30% bardziej wydajny, a co za tym idzie bardziej spójny, intensywny i pozwalający uzyskać większy zasięg. Wszystko po to, aby poprawić komfort i bezpieczeństwo. Dodatkową zaletą tego systemu jest oryginalna stylistyczna integracja halogenów w reflektorach, które kształtem przypominają oczy kota.


Statyczne oświetlenie kierunkowe
Statyczne oświetlenie kierunkowe jest wyposażeniem standardowym wszystkich wersji 508 (zarówno tych z reflektorami halogenowymi, jak i z biksenonowymi) i służy optymalizacji oświetlenia z boku przy małych prędkościach (do 40 km/h), w terenie zabudowanym, na zakrętach, podczas manewrów parkowania czy na krętych drogach. Strumień światła płynący z jednego ze świateł przeciwmgielnych oświetla wewnętrzną część danego zakrętu, zgodnie z kątem skrętu kierownicy lub wybranym kierunkowskazem.


Oświetlenie kabiny
W zależności od poziomu wykończenia, kabina modelu 508 może być oświetlona delikatną poświatą tworzącą atmosferę komfortu i ciepła. W ten sposób doświetlana jest przestrzeń na nogi oraz przednie i tylne listwy drzwiowe, również podczas wsiadania do pojazdu. Poza tym wiele elementów podświetlonych jest diodami LED, m.in. konsola sufitowa z przodu, uchwyty drzwi czy osłony progów.


„Bezkluczykowy” dostęp do pojazdu i rozruch silnika
„Bezkluczykowy” dostęp do pojazdu i rozruch silnika, w zależności od wykończenia, zastępuje mechaniczny kluczyk „magicznym” systemem elektronicznego rozpoznawania.
Trzymając kluczyk w kieszeni (lub w torbie), kierowca może otworzyć samochód (wykrywanie z odległości do 1,8 m), a także uruchomić i wyłączyć silnik swojego Peugeot 508, poprzez naciśnięcie przycisku Start/Stop. Aby zamknąć samochód, wystarczy jedynie dotknąć dłonią jedną z klamek drzwi (w przypadku modelu SW może to być również klapa bagażnika).


Jeśli kluczyk pozostanie w samochodzie, nie da się zamknąć pojazdu. Poza tym, jeśli użytkownik pozostawi włączony silnik, kluczyk natychmiast sygnalizuje to za pomocą dźwięku ostrzegawczego.


Czterostrefowa klimatyzacja
Klimatyzacja jest standardem we wszystkich wersjach i w zależności od poziomu wykończenia oraz wyposażenia może być sterowana ręcznie jednostrefowo albo automatycznie dwu- lub czterostrefowo. Klimatyzacja czterostrefowa jest nowym rozwiązaniem w tym segmencie i pozwala każdemu z pasażerów na kontrolowanie ustawienia temperatury, siły przepływu powietrza i rozdziału nawiewu za pomocą oddzielnych przycisków sterowania. Dzięki temu zarówno kierowca, jak i każdy z pasażerów, mogą czuć się w pełni komfortowo.


Bez względu na poziom wykończenia, dla pasażerów tylnej kanapy zamontowano oddzielne dysze nawiewu. W przypadku klimatyzacji czterostrefowej dodatkowa dmuchawa pobiera powietrze z głównej jednostki klimatyzacji i kieruje je do tylnych nawiewów. Dzięki temu każdy z pasażerów może ustawić w każdej z czterech stref klimatyzacji inną temperaturę.


Dodatkowo, dzięki systemowi czterostrefowemu, pasażerowie siedzący z przodu mogą za pomocą odpowiednich przycisków wybrać jeden z trzech trybów ustawienia nawiewu, takich jak: „auto”, „soft” (delikatny przepływ powietrza) lub „fast” (szybki przepływ powietrza).


Automatyczny elektryczny hamulec postojowy

W standardowym wyposażeniu w większości wersji znajduje się automatyczny elektryczny hamulec postojowy, który sprawia, że prowadzenie auta staje się jeszcze wygodniejsze: po rozruchu, w momencie naciśnięcia przez kierowcę pedału gazu następuje automatyczne zwolnienie hamulca postojowego. Po wyłączeniu silnika hamulec ten jest ponownie aktywowany.


Jeśli pojazd zatrzymuje się bez wyłączenia silnika, za pomocą przycisku znajdującego się po lewej strony kierownicy można ręcznie aktywować hamulec elektryczny. Ręczne zwolnienie hamulca elektrycznego wymaga umieszczenia jednej nogi na pedale hamulca.


Hill Assist
Wszystkie modele 508, bez względu na silnik, zostały wyposażone w układ Hill Assist.
Podczas podjazdu pod wzniesienie funkcja ta pozwala na unieruchomienie auta na około 2 sekundy po zwolnieniu hamulca. System działa przy nachyleniu nie mniejszym, niż 3%. ESP tymczasowo utrzymuje ciśnienie w hamulcach, dzięki czemu kierowca ma czas na przełożenie nogi z pedału hamulca na pedał przyspieszenia. Dzięki temu manewry stają się bezpieczniejsze, a podjazd pod górę lub zjazd w dół (na przykład parkowanie na zboczu) – łatwiejsze.


System WIP Sound
System audio WIP Sound z podwójnym tunerem i odtwarzaczem płyt CD oraz plików MP3 został wyposażony w wejście typu jack oraz złącze USB, co pozwala na podłączenie odtwarzacza muzycznego do gniazdka w podłokietniku (może to być również iPod, iPhone lub pamięć USB).
Funkcja Bluetooth pozwala na zdalną obsługę telefonu lub zarządzanie odtwarzaniem plików muzycznych.

 

Zaawansowane technologie

  • system „Wi-Fi On Board”, umożliwiający dostęp do Internetu kilku pasażerom jednocześnie,
  • podłączenie 230V/USB, umożliwiające ładowanie akumulatorów różnych urządzeń (laptopa, odtwarzacza MP3, iPhone’a itp.),
  • uniwersalny wspornik multimedialny umieszczony w tylnej części przednich zagłówków, umożliwiający zainstalowanie wyświetlaczy o przekątnej do 13 cali (odtwarzacza DVD, Netbooka, minikomputera czy iPada).

Personalizacja nadwozia

  • chromowane obudowy lusterek bocznych,
  • spojler dla modelu 508 sedan,
  • obręcze aluminiowe o średnicy od 16 do 18 cali.

Ochrona

  • zaprojektowane przez Peugeot Style przezroczyste osłony ochronne zderzaków, dostępne wraz z osłonami na drzwi,
  • osłony progów dostępne w trzech rodzajach: aluminium matowe, aluminium polerowane lub karbon.

Transport

  • płyta ułatwiająca rozładowywanie bagażnika w modelu SW,
  • stelaż do mocowania bagażu w modelu SW,
  • praktyczny, ręcznie chowany hak holowniczy.

Gama jednostek napędowych
Masa, aerodynamika i doświadczenie technologiczne Grupy PSA oraz innowacje w zakresie zarówno silników wysokoprężnych HDi FAP, jak i benzynowych VTi oraz THP to czynniki, które plasują model 508 wśród liderów w swoim segmencie we wszystkich kategoriach mocy.


Silniki diesla HDi FAP dostępne w modelu 508:

  • 1,6 l e-HDi FAP 82 kW (112 KM), 270/285 Nm(1), sterowana elektronicznie 6-biegowa przekładnia manualna (BMP6), emisja CO2: 109 g/km(2);
  • 1,6 l HDi FAP 82 kW (112 KM), 240/254 Nm(1), 5-biegowa przekładnia manualna, emisja CO2: 124 g/km;
  • 2,0 l HDi FAP 103 kW (140 KM), 320/340 Nm(1), 6-biegowa przekładnia manualna, emisja CO2: 125 g/km;
  • 2,0 l HDi FAP 120 kW (163 KM), 340 Nm, 6-biegowa przekładnia automatyczna, emisja CO2: 149 g/km(3);
  • 2,2 l HDi FAP 150 kW (204 KM), 450 Nm, 6-biegowa przekładnia automatyczna, emisja CO2: 150 g/km.

Silniki benzynowe dostępne w modelu 508:

  • 1,6 l VTi 88 kW (120 KM), 160 Nm, sterowana elektronicznie 6-biegowa przekładnia manualna (BMP6), emisja CO2: 144 g/km(3);
  • 1,6 l THP 115 kW (156 KM), 240 Nm, 6-biegowa przekładnia manualna, emisja CO2: 149 g/km (4);
  • 1,6 l THP 115 kW (156 KM), 240 Nm, 6-biegowa przekładnia automatyczna, emisja CO2: 164 g/km(3).

Technologia HDi: jakość prowadzenia i osiągi
Peugeot 508 zwiastuje nadejście ery technologii e-HDi oraz nowej generacji systemu STOP & START. Dynamiczny, wydajny i cichy silnik z technologią e-HDi łączy zredukowane zużycie paliwa i niższy poziom emisji CO2 (do -15% w mieście) z najwyższą jakością prowadzenia, niespotykaną dotąd w systemach tego typu. W przypadku modelu 508 zastosowano jednostkę 1,6 l HDi FAP połączoną ze sterowaną elektronicznie 6-biegową przekładnią manualną (BMP6). Średnie zużycie paliwa tego silnika wynosi 4,4 litra/100 km, a emisja CO2 jest na poziomie zaledwie 115 g/km. W roku 2011 Peugeot 508 z silnikiem 1,6 l e-HDi FAP będzie spalał średnio 4,2 litra/100 km i emitował 109 g/km CO2, dzięki wprowadzeniu sterowanych elektronicznie wlotów powietrza.


Nowy silnik 2,2 l HDi FAP z 6-biegową przekładnią automatyczną: mocny, dynamiczny i oszczędny
Nowy silnik 2,2 l HDi FAP 150 kW (204 KM) pracuje pod maską topowej wersji GT, która otrzymała także zaawansowane zawieszenie z podwójnymi wahaczami.


Jednostka ta cechuje się osiągami na poziomie przewyższającymi osiągi silnika 2,7 l HDi V6 stosowanego w modelu 407. Co więcej, zadowala się mniejszą ilością paliwa i emituje mniej CO2: 150 g/km w porównaniu do 223 g/km w modelu 407 V6 HDi, czyli aż o 73 g/km mniej (-33%)!


Ta czterocylindrowa jednostka, będąca rozwinięciem odmiany DW12B (2,2 l HDi 125 kW/170 KM), została wyposażona w 16-zaworową głowicę cylindrów z dwoma wałkami rozrządu. Moc nowej konstrukcji jest wyższa o 25 kW (34 KM), podczas gdy maksymalny moment obrotowy – zwiększony do 450 Nm przy 2 000 obr./min. – jest utrzymywany do 2 750 obr./min.


Pomimo wyższych osiągów i zespolenia z automatyczną, 6-biegową przekładnią, średnie zużycie paliwa spadło o niemal 20% w porównaniu z silnikiem DW12B, co odpowiada obniżeniu emisji CO2 o 40 g/km.
Silnik 2,2 l HDi FAP ma komorę spalania ECCS (Extreme Conventional Combustion System) nowej generacji. Jej geometria została zoptymalizowana w celu osiągnięcia stopnia sprężania na poziomie 16,0 w porównaniu do 16,5 w jednostce DW12B, co gwarantuje lepsze osiągi i niższą emisję szkodliwych substancji (łącznie z NOx).


Zastosowany układ wtryskowy wyposażony jest w piezoelektryczne wtryskiwacze z ośmioma otworami (wcześniej z siedmioma), dbające o bardziej precyzyjne dostarczanie oleju napędowego (co sprzyja spalaniu) oraz szynę pracującą pod ciśnieniem 1 800 barów. Działanie silnika jest przy tym kontrolowane przez nową, niezwykle wydajną jednostkę ECU.
Co więcej, nowa generacja sworznia tłokowego oraz pierścieni tłokowych z twardą powłoką przyczynia się do znacznego ograniczenia tarcia, co w konsekwencji prowadzi do zmniejszenia zużycia paliwa odpowiadającego ponad 5 g CO2 na km.


Kolejna istotna innowacja – wirnik turbosprężarki o zmiennej geometrii – został wykonany z tytanu (niezwykle lekkiego materiału), który redukuje bezwładność turbosprężarki i zapewnia większą dostępność momentu obrotowego, szczególnie w średnim zakresie prędkości obrotowych. Wymiernym efektem tego zabiegu jest więc lepsza reakcja pojazdu na polecenia kierowcy.
Szczególną uwagę inżynierowie Peugeot przywiązali do wydajności akustycznej pojazdu. Podobnie jak dwa wałki wyrównoważające silnika, obracające się w przeciwnych kierunkach, projekt układu wtryskowego (oraz jego układ sterowania) zapewnia stabilną pracę jednostki napędowej.
Do obniżenia zużycia paliwa przyczynia się także system „Voltcontrol”, który odciąża alternator podczas przyspieszania, natomiast w momencie hamowania może doładować akumulator. Pozwala to na zmniejszenie emisji CO2 o niemal 5 g/km.


Kolejną zmianą jest zmniejszenie prędkości obrotowej silnika na biegu jałowym (z 820 do 700 obr./min.), co pomaga dodatkowo obniżyć zużycie paliwa w warunkach codziennej eksploatacji.
Warto również wspomnieć, iż całkowita waga silnika została zredukowana o niemal 5 kilogramów w porównaniu do jednostki DW12B, podnosząc tym samym ogólną wydajność pojazdu.
Nowa, 6-stopniowa przekładnia automatyczna (AM6): wydajność i osiągi
Oprócz nowego silnika, wersja 508 GT wyróżnia się kolejną innowacją: nową, 6-przełożeniową automatyczną skrzynią biegów o oznaczeniu AM6.


Nowa przekładnia została opracowana przez firmę AISIN AW według specyfikacji przygotowanej przez Grupę PSA Peugeot Citroën, natomiast jej konstrukcję mocno zmodyfikowano w celu obniżenia emisji CO2 przy jednoczesnym zachowaniu dynamiki i płynnej pracy, dzięki zwiększeniu szybkości zmiany biegów.
Nowa skrzynia AM6, zdolna do przekazania maksymalnego momentu obrotowego 450 Nm, wykorzystuje technologie, które znalazły wcześniej zastosowanie w 6-biegowej przekładni automatycznej AT6 z 2010 roku, współpracującej z silnikiem 1,6 l THP 156 KM i montowanej w wielu różnych modelach Peugeot (łącznie z 508).


W celu ograniczenia zużycia paliwa i emisji CO2, w konstrukcji znalazły się elementy, które dodatkowo przyczyniły się do zminimalizowania strat spowodowanych tarciem: łożyska, okładziny cierne tarcz sprzęgieł, specjalny olej oraz nowy konwerter – wszystko to umożliwia jazdę z niskimi prędkościami obrotowymi silnika. Jednocześnie sposób zmiany biegów w trybie „Drive” został skalibrowany pod kątem niskiego zużycia paliwa przy równoczesnym uwzględnieniu komfortu działania, tak charakterystycznego dla przekładni automatycznych. W rezultacie dzięki zastosowaniu skrzyni AM6 udało się zredukować emisję CO2 o 13 g/km.


Optymalizacji poddano także czas zmiany przełożeń, aby zapewnić spontaniczne przyspieszenie. Zamierzony efekt osiągnięto poprzez zastosowanie nowego zespołu zaworów oraz dzięki elektronicznej optymalizacji redukcji biegów. Tryb „Sport”, dzięki specyficznej kalibracji, pozwala zwiększyć szybkość zmiany biegów o 200 milisekund w porównaniu z trybem „Drive”.
W trybie sekwencyjnym kierowca ma z kolei do dyspozycji łopatki do zmiany biegów przy kierownicy (podobnie, jak w przypadku wszystkich przekładni automatycznych i sterowanej elektronicznie przekładni w modelu 508), co dodatkowo zwiększa przyjemność prowadzenia. Z funkcji zmiany biegów za pomocą łopatek można korzystać nawet wtedy, gdy dźwignia przekładni znajduje się w położeniu „D”.
Ręczną zmianę przełożeń umożliwia również sama dźwignia poprzez wybór położeń „-” (niższy bieg) oraz „+” (wyższy bieg).


HYbrid4: technologia jutra w gamie modelu 508
Od roku 2012, czyli rok po debiucie rynkowym modelu 508, w gamie pojawi się wersja wykorzystująca technologię HYbrid4. Silnik HDi z przodu i elektryczny z tyłu wytwarzają łączną potencjalną moc 147 kW (200 KM) i współpracują z napędem na 4 koła typu „by wire”. Emisja CO2 na poziomie 99 g/km sprawia, iż 508 pozwoli połączyć przyjemność z jazdy z dbałością o środowisko.


Dwa typy zawieszenia w gamie modelu 508
407, 406… Peugeot w szczególności w tym segmencie zawsze ustanawiał standardy w zakresie właściwości jezdnych, a także – w konsekwencji – tym, co kryje się pod pojęciem przyjemności z jazdy. Poczyniono wiele starań, by uzyskać te charakterystyczne dla Marki cechy w przypadku modelu 508, a jednym z nich jest opracowanie dwóch rodzajów przedniego zawieszenia.


Zupełnie nowe kolumny McPhersona na przedniej osi zostały opracowane na platformie 3 PSA z myślą o zastosowaniu w większości wersji z gamy 508. Dzięki nim Peugeot 508 oferuje wysoki komfort podróży przy zachowaniu doskonałej przyczepności, odpowiadając na rosnące w ciągu ostatnich lat oczekiwania klientów z tego segmentu.


Inżynierowie dążyli także do obniżenia wagi poszczególnych elementów zawieszenia: nowa przednia oś jest lżejsza o 12 kg od tej stosowanej w modelu 407.


Wersja 508 GT została wyposażona w podwójne wahacze na przedniej osi, które w połączeniu z rozdzieleniem funkcji ustalenia położenia kół i ich skręcania pozwalają na osiągnięcie wysokiego poziomu sztywności nadwozia, a także zapewniają niespotykaną precyzję prowadzenia.
Układ tego typu został dostosowany do osiągów silnika 2,2 l HDi FAP 150 kW (204 KM), a także do oczekiwań klientów, poszukujących dynamicznego samochodu.


W tylnym zawieszeniu wszystkich wersji 508 pracuje układ wielowahaczowy, który został zaprojektowany w celu zapewnienia doskonałej wydajności i maksymalnej precyzji prowadzenia, przy odpowiedniej redukcji wibracji. Wszystko to osiągnięto poprzez rozdzielenie sił wzdłużnych i poprzecznych.


Adaptacyjny układ kierowniczy i hamulcowy
Elektrohydrauliczna, zębatkowa przekładnia kierownicza na bieżąco dostosowuje siłę potrzebną do obracania kierownicą, co ułatwia wykonywanie manewrów przy niższych prędkościach. Ten precyzyjny układ daje możliwość wyboru jednego z dwóch trybów – mniej lub bardziej bezpośredniego – w zależności od oczekiwań klientów.


Efektywność układu hamulcowego idzie w parze z dynamicznymi właściwościami modelu 508. Z przodu montowane są tarcze hamulcowe w trzech różnych rozmiarach: 283 × 26 mm (w wersjach 508 1,6 l VTi, 1,6 l HDi oraz 2,0 l HDi 140 KM), 304 × 28 mm (w wersjach 508 1,6 l THP oraz 2,0 l HDi 163 KM) lub 340 x 30 mm w wersji GT. Z tyłu we wszystkich modelach zastosowano tarcze o wymiarach 290 × 12 mm.
Wszystkie wersje nowego Peugeot 508 zostały wyposażone w układ ESP najnowszej generacji z systemami CDS (kontrola stabilności), AFU (wspomaganie nagłego hamowania) i REF (elektroniczny rozdział siły hamowania). ESP obejmuje również system Hill Assist oraz inteligentną kontrolę trakcji, które poprawiają skuteczność ruszania i jazdy na śliskiej nawierzchni, pozwalając na większy lub mniejszy uślizg każdego z przednich kół.


Maksymalne bezpieczeństwo

Bezpieczeństwo czynne i bierne na najwyższym poziomie
Peugeot 508 odznacza się wysokim poziomem bezpieczeństwa czynnego, dzięki wyjątkowym właściwościom jezdnym oraz zastosowanemu wyposażeniu (wyświetlacz Head-Up, kierunkowe reflektory biksenonowe, lampy przeciwmgielne ze statycznym doświetleniem zakrętów itp.).

Samochód został zaprojektowany w taki sposób, aby zagwarantować jeden z najwyższych poziomów bezpieczeństwa biernego w segmencie:


Odkształcalna struktura zawiera specjalne, wydajne pochłaniacze energii na przedniej belce, co pozwoliło skrócić przedni zwis, redukując jednocześnie masę całego pojazdu.
Peugeot 508 został wyposażony w wydajne systemy bezpieczeństwa: 2 czołowe poduszki powietrzne (45-litrowa dla kierowcy i 80-litrowa dla pasażera), 2 boczne poduszki powietrzne z przodu (każda o pojemności 18 litrów), 2 kurtyny powietrzne (każda o pojemności 30 litrów), pięć trzypunktowych pasów bezpieczeństwa (z napinaczami i ogranicznikami siły napięcia z przodu oraz ogranicznikami siły napięcia z tyłu) oraz 2 mocowania Isofix z 3-punktowymi miejscami kotwiczenia z tyłu.
Przednie fotele otrzymały nowe, „zakrzywione” zagłówki z możliwością wielo-płaszczyznowej regulacji (bez określonych położeń regulacji, dzięki czemu każdy pasażer może odpowiednio dopasować zagłówek do swoich potrzeb), których kształt został dokładnie przeanalizowany pod kątem zminimalizowania skutków uderzenia z tyłu.


Bezpieczeństwo trzeciego stopnia: zawsze o krok do przodu, dzięki funkcji wezwań awaryjnych
Model 508 czerpie także z doświadczenia Marki w zakresie bezpieczeństwa trzeciego stopnia oferując system Peugeot Connect (w zależności od rynku). System pozwala korzystać bez opłat przez nieograniczony czas z serwisu Peugeot Connect SOS oraz Peugeot Connect Assistance.
Uzupełnieniem usług jest dostępny poprzez subskrypcję serwis Peugeot Connect Fleet (automatyczne przesyłanie informacji dotyczących obsługi serwisowej pojazdu), przeznaczony dla klientów biznesowych.
Warto zaznaczyć, iż usługa Peugeot Connect SOS, dostępna obecnie w 10 krajach europejskich w ponad 400 000 samochodów Peugeot, pozwala ustalić pozycję pojazdu i umożliwia wysłanie odpowiednich służb ratunkowych w razie wypadku. Od momentu debiutu w roku 2003 system ten zapewnił szybką interwencję ratunkową w ponad 4 000 awaryjnych sytuacji.

 

źródło: Peugeot

Michał Kiermanowicz
Michał Kiermanowicz

Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.

Artykuły: 3209

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *