Nowy Opel Astra z Gliwic

Dzięki wcześniej zakończonej produkcji pilotażowej, mającej na celu potwierdzenie prawidłowości wszystkich procesów produkcyjnych nowe auta wytwarzane będą o kilka tygodni wcześniej niż zakładano. Celem fabryki do końca roku 2009 będzie produkcja 25 samochodów na godzinę, dlatego prace każdego dnia będą sukcesuwanie zwiększane.

Jak podaje General Motors Poland, seryjna produkcja ruszyła we wtorek 3 listopada. W fazie pilotażowej, powstało ponad 300 samochodów. Wraz z nową 5-drzwiową Astrą w wersji hatchback na tej samej linii produkowane są pozostałe gliwickie modele, tj. Astra III sedan oraz Zafira – ich produkcja nadal będzie kontynuowana.

Gliwicka fabryka jest drugą, gdzie ruszyła seryjna produkcja nowej Astry. Od niedawna nowy Opel  produkowany jest także w brytyjskiej fabryce GM w Ellesmere Port.

Astra IV został zaprezentowana publicznie w połowie września podczas targów motoryzacyjnych we Frankfurcie. Od kilku tygodni auto jest już dostępne na rynku niemieckim. Do końca br. trafi także na rynek we Francji i Wielkiej Brytanii. 

Nowy model Opla ma znacząco wpłynąć na pobudzenie produkcji samochodów w gliwickiej fabryce. Świat motoryzacji mocno ucierpiał na skutek dekoniunktury. Ślląska fabryka przez dziewieć miesięcy 2009 roku wyprodukowała blisko 67 tysięcy samochodów co oznacza spadek produkcji o połowę. w porównaniu z rokiem 2008. W tym samym okresie ubiegłego roku w Gliwicach powstało prawie 152 tysiące samochodów.

Auto w polskich salonach pojawi się w styczniu 2010 roku. Cena jaką trzeba będzie zapłacić za podstawową wersję nowej Astry z benzynowym silnikiem 1,4. to około 58,5 tys. zł.

Według General Motors Poland Astra IV jest najbardziej zaawansowanym technicznie samochodem seryjnym produkowanym w naszym kraju.

Tymczasem auto już znalazło się wśród siedmiu kandydatów do tytułu Car of the Year 2010, czyli samochodu roku 2010.

CZYTAJ DALEJ  Cruzy przełamały niemieckie fatum w Oschersleben

Kto wie, może najnowocześniejsze rozwiązania techniczne oraz odświeżona stylistyka pomogą nowej Astrze w powtórzeniu sukcesu Insigni sprzed roku.

 

źródło: General Motors

Michał Kiermanowicz
Michał Kiermanowicz

Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.

Artykuły: 3209

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *