X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Nowy Nissan Juke Nismo RS

2014-03-04
Strona główna -> Nissan -> Juke

Nowy Nissan Juke Nismo RS

Legenda Nissana Nismo trwa: kolejny nowy model z tej serii będzie dostępny w Europie.

Na Salonie Samochodowym w Genewie Nissan prezentuje zapowiedź flagowej wersji modelu Juke - Juke Nismo RS - nawiązującego do Nissana GT-R Nismo.

Dysponujący większą mocą, sztywniejszym zawieszeniem, mocniejszymi hamulcami i bogatszym wyposażeniem nowy Nissan Juke Nismo RS jest kontynuacją założeń przyjętych dla niezwykle popularnego modelu Juke Nismo, a więc jeszcze bardziej ekstremalną wersją najlepiej sprzedającego się miejskiego crossovera.

Jak każdy model firmowany przez Nismo, RS pełnymi garściami czerpie z rozwiązań stylistycznych, aerodynamicznych i konstrukcyjnych stosowanych w sporcie samochodowym, oferując wyścigowe osiągi i właściwości jezdne w samochodzie przeznaczonym do eksploatacji na drogach publicznych.

„Nissan Juke Nismo już teraz ma trzyprocentowy udział w sprzedaży modelu Juke w Europie, co pozwala liczyć na zainteresowanie entuzjastów spragnionych jeszcze lepszych osiągów. Juke Nismo RS spełni ich oczekiwania i umocni renomę Nismo jako twórcy wyczynowych pojazdów w erze cyfrowej" - powiedział Guillaume Cartier, starszy wiceprezes ds. sprzedaży i marketingu w europejskim oddziale Nissana.

Sprawdzony przez Nismo w imprezach sportowych organizowanych w różnych częściach świata, zaawansowany silnik 1.6 DIG‑T poddano tuningowi na potrzeby wersji Nismo RS, zwiększając jego moc z 200 KM (147 kW) do 218 KM (160 kW). W wersji z napędem na jedną oś, z manualną skrzynią biegów, generuje on już nie 250, a 280 Nm maksymalnego momentu obrotowego. W celu zagwarantowania, że zawieszenie skutecznie przeniesie dodatkowy zapas momentu na drogę, w wersjach 2WD zastosowano mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu na przedniej, napędzanej osi.

Mechanizm ten jest zbędny w wersji z napędem na cztery koła, ze skrzynią Xtronic, systemem inteligentnego rozdziału momentu napędowego oraz silnikiem generującym 250 Nm. Pojazdy z przekładnią Xtronic są standardowo wyposażone w manetki przy kierownicy służące do sterowania skrzynią w ośmiostopniowym trybie sekwencyjnym.

Zwiększonym osiągom towarzyszy udoskonalona akustyka układu wydechowego, z którego wydobywa się bardziej sportowy odgłos pracy silnika.

Pozostałe udoskonalenia związane ze zwiększeniem mocy to wzmocnienia nadwozia w strategicznych strefach, zwiększające jego sztywność skrętną, oraz hamulce bardziej odporne na utratę skuteczności wskutek częstego i intensywnego używania. Średnicę przednich tarcz zwiększono z 296 do 320 mm, a z tyłu zastosowano tarcze wentylowane. Dopełnieniem modyfikacji charakterystyki zawieszenia są także zmienione nastawy sprężyn i amortyzatorów.

« < 1 2 > »

Komentarze