X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Nowy Hyundai i40, dane techniczne, zdjęcia

2011-02-21
Strona główna -> Hyundai -> i40 wagon

Nowy model Hyundai i40

Podczas targów motoryzacyjnych w Genewie Hyundai zaprezentuje całkowicie nowy model i40, zapowiadający zmianę sposobu postrzegania marki w Europie.

Nowy Hyundai i40 - reprezentujący segment D, został zaprojektowany w europejskim centrum R&D firmy w niemieckim Rüsselsheim i ma pozycjonować markę jako Modern Premium, co oznacza dostarczenie Klientowi innowacyjnych rozwiązań oraz wysokiej jakości produktu w przystępnej cenie.

i40 trafi do salonów w czerwcu 2011 roku w wersji kombi, wspierany przez unikalny i w pełni przejrzysty program gwarancyjny 5-Year Triple Care (5 lat gwarancji bez limitu kilometrów, 5 lat obsługi technicznej pojazdu, 5 lat assistance).

"Całkowicie nowy i40 jest doskonałym odzwierciedleniem nowego sloganu marki New Thinking. New Possibilities. (Nowe Myślenie. Nowe Możliwości.) - powiedział Allan Rushforth, wiceprezes i COO Hyundai Motor Europe. "i40 jest dowodem, jak daleko Hyundai zaszedł w ostatnich latach i wyraźnie pokazuje, co mamy na myśli określając siebie jako markę Modern Premium”.

"i40 to dla nas ważny model i z niecierpliwością oczekujemy jego rynkowej premiery sądząc, że będzie to hit w mocno konkurencyjnym, europejskim segmencie D. Wprowadzając na początku samochód w wersji kombi, stanowiącej 50% sprzedaży w tym segmencie, będziemy mogli szybko poznać wrażenia europejskich kierowców" – dodał Rushforth.

W oparciu o prognozy ekspertów motoryzacyjnych, mówiące o całkowitej sprzedaży w segmencie D na poziomie 890 000 sztuk w całej Europie w 2016 roku, Hyundai spodziewa się wzrostu sprzedaży tych pojazdów o 12,6% w ciągu najbliższych pięciu lat. Celem firmy jest osiągnięcie sprzedaży 60 000 egzemplarzy w ciągu 2012 roku i tym samym zdobycie miejsca w pierwszej piątce najlepiej sprzedających się modeli tego segmentu.
Ewolucja marki Hyundai w Europie jest widoczna w mocno wyróżniającym się języku projektowania określanym jako Fluidic Sculpture, dzięki któremu i40 zyskał tak oryginalny i dynamiczny wygląd. Charakterystyczny sześciokątny grill i niepowtarzalny kształt reflektorów przednich dodatkowo podkreślają wyrazisty i nowoczesny wygląd auta.

Sportowy design i40 nie wpływa jednak negatywnie na poziom komfortu wnętrza. Rozstaw osi wynosi 2770 mm, a samochód oferuje najlepszą w swojej klasie wewnętrzną przestrzeń przednią od siedzenia do dachu (1025mm), na wysokości ramion (1455mm) i nóg (1170mm). Imponująca przestronność jest gwarancją najwyższego komfortu podróżowania wszystkich pasażerów.

Pojemność bagażnika i40 zdecydowanie wyróżnia się w swojej klasie i wynosi standardowo 553 litrów, a przy złożonych siedzeniach zwiększa się do 1719 litrów.

Nowy i40 dostępny będzie w czterech wersjach silnikowych - dwóch benzynowych i dwóch wysokoprężnych o mocach od 115 KM do 177 KM, z wysokim momentem obrotowym dostępnym w szerokim zakresie obrotów silnika, dzięki czemu i40 prowadzi się przyjemnie zarówno po mieście jak i autostradzie.

W segmencie D silniki Diesla stanowią 75% całkowitej sprzedaży, dlatego Hyundai przewiduje, że najbardziej popularnym wśród Klientów indywidualnych oraz flot będzie silnik 1,7 l Diesel o mocy 136 KM. W samochodzie zadebiutuje także zupełnie nowy 2,0-litrowy silnik GDI o nazwie Nu, zapewniający wyjątkowe osiągi przy jednocześnie niskim zużyciu paliwa. Ogólnie Hyundai zakłada sprzedaż w podziale na silniki w stosunku 65% Diesel i 35% benzyna.

Hyundai i40 będzie dostępny również w wersji Blue obejmującej najnowsze technologie, opracowane w ramach programu Hyundai Blue Drive™ m.in. zintegrowany system Stop & Go (ISG), opony o niskim współczynniku oporu toczenia i system zarządzania energią (AMS).

i40 w wersji Blue z jednostką U-II, 1,7-litrowym silnikiem wysokoprężnym o mocy 115 KM, osiąga emisję CO2 na poziomie 113 g/km i spalanie na poziomie 4,3 l/100 km, dzięki czemu jest najbardziej przyjaznym dla środowiska modelem w swojej klasie.

Bogate wyposażenie standardowe i wiele nowoczesnych rozwiązań, dostępnych jako opcja u większości modeli konkurencyjnych, będzie zdecydowaną kartą przetargową modelu i40.

Najważniejsze elementy możliwego wyposażenia i40 to m.in. asystent parkowania z kamerą cofania, system utrzymywania toru jazdy, Bluetooth z funkcją rozpoznawania głosu, pełna nawigacja. Na elementy komfortu i wygody w i40 składają się między innymi: elektryczny hamulec postojowy, podgrzewane i wentylowane siedzenia przednie, podgrzewane siedzenia tylne z możliwością regulacji pochylenia oparcia, a także automatyczny system odszraniania szyby przedniej oraz podgrzewana kierownica.

Nowoczesne elementy oświetlenia, jak światła do jazdy dziennej w technologii LED, reflektory z żarówkami ksenonowymi oraz przyjazny dla kierowcy zestaw wskaźników z wyświetlaczem LCD (typu Supervision Cluster) to kolejne elementy wzmacniające wizerunek i40 jako wiodącego modelu segmentu D.

i40 korzysta z najnowszych technologii bezpieczeństwa aktywnego i pasywnego w celu zapewnienia maksymalnej ochrony użytkowników. W wybranych krajach, podstawowe wyposażenie stanowić będzie ESP, ABS, Hill Start Assist Control (system ułatwiający ruszanie na wzniesieniu), VSM (Vehicle Stability Management – system zarządzający stabilnością pojazdu), BAS (Brake Assist System – system wspomagania awaryjnego hamowania) i ESS (Emergency Stop Signal - sygnał ostrzegania o awaryjnym hamowaniu).

W zakresie bezpieczeństwa biernego i40 może być wyposażony aż w dziewięć poduszek powietrznych - przednie, boczne przednie i tylne, kurtyny oraz poduszkę kolanową kierowcy, dzięki czemu ma być kolejnym modelem marki Hyundai, spełniającym najwyższe kryteria oceny bezpieczeństwa w testach Euro NCAP (5 gwiazdek).

"i40 doskonale łączy w sobie cztery elementy, które stały się podstawowymi wartościami Hyundaia: praktyczność, wydajność, efektywność i stylizacja. Nasi projektanci i inżynierowie stworzyli samochód, zawierający w sobie wszystko to, czego poszukują europejscy kierowcy w modelach segmentu D” – skomentował Allan Rushforth.

 

źródło: Hyundai

Komentarze