Nowa oferta Opla Astra

Nowy sedan o świeżej sylwetce, z nowoczesnymi silnikami o dużej mocy i systemami wspomagania wzbogaca ofertę udanych i wielokrotnie już nagradzanych modeli kompaktowych. Auta z nowej linii Astry są jeszcze bardziej sportowe i różnorodne. Ostrzejsza stylistyka sylwetki oraz wnętrza podkreśla sportowy charakter i techniczny potencjał tych pojazdów. Zróżnicowana oferta Astry — oprócz nowego sedana obejmująca także wariant pięciodrzwiowy, kombi Sports Tourer, trzydrzwiowe coupé GTC oraz wersję OPC o wysokich osiągach — jest wreszcie kompletna.

Prezes firmy Opel, Karl-Friedrich Stracke, powiedział: „Nowa linia Opla Astry to bardzo udany wstęp do tworzenia szerszego spektrum modeli oraz bardziej rozbudowanej oferty wysoce wydajnych silników i innowacyjnych technologii wspomagających. Poprzez ostrzejszą, unowocześnioną sylwetkę chcieliśmy podkreślić nasze plany dotyczące zastosowania budzących największe emocje rozwiązań niemieckiej inżynierii w bardzo konkurencyjnym segmencie samochodów kompaktowych”.

Wspomniane plany znajdują odzwierciedlenie w zastosowaniu nowoczesnych silników, które teraz zwiększają — a będą zwiększać także w ciągu najbliższych sześciu miesięcy — i tak już  zróżnicowane pod względem wydajności spektrum jednostek napędowych dostępnych w ofercie Astry. Nowa Astra OPC, dostępna już w wersji z silnikiem benzynowym o pojemności 2 l i turbodoładowaniem, zapewnia mnóstwo emocjonujących przeżyć za kierownicą. Moc 206 kW/280 KM i maksymalny moment obrotowy 400 Nm sprawiają, że jest to nie tylko najsilniejszy, ale również najszybszy z dotychczasowych modeli Astry: maksymalna prędkość tej wersji coupé wynosi 250 km/h, a przyspieszenie od zera do 100 km/h trwa zaledwie 6 sekund.

Najszybszy w historii model Astry z silnikiem diesla będzie dostępny od jesieni. Nowy 2.0 BiTurbo CDTI o mocy 143 kW/195 KM i imponującym  momencie obrotowym 400 Nm jest znany z modelu Insignia, ale dopiero teraz tę zaawansowaną technologię sekwencyjnych silników BiTurbo zastosowano w segmencie produkowanych masowo aut kompaktowych. Doładowywany za pomocą dwóch współpracujących turbosprężarek silnik zapewnia doskonałe osiągi przy małym zużyciu paliwa i będzie dostępny w Astrze GTC. Umożliwi to wybór silnika diesla o wysokiej wydajności, który nie ma sobie równych w segmencie aut kompaktowych.

Opel wprowadził również ulepszenia w już istniejącym 1,4-litrowym turbodoładowanym silniku benzynowym o mocy 103 kW/140 KM. Silnik ten wzbogacono o funkcję Overboost, która pozwala chwilowo zwiększyć (o dodatkowe 10 procent) moment obrotowy z 200 Nm do 220 Nm, co bardzo przydaje się, na przykład, podczas wyprzedzania.

Pełen zakres: od ecoFLEX z emisją CO2  tylko 99g/km, do wysokiej klasy wariantu OPC
Nowa oferta Astry jest w stanie spełnić nawet najwyższe wymagania klientów w zakresie jednostek napędowych: od najbardziej wydajnych modeli Astry, takich jak 1.7 CDTI ecoFLEX (81 kW/110 KM i 96 kW/130 KM) z emisją CO2 tylko 99 g/km (3,7 l/100 km), aż po najsilniejszą Astrę w wersji diesel, z nowym silnikiem BiTurbo CDTI o mocy 195 KM i najmocniejszy w historii model, czyli nową Astrę OPC o mocy 280 KM.  Ponadto wprowadzone na początku 2012 roku wersje turbodoładowanego silnika LPG o pojemności 1,4 l (103 kW/140 KM) sprawiły, że wybór jednostek napędowych dostępnych w ofercie Astry wyróżnia się w segmencie aut kompaktowych pod względem zróżnicowania. Oferta ta zostanie jeszcze uzupełniona o silnik benzynowy nowej generacji SIDI (Spark Ignition Direct, o zapłonie iskrowym z bezpośrednim wtryskiem) ECOTEC o pojemności 1,6 l, z turbodoładowaniem, gwarantujący nie tylko ultra efektywność jednostki, ale również wysoki komfort prowadzenia.

CZYTAJ DALEJ  Powrót królowej - SKODA Octavia liderem sprzedaży

Nowe systemy wspomagania poszerzają bogatą ofertę innowacyjnych technologii
Kolejne nowości umożliwiające podniesienie standardów technicznych do jeszcze bardziej zaawansowanego poziomu można znaleźć w zakresie systemów wspomagania kierownicy. Wiele nowoczesnych technologii, które miały swoją premierę w modelach Insignia i Zafira Tourer, jest teraz dostępnych w nowej linii Astry. Zapewniają one jeszcze większe bezpieczeństwo i komfort jazdy. Są to: system kamer przednich Opel Eye drugiej generacji z systemem rozpoznawania znaków drogowych (TSA II), funkcja ostrzegania o niekontrolowanej zmianie pasa (LWD), wskaźnik odległości do pojazdu poprzedzającego (FDI) oraz system ostrzegania przed kolizją (FCA). Te systemy ostrzegania pomagają zapobiegać krytycznym sytuacjom, w przypadkach gdy kierowca rozproszy się lub straci koncentrację.

Inne systemy wspomagania to: system kamer tylnych, zaawansowane czujniki parkowania, rozpoznające przestrzeń i wspomagające parkowanie, oraz boczny system monitorowania „martwego pola”, a także wyposażony w radar aktywny tempomat (ACC) z systemem automatycznego hamowania (CIB), działającym przy prędkości od 50km/h do 180km/h. System ACC pomaga kierowcy utrzymać wybraną prędkość poprzez automatyczne przyśpieszanie lub zwalnianie z jednoczesnym zachowaniem stałej, precyzyjnie określonej odległości od pojazdu jadącego z przodu. Kiedy radar wykryje potencjalne ryzyko kolizji, funkcja CIB automatycznie zwalnia samochód, co znacznie osłabia uderzenie.

Te nowe systemy dopełniają bogatą ofertę nowoczesnych technologii Astry, obejmującą rozwiązania unikatowe bądź rzadko spotykane w segmencie aut kompaktowych. Systemy te obejmują najnowszej generacji inteligentne adaptacyjne lampy przednie (AFL+) z
bi-ksenonowymi reflektorami oraz mnóstwo zaawansowanych funkcji oświetlenia, takich jak doświetlanie łuków i zakrętów, asystent świateł drogowych oraz system zmiennego rozkładu wiązki światła, który automatycznie dostosowuje się do panujących warunków.

Dodatkowo Astra jest wyposażona w ergonomiczne fotele, które uzyskały certyfikat AGR (Aktion Gesunder Rücken e.V), niezależnego niemieckiego stowarzyszenia lekarzy ortopedów.

Dostępny jedynie w samochodach Opla system do przewożenia rowerów Flex-Fit, w pełni zintegrowany z tylnym zderzakiem i funkcjonujący na zasadzie szuflady, można łatwo schować, gdy nie jest używany. Ten pomysłowy wbudowany system najnowszej generacji zastosowany w modelu Astra Sports Tourer umożliwia przewożenie do czterech rowerów na raz. Pięciodrzwiowa wersja może pomieścić aż dwa rowery. Panoramiczna szyba przednia, zaprojektowana i opatentowana przez Opla, sięga aż do środkowej części dachu samochodu, a tym samym dostarcza kierowcy i pasażerom modeli Astra GTC i OPC niezwykłych wrażeń wizualnych i przestrzennych podczas jazdy. W przeciwieństwie do innych rozwiązań szklanych dachów żaden element poprzeczny nie powoduje ograniczenia widoczności.

FlexRide i HiPerStruts w celu zwiększenia komfortu i kontroli nad pojazdem
Doświadczenia płynące z jazdy odgrywają kluczową rolę w linii Astry. Oprócz dotychczasowych rozwiązań zwiększających dynamikę jazdy klienci mogą zdecydować się na inteligentny system mechatroniczny Opla FlexRide, który dostosowuje się automatycznie do panujących warunków jazdy. Za pomocą jednego przycisku kierowca może w dowolnym czasie wybierać pomiędzy trzema trybami: „Standard”, komfortowym trybem „Tour” lub zaprojektowanym do aktywnej jazdy trybem „Sport”, z bardziej wyostrzoną wrażliwością układu kierowniczego, pedałów i amortyzatorów.

Aby zintensyfikować sportowy styl jazdy i osiągi, modele Astra GTC i OPC zostały wyposażone w HiPerStruts (wysokiej klasy kolumny) na zawieszeniu przedniego koła. HiPerStruts poprawiają przyczepność, zwiększając moc pokonywania zakrętów oraz znacznie redukując siłę odczuwaną podczas przyspieszenia, a tym samym pozwalają kierowcy uzyskać maksymalne osiągi.
Świeża stylistyka Astry wzbogacona o więcej ekskluzywnych i sportowych akcentów.

CZYTAJ DALEJ  Sprowadzanie samochodów z USA: Czy koszty odprawy i transportu są w cenie?

Pięciodrzwiowa Astra i model Sports Tourer zyskały nowy wygląd, a dzięki temu nabrały jeszcze bardziej młodzieńczego, sportowego, a jednocześnie ekskluzywnego charakteru. Dotyczy to także nowej, czterodrzwiowej Astry sedan. Zespół projektantów Opla skoncentrował się na przodzie pojazdu. Dolnej osłonie chłodnicy dodano więcej wyrazistości, inspirując się wprowadzonym niedawno modelem Astry GTC, którego siatkę osłony cechuje technicznie precyzyjniejsza stylistyka. Przy górnej kracie wlotu powietrza umieszczono bardziej widoczną chromowaną listwę w kształcie skrzydła o trójwymiarowej głębi. Znajduje się ona bliżej środka, dzięki czemu sprawia wrażenie, jakby unosiła się nad kratą. Czarne akcenty przy przednich reflektorach zapewniły światłom modelu „Essentia” w podstawowej wersji sportowy design, co do tej pory było dostępne jedynie w wyższych wersjach modelu.

Wyrzeźbiona na nowo wnęka na tablicę rejestracyjną w tylnej części pięciodrzwiowej Astry optycznie poszerza jej sylwetkę. W modelu pięciodrzwiowym oraz w Sports Tourer efekt optycznego poszerzenia został osiągnięty poprzez dodanie nowego chromowanego pasa na zderzaku, tuż pod wnęką na tablicę rejestracyjną.

GTC z silnikiem diesla BiTurbo o dużej mocy zyskał jeszcze bardziej sportowy i ostrzejszy wygląd, który zmienia się nieznacznie w zależności od modelu. Przednia maskownica w wersjach Astry GTC wyposażonych w BiTurbo podkreśla ich wysokie osiągi i bardziej agresywną naturę. Górna krata wlotu powietrza ma taki sam kształt jak w Astrze GTC, ale jej przedni pas zawsze jest w kolorze nadwozia. Również w dolnym obszarze wlotu powietrza dodano nieco sportowych elementów. Miejsce, w którym łączą się centralna krata wlotu powietrza i kraty boczne, kształtem przypomina płetwy rekina, przez co samochód zyskał bardziej agresywny wygląd niż konwencjonalne modele Astry. Obramowanie okien bocznych wzbogacono o chromowane akcenty. Dwie rury wydechowe i rzucający się w oczy kształt tylnego zderzaka dodają pojazdowi jeszcze więcej muskulatury.

Wnętrza pięciodrzwiowej Astry, modelu Sport Tourer i czterodrzwiowego sedana zyskały sportowy wygląd, dużo żywszy i bardziej urozmaicony dzięki zastosowaniu nowych materiałów, kolorów i elementów dekoracyjnych z nowym błyszczącym lakierem. W modelach wyposażonych w BiTurbo kruczoczarny materiał lub skóra zostały zestawione z krawędziami siedzeń w kolorze Magic Red. Na fotelach, drzwiach i obudowie drążka skrzyni biegów zastosowano takie same przeszycia i ściegi w odcieniu czerwieni, co dodaje sportowego charakteru całemu wnętrzu. Pozostałe sportowe wyposażenie wnętrza BiTurbo to skórzana, spłaszczona w dolnej części kierownica i specjalne dywaniki podłogowe z czerwonymi obwódkami.

Nabywcy Astry mogą się teraz cieszyć również nową stylistyką kół. Nowe 17-calowe felgi z lekkich metali stanowią standardowe wyposażenie wersji „Sport”. Opcjonalnie można zastąpić je nowymi, stylowymi pięcioramiennymi 18- lub 19-calowymi felgami z lekkich metali, o podwójnych ramionach. Ponadto w Astrze debiutują nowe sportowe wieloramienne kołpaki.

Astra kontynuuje historię sukcesu kompaktowej linii Opla
Z nową linią Astry o znacznie podniesionej wydajności Opel może kontynuować sukcesy swojego wielokrotnie nagradzanego kompaktowego bestsellera. Zdobył on m.in. prestiżową niemiecką nagrodę Golden Steering Wheel (2009), a niedawno otrzymał najlepszą notę w Raporcie Dekra 2012, oceniającym usterkowość używanych samochodów.

Rodzina modeli Astra ma kluczowe znaczenie dla marki. Około jedna trzecia sprzedanych przez Opla samochodów to właśnie Astry. Obecnie Opel produkuje dziesiątą generację samochodów kompaktowych i czwartą generację Astry, dzięki której zyskał więcej niż 641 000 klientów w całej Europie. Wszystko to dzięki wprowadzonej na rynek jesienią 2009 roku pięciodrzwiowej wersji Astry, modelowi Sports Tourer, który dołączył do niej rok później, a także trzydrzwiowej wersji GTC Coupé z roku 2011. W konsekwencji Astra jest trzecim (a drugim w Niemczech) pod względem popularności samochodem w rankingach sprzedaży w największym segmencie pojazdów w Europie, który stanowi około jedną czwartą całego rynku.

Ceny nowej linii Opla Astry zaczynają się od 63 500 zł. (zalecana cena Polsce z VAT) za pięciodrzwiową wersję podstawową. Ceny Astry w wersji sedan zostaną ogłoszone w Polsce pod koniec czerwca.

CZYTAJ DALEJ  Audi A4 Avant zdobywa nagrodę Fleet Award 2013

 

źródło: General Motors

Michał Kiermanowicz
Michał Kiermanowicz

Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.

Artykuły: 3209

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *