Nowy Mercedes-Benz Klasy C

Deska rozdzielcza z gładzikiem i wyświetlaczem head-up, najlżejsze nadwozie w segmencie, bogactwo systemów bezpieczeństwa, dynamicznie i komfortowo zestrojone zawieszenie czy klimatyzacja korzystająca z sygnału GPS podkreślają wewnętrzną wartość nowej limuzyny, która – za sprawą innowacyjnych rozwiązań i ekskluzywnego wykończenia – awansuje do jeszcze wyższej klasy.

Design kabiny nowej Klasy C to obraz współczesnego luksusu – połączenie przejrzystej stylizacji, wysokiej próby materiałów i sportowego sznytu. Odpowiada on również oczekiwaniom użytkowników najnowszych urządzeń multimedialnych, takich jak smartfony czy tablety.

Konsola środkowa z zupełnie nowym rozkładem instrumentów zapewnia poczucie większej przestrzeni, a estetyczne okładziny o precyzyjnie wyrzeźbionych liniach podkreślają wyrafinowany charakter wnętrza.

Po raz pierwszy nowa Klasa C otrzyma gładzik (touchpad) – podobnie jak w przypadku smartfonów, funkcje systemu informacyjno-multimedialnego mogą być obsługiwane opuszką palca.

Kolejną innowacją jest wyświetlacz head-up. Zupełnie jak w myśliwcach, na przedniej szybie – bezpośrednio w polu widzenia kierowcy – pojawiają się najważniejsze informacje, w tym szybkość jazdy, obowiązujące ograniczenia prędkości, wskazówki nawigacji i komunikaty systemu DISTRONIC PLUS. Obraz o wysokiej rozdzielczości zdaje się unosić nad pokrywą silnika, około 2 metry przed kierowcą, i pozwala ograniczyć ewentualne rozproszenie uwagi związane z odczytem informacji ze wskaźników. Jego ustawienia można dostosować do osobistych preferencji.

Inteligentna, lekka konstrukcja. Niższa masa oraz imponująca sztywność zapewniająca znakomite właściwości jezdne, optymalny poziom wibracji oraz wysoki poziom bezpieczeństwa biernego – oto krótka charakterystyka hybrydowego nadwozia aluminiowego nowej Klasy C. Konstrukcja waży o około 70 kg mniej od porównywalnej, ale wykonanej ze stali.Masa własna całego samochodu spadła względem poprzednika o około 100 kg. W rezultacie Klasa C jest znacznie bardziej oszczędna i również pod tym względem ustanawia klasowe standardy. Ten technologiczny skok Mercedes-Benz zawdzięcza nowej koncepcji projektowania, w szerokim zakresie wykorzystującej aluminium, formowane na gorąco elementy stalowe i stal o ultrawysokiej wytrzymałości – to nietypowe połączenie w samochodach produkowanych seryjnie.

Jednocześnie karoseria i nadwozie reprezentują najwyższe standardy pasywnego bezpieczeństwa. Limuzyna nie tylko spełnia obecne wymogi bezpieczeństwa obowiązujące w poszczególnych regionach, ale i rygorystyczne wymagania Mercedes-Benz, zgodne ze strategią „Best Real Life Safety”. To zasługa kabiny pasażerskiej zbudowanej głównie z wysoko- i ultrawysokowytrzymałej stali, specjalnie zaprojektowanych stref zgniotu ze zoptymalizowanym rozkładem sił w przedniej i tylnej części nadwozia oraz zewnętrznego poszycia karoserii, praktycznie w całości wykonanego z aluminium.

CZYTAJ DALEJ  Dziedziczenie bogactwa

Zawieszenie – zwinność i komfort jazdy. Nowa Klasa C łączy przyjemność z jazdy na krętych drogach z wyśmienitym komfortem jazdy. Istotny udział ma w tym nowa, 4-wahaczowa oś przednia. Limuzyna jest standardowo wyposażona w zawieszenie stalowe. Alternatywnie, jako pierwszy model w segmencie, może być zaopatrzona w elektronicznie sterowane zawieszenie pneumatyczne AIRMATIC ze zmiennym stopniem tłumienia i różnymi trybami pracy do wyboru.

Innowacyjne wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa. Kolejna generacja Klasy C zostanie wyposażona w nową poduszkę powietrzną pasażera z przodu z czujnikiem wykrywającym obecność fotelika dla dziecka. Po jego zamontowaniu poduszka zostaje odłączona.

Lista wyposażenia wzbogaci się również o znane z nowej Klasy S systemy wspomagające kierowcę – zupełnie nowe lub o rozszerzonym zakresie działania.

Przyjazna atmosfera na pokładzie. Nowa Klasa C jako jedyny model w klasie otrzyma układ klimatyzacji z automatyczną recyrkulacją powietrza podczas jazdy w tunelu. Zamknięty obieg powietrza będzie uruchamiany w oparciu o dane nawigacji satelitarnej.

Pakiet AIR BALANCE z aktywnym rozpylaczem zapachów i jonizatorem, który kilka miesięcy świętował swoją premierę w Klasie S, także dba o zapewnienie podróżującym dobrego samopoczucia.

 

źródło: Daimler

Michał Kiermanowicz
Michał Kiermanowicz

Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.

Artykuły: 3209

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *