Historia Chevroleta Cruze rozwija się doskonale, a jej najnowszy rozdział to zapowiedź premiery nowej, 5-drzwiowej wersji hatchback. Debiut ten jest kolejnym potwierdzeniem planów Chevroleta, zmierzających do wprowadzenia produktów o korzystnym stosunku wartości do ceny do wszystkich najważniejszych segmentów rynku w Europie.
Pokazowa wersja kompaktowego modelu Chevroleta zostanie po raz pierwszy zaprezentowana 30 września podczas Salonu Samochodowego w Paryżu. Będzie to jedna z czterech premier Chevroleta podczas tegorocznej edycji Salonu.
Dzięki wprowadzeniu modelu Cruze hatchback, klienci mają do wyboru kolejną wersję nadwoziową oprócz tradycyjnego sedana, a Chevrolet ponownie wysoko ustawił poprzeczkę, wprowadzając na rynek samochód, który zapewnia nowy poziom oferowanej wartości w porównaniu z niektórymi, bardziej uznanymi konkurentami.
Zdaniem Wayne’a Brannona, prezesa i dyrektora zarządzającego Chevrolet Europe, potencjał w zakresie możliwości dalszego spełnienia wymagań klientów jest znaczny. „Cruze okazuje się być prawdziwą historią sukcesu. Sprzedajemy ten model w 70 krajach na całym świecie i niedawno prześcignął on Aveo, nasz najlepiej sprzedający się samochód osobowy”.
„Wersje hatchback odgrywają na wielu rynkach dominującą rolę. Europejski segment samochodów kompaktowych to łącznie około 4,8 miliona pojazdów, czyli ponad ¼ całego rynku, z czego wersje hatchback stanowią około 65%. Dlatego spodziewamy się zwiększenia sprzedaży w szeregu regionów, a jednocześnie wysyłamy sygnał, że Chevrolet stał się poważnym graczem w najważniejszych segmentach w Europie”.
Od premiery wiosną 2009 roku, model Cruze w wersji sedan spotyka się z ciepłym przyjęciem rynków na całym świecie. Klientów przyciąga nawiązująca do coupe sylwetka, jakość wykonania, 5 gwiazdek w testach bezpieczeństwa NCAP i dynamika jazdy. Samochód zdobył też tytuł AUTOBEST 2010, przyznawany przez jury składające się z czołowych dziennikarzy motoryzacyjnych z Europy Środkowej i Wschodniej.
Chevrolet Cruze to samochód wyjątkowo dobrze dopasowany do gustów kierowców europejskich. Fakt ten potwierdza wysoka sprzedaż na wielu rynkach. Do chwili obecnej model Cruze jest najlepiej sprzedającym się kompaktowym sedanem w 2010 roku na kilku z większych rynków europejskich, w tym w Danii, Niemczech, Szwajcarii, we Włoszech, w Hiszpanii, Portugalii i Wielkiej Brytanii, gdzie przekracza on prognozowaną wielkość sprzedaży.
Poza Europą sprzedaż modelu Cruze jest równie imponująca. W samych Chinach Chevrolet sprzedał od początku roku niemal 90 000 egzemplarzy modelu Cruze. Wersja sedan znajduje też wielu klientów w Rosji, niektórych częściach Ameryki Południowej oraz w Indiach i na innych rozwijających się rynkach.
Wersja hatchback
Dzięki atrakcyjnej, opadającej w tylnej części linii dachu i krótkim zwisom z przodu i z tyłu, nowy Cruze hatchback ma tak samo dynamiczną „postawę”, jak wersja sedan i będzie łatwo rozpoznawalny. Jest też podobnie jak sedan zwinny na drodze, dzięki zastosowaniu nowego systemu integralnej ramy-nadwozia (BFI), uzupełnionego o precyzyjne zestrojenie elementów układu jezdnego. System BFI zapewnia wysoki poziom stabilności i solidności konstrukcji.
Pojemność przestrzeni bagażowej modelu Cruze hatchback sięga niemal 400 litrów, a pojazd wyposażony jest w dzielone w proporcji 60/40 oparcie tylnej kanapy.
Udział Chevroleta w wyścigach WTCC (ogólnoświatowych mistrzostwach samochodów turystycznych) właśnie modelem Cruze już przynosi wymierne efekty. Przy czterech wyścigach do końca sezonu prowadzi on zarówno w klasyfikacji kierowców, jak i zespołów, bardzo skutecznie prezentując swoje zalety w zakresie dynamiki.
Nowy Chevrolet Cruze w wersji 5-drzwiowego hatchbacka wejdzie do sprzedaży w całej Europie w połowie 2011 roku, a jego ceny zostaną podane tuż przed premierą.
źródło: General Motors
Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.