Nowy Fiat Sedici – silniki

sprzężone odpowiednio ze skrzynią pięcio- i sześciobiegową, charakteryzujące się precyzyjnym włączaniem biegów i ograniczonymi obciążeniami (dla niektórych rynków dostępna jest również 4-biegowa automatyczna skrzynia biegów dla modelu benzynowego 1.6 o napędzie kół 4×2). Spełniające wymogi Euro 5, oba silniki charakteryzują się znaczną redukcją emisji CO2 w porównaniu z silnikami z poprzednich modeli. Rzeczywiście, w porównaniu z wersją 107 KM 1.6, nowy silnik 120 KM (poza dodatkowymi 13 KM) wykazuje niższe zużycie paliwa oraz mniejsze emisje CO2 o około 10%, zarówno w przypadku modelu 4×2, jak i 4×4. Jeszcze dalej w tym aspekcie idzie nowy silnik 135 KM 2.0 Multijet, który w porównaniu z wersją 120 KM 1.9 Multijet (poza dodatkowymi 15 KM) emituje do 20% mniej CO2 w przypadku modelu 4×4 (w przypadku modelu 4×2 jest to 17%). Te osiągi plasują Nowe Sedici na czele swojej klasy i jednocześnie są świadectwem ciągłych starań marki Fiat, aby pogodzić „jazdę dla przyjemności” z ochroną środowiska.

W szczególności, nowy silnik 135 KM 2.0 Multijet, naturalne rozwinięcie 1.9 Multijet, wykazuje szereg zalet, zarówno pod względem osiągów (zwiększony moment obrotowy i moc), jak i pod względem emisji oraz zużycia paliwa: wyniki dla wersji 4×2 to zaledwie 134 g/km CO2 (cykl mieszany) przy zużyciu wynoszącym 4,4 l/100 km w cyklu pozamiejskim (wyniki dla wersji 4×4 to 142 g/km CO2, 4,6 l/100 km w cyklu pozamiejskim, 4,6 l/100 km w cyklu mieszanym i 7,0 l/100 km w cyklu miejskim).

Należy podkreślić, że poza znaczną redukcją zużycia paliwa i emisji, Nowy Sedici 135 KM 2.0 Multijet jest liderem w swej klasie pod względem osiągów: osiąga prędkość maksymalną 190 km/godz. a od 0 do 100 km/godz. przyspiesza w 10,5 sekundy (w przypadku wersji 4×4 to odpowiednio 180 km/godz. i 11,2 sekundy). Ponadto, elastyczność pojazdu została ulepszona za sprawą momentu obrotowego wynoszącego 320 Nm, osiągającego maksymalną wartość już przy 1500 obr./min.

Silnik benzynowy 1.6 16v osiąga 120 KM przy 6000 obr./min. i maksymalny moment obrotowy wynoszący 156 Nm (15.9 kgm) przy 4400 obr./min. Idealny do jazdy w mieście i po krętych drogach, nowy silnik został opracowany ze szczególnym naciskiem na osiągi oraz zużycie paliwa. Wysokie osiągi są zasługą systemu zmiennych faz rozrządu, który przyczynia się do zapewnienia optymalnego momentu obrotowego i mocy przy każdej prędkości. Tak zaopatrzony Nowy Sedici osiąga maksymalną prędkość wynoszącą 185 km/godz., od 0 do 100 km/godz. przyspiesza w 10,7 sekundy, a zużycie paliwa wynosi 5,2 l/100 km w cyklu pozamiejskim, 6.2 l/100 km w cyklu mieszanym oraz 7.9 l/100 km w cyklu miejskim (wyniki dla wersji 4×4 to 175 km/h, 11,5 sekundy, 5,9 l/100 km w cyklu pozamiejskim, 6,5 l/100 km w cyklu mieszanym oraz 8,2 l/100 km w mieście). Jest to zatem jednocześnie silnik wydajny i ekonomiczny.

 

źródło: Fiat

Michał Kiermanowicz
Michał Kiermanowicz

Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.

Artykuły: 3209

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *