Zmodernizowany przód pojazdu
Ceniona przez klientów stylistyka Mégane została nieco zmieniona, zapewniając mu jeszcze bardziej nowoczesny wygląd. Przód samochodu zdobią reflektory wyposażone w światła do jazdy dziennej z diodami LED, tworząc jego nowy świetlny znak rozpoznawczy. Przedni zderzak otrzymał wykończenie w kolorze czarnym błyszczącym, z chromowanymi elementami ozdobnymi. Wnętrze wzbogacone zostało o nowe wzory tapicerek tkaninowych oraz skórzanych łączonych z elementami alcantary i skóry ekologicznej. Całkowicie zmieniona została także gama obręczy kół, a gama dostępnych kolorów nadwozia wzbogacona o dwa nowe kolory: Niebieski Majorelle i Biała Perła. Wszystkie te zmiany dowodzą wielkiej wagi, jaką Renault przywiązuje do jakości, stanowiącej priorytet dla firmy.
Z uwagi na duży sukces serii limitowanej Bose® Edition w roku 2011 obecnie będzie ona stanowić oddzielny poziom wyposażenia.
Dzięki temu gama ulega wzbogaceniu o wyróżniającą się wersję, stanowiącą połączenie sportowej elegancji i unikalnych doznań akustycznych. Oferta obejmuje również wersje GT i GT Line: tworzące specyficzny znak rozpoznawczy w kształcie bumerangu światła LED, tapicerka materiałowa łączona z elementami skóry ekologicznej z czerwonymi przeszyciami, sportowa kierownica z oparciem na kciuki, nakładki na progi drzwi i listwa ozdobna na desce rozdzielczej z napisem Renault Sport
Mégane Gama 2012: nowa moc spod znaku Energy
Mégane Gama 2012 jest pierwszym modelem z ofertą trzech nowych silników Energy (w zależności od kraju) pozwalających połączyć przyjemność prowadzenia z niskim zużyciem paliwa. Silniki te, stworzone w oparciu o zasadę „downsizingu” nowej generacji przy wykorzystaniu całego doświadczenia Renault w Formule 1, wyposażone zostały w szereg unikalnych w tej klasie samochodów rozwiązań, takich jak system Stop&Start z układem odzyskiwania energii przy zwalnianiu/hamowaniu. Dzięki starannemu dopracowaniu pod względem akustycznym silniki Energy charakteryzują się niezwykle cichą i dyskretną pracą. Poziom emisji hałasu jest w ich przypadku dwukrotnie niższy w porównaniu do silników poprzedniej generacji.
Renault Energy TCe 115 – powrót silników benzynowych: Renault Energy TCe 115 to pierwszy benzynowy, doładowany silnik Renault z bezpośrednim wtryskiem, łączący wysokie osiągi z niewielkim zużyciem paliwa. Ta nowa jednostka o pojemności 1198 cm3, wprowadzana na miejsce silnika 1.6 16V, odznacza się wyższymi od niego osiągami (+ 5 KM, + 40 Nm). Dysponuje mocą 115 KM i maksymalnym momentem obrotowym 190 Nm, z czego 90% jest dostępne już od 1 650 obr./min. Silnik ten odznacza się wyjątkową elastycznością pracy oraz przyspieszeniami na niskich obrotach godnymi silnika wysokoprężnego. Benzynowy silnik Renault Energy TCe 115 jest najwydajniejszą tego typu jednostką dostępną na rynku, o wyjątkowo niskim zużyciu paliwa, obniżonym o 25%. Napędzane tym silnikiem Renault Mégane Gama 2012 zużywa zaledwie 5,3 l/100 km w cyklu NEDC, co jest rekordowym wynikiem dla benzynowych modeli tej kategorii, pozwalającym oszczędzić blisko 1,5 l/100 km. Emisja CO2 sytuuje się na poziomie 119 g/km, a wynoszący około 1 000 km zasięg jest zbliżony do zasięgu modeli z silnikiem wysokoprężnym.
Mégane Gama 2012 dysponować będzie także dwoma najlepszymi w swojej kategorii silnikami wysokoprężnymi, oferującymi dużą przyjemność prowadzenia przy rekordowo niskim zużyciu paliwa.
Nowy, wysokoprężny silnik Energy dCi 110: najlepiej sprzedająca się w Mégane jednostka 1.5 dCi została zmodyfikowana – pojawiły się w niej wszystkie nowe rozwiązania technologiczne, wprowadzone po raz pierwszy w zeszłym roku dla modeli Scénic i Grand Scénic w silniku Energy dCi 130, pozwalające w szczególności obniżyć emisję CO2 poniżej 95 g/km, a zużycie paliwa do 3,8 l/100 km w cyklu mieszanym, co stanowi spadek o blisko 12%. Dzięki temu Mégane uplasowało się w pierwszej trójce w swoim segmencie pod względem efektywności energetycznej. Osiągi pojazdu utrzymane zostały na niezmienionym poziomie dzięki zwiększonemu momentowi obrotowemu (260 Nm, tj. o 20 Nm więcej, dostępnych już od 1 750 obr./min).
Renault Energy dCi 130: najmocniejszy w swojej kategorii, osiągający moc 130 KM i maksymalny moment obrotowy 320 Nm silnik wysokoprężny 1.6 l zapewnia dużą przyjemność jazdy oraz wyróżnia się zdecydowanymi, dynamicznymi przyspieszeniami już od 1 750 obr./min. Zamontowany w Mégane zużywa 4,0 l/100 km w cyklu mieszanym, o 20% mniej w porównaniu do poprzedniej jednostki 1.9 dCi 130 oraz emituje zaledwie 104 g CO2/km.
Użyteczne i przystępne cenowo technologie zapewniające komfort podczas jazdy
Zwiększanie poziomu bezpieczeństwa na co dzień: ułatwianie prowadzenia i maksymalizacja komfortu jazdy są dziś bardziej niż kiedykolwiek priorytetami Renault. Wzorem Renault Scénic i Grand Scénic, również Mégane Gama 2012 zostaje wyposażona w Visio System®. System ten, współpracujący z umieszczoną za przednią szybą, na tylnej stronie lusterka wstecznego kamerą, poprawia widoczność podczas jazdy w nocy oraz pozwala kierowcy zachować pełną czujność, łącząc – jako pierwszy tego rodzaju system na rynku – dwie funkcje:
Funkcja automatycznej zmiany świateł drogowych na mijania: jazda w nocy wymaga zachowania szczególnej czujności, zwłaszcza jeśli chodzi o ciągłe dostosowywanie świateł pojazdu dla zapewnienia optymalnej widoczności, ale bez utrudniania jazdy innym kierowcom. Visio System® poprawia widoczność podczas jazdy w nocy. Strefa usytuowana przed pojazdem jest stale obserwowana przez oko kamery. Światła długie włączają się automatycznie po przekroczeniu prędkości 45 km/h, jeśli oświetlenie zewnętrzne jest zbyt słabe, a system nie wykryje w pobliżu żadnego innego pojazdu lub źródła światła. Visio System® dostosowuje automatycznie natężenie świateł pojazdu (przełączanie świateł drogowych/świateł mijania), zwalniając z tego obowiązku kierowcę. Rozwiązanie to pozwala 4 do 5 razy wydłużyć czas jazdy na światłach drogowych. Poprawia widoczność (zasięg 100 m kontra 30 m), co znacznie zmniejsza ryzyko zderzenia z przeszkodą.
System kontroli pasa ruchu: niezamierzone zjechanie z pasa ruchu spowodowane jest zazwyczaj spadkiem czujności lub zaśnięciem kierowcy i jest jedną z głównych przyczyn wypadków, zwłaszcza na autostradach. Z chwilą przekroczenia linii pasa ruchu bez włączenia kierunkowskazów kierowca jest ostrzegany o tym fakcie zapaleniem się kontrolki na desce rozdzielczej oraz sygnałem dźwiękowym.
Nie zapomniano także o komforcie wprowadzając nowy system wspomagania przy ruszaniu. Dzięki sprzężeniu z automatycznym hamulcem postojowym system ten utrzymuje przez kilka sekund ciśnienie w układzie hamulcowym dając kierowcy czas na zwolnienie sprzęgła bez ryzyka cofnięcia się pojazdu. „Autostradowy” tryb działania kierunkowskazów zwiększa komfort prowadzenia auta: jedno lekkie przesunięcie dźwigni kierunkowskazów powoduje serię trzech mignięć informujących o zamiarze zmiany pasa ruchu.
System wspomagania parkowania został wzbogacony o kamerę cofania. Kierowca ma szczegółowy podgląd strefy usytuowanej bezpośrednio za pojazdem oraz toru jazdy, co ułatwia korygowanie manewrów. Automatyczna, dwustrefowa klimatyzacja jest obecnie wyposażona w czujnik Air Quality Sensor, kontrolujący jakość powietrza we wnętrzu i samoczynnie odcinający jego dopływ z zewnątrz.
Mégane Gama 2012 zachowuje wszystkie zaawansowane technologie, które przyczyniły się do jego sukcesu. Nowe radioodtwarzacze R-Plug&Radio+ są bez wyjątku wyposażone w funkcję Bluetooth®, umożliwiającą prowadzenie rozmów telefonicznych bez użycia rąk oraz słuchania muzyki w audiostreamingu z przenośnych urządzeń audio, a także w gniazda typu USB i Jack umożliwiające obsługę urządzeń zewnętrznych za pomocą przełączników przy kierownicy. Dostępny jest także wbudowany system nawigacji Carminat TomTom® z menu w języku polskim oraz stworzony „na miarę” i wyróżniający się szczególnym realizmem dźwięku system nagłośnienia Bose® Energy Efficient Series.
Renault Mégane – wizytówka „Renault Quality Made”
Produkowane w zakładzie w Palencji (Hiszpania) Renault Mégane Gama 2012 jest objęte najostrzejszymi standardami produkcyjnymi, pozwalającymi zapewnić najwyższy poziom jakości. Model ten aspiruje do roli światowej wizytówki jakości Renault i symbolizuje know-how koncernu w tym zakresie, od fazy projektu po wprowadzenie na rynek wszystkich modeli tej marki.
Jean-Pierre Vallaude, dyrektor ds. jakości: Dzięki swojej wyjątkowej niezawodności oraz coraz powszechniej uznawanej – w miarę kolejnych udoskonaleń pojazdu – jakości postrzeganej, Renault Mégane jest wiarygodną wizytówką jakości Renault. Wszędzie na świecie Mégane powinno pełnić rolę wyznacznika jakości dla wszystkich modeli marki Renault.
Ten najlepiej sprzedający się model marki Renault (235 000 egzemplarzy sprzedanych w samym 2011 roku i 730 000 od jego wejścia na rynek pod koniec 2008 r.), stał się obecnie jednym z liderów niezawodności w swoim segmencie, co zostało docenione w prasie fachowej (zaliczenie do 100 najbardziej niezawodnych samochodów przez Automobile Magazine), jak również uznane przez ADAC oraz inne zewnętrzne niezależne instytucje, plasujące ten model w czołówce rankingu. Dzięki polityce ciągłych udoskonaleń, zapoczątkowanej przez Renault w 2003 r., w Mégane III udało się obniżyć o 40% liczbę usterek podczas jazdy w porównaniu do jego poprzednika.
Mégane, symbol know-how Renault w dziedzinie jakości
Dążąc do zagwarantowania pełnej niezawodności Mégane III, firma Renault zastosowała rygorystyczne standardy i procedury jakościowe, zainspirowane również doświadczeniem, jakim może się pochwalić jego partner – marka Nissan.
Warto powiedzieć choćby o procedurze Design to Quality, która umożliwia zapewnienie kontroli jakości już od samego początku prac koncepcyjnych i na etapie rozwijania projektu pojazdu. Poza tym, niektóre standardy dotyczące kontroli jakości stały się dzisiaj wspólnymi standardami w ramach Aliansu. Wprowadzenie standardów AVES (Alliance Vehicle Evaluation Standards) w poszczególnych pionach zapewniło ujednoliconą metodę kontroli jakości opartą na coraz bardziej wyśrubowanych kryteriach odpowiadających oczekiwaniom klientów, od momentu produkcji do chwili wydania pojazdu. Renault czuwa nad stosowaniem tych standardów na całym świecie: System Produkcji Renault (SPR) jest wprowadzany we wszystkich 38 zakładach produkcyjnych Grupy Renault. Jakość zdefiniowana hasłem „Produkujemy samochody zgodne ze standardami i niewymagające poprawek” stanowi najważniejszy cel wszystkich pracowników zakładów produkcyjnych. Wszystkie zakłady produkcyjne Renault stosują zatem te same standardy i przestrzegają tych samych wymogów w zakresie jakości.
Zaostrzone procedury korzystne dla Mégane
Jednocześnie wraz z Mégane III zostały wprowadzone dodatkowe etapy zatwierdzania jakości. Kwestie trwałości i starzenia się stanowiły zasadniczą część pracy podczas wszystkich etapów projektowania pojazdu. Wzmocnione zostały procesy projektowe i związane z zatwierdzaniem jakości. Renault Mégane III objęte zostało zaostrzonymi procedurami projektowania i zatwierdzania projektu, ukierunkowanymi na zapewnienie trwałości oraz odporności na upływ czasu. I tak na przykład dla fazy projektowania sporządzona została lista 100 punktów w celu zapewnienia najwyższego poziomu niezawodności oraz wydłużenia trwałości elementów – tak pod kątem użytkowania, jak i wyglądu w porównaniu do Mégane II. Szczególnie wiele wysiłku włożono w obniżenie poziomu hałasu, poprawę szczelności oraz zapewnienie niezawodności komponentów elektronicznych.
W zakładzie produkcyjnym samochodów w Palencji (Hiszpania), kontrole wykonywane z wykorzystaniem lasera pozwalają przetestować 100% funkcji pojazdu w porównaniu z 70% w przypadku Mégane II. Po wydaniu zgody na produkcję Mégane III, firma Renault, w 2008 roku poddała testom non-stop ponad 100 pojazdów, które przez 3 miesiące jeździły po drogach Turcji, Australii i Rumunii. Samochody pokonały łącznie ponad 5 milionów kilometrów w różnych warunkach drogowych i klimatycznych, co pozwoliło zatwierdzić wszystkie warunki eksploatacji pojazdu przez klientów, także i te najbardziej surowe. Testy te przeprowadzone w ramach operacji poprzedzającej wprowadzenia modelu Mégane III na rynek należą dzisiaj do standardów jakościowych Renault.
W Polsce model pojawi się w salonach w kwietniu br.
źródło: Renault
Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.