Nowe Renault Mégane RS

  • Moc 265 KM i moment 360 Nm osiągany przez Mégane R.S. Trophy świadczą o niezrównanych osiągach w tej kategorii samochodów sportowych. Nowa wersja jest wyposażona w większe koła, a podwyższona moc silnika pozwala wykorzystać pełnię możliwości sportowego zawieszenia Cup, zapewniając jednocześnie komfort jazdy i zachowanie wszechstronnych zalet użytkowych samochodu.
  • Mégane R.S. Trophy ma być wyprodukowane w ilości 500 sztuk wyróżniających się oryginalną stylistyką, jako model najwyżej pozycjonowany w gamie Mégane R.S. .
  • Otwarcie zamówień nastąpi 20 czerwca 2011 r. Samochód będzie oferowany w następujących krajach: Francja, Wielka Brytania, Niemcy, Belgia, Portugalia, Hiszpania, Włochy, Szwajcaria, Austria i Słowenia. Cena na rynku francuskim będzie wynosić od 35 500 euro.


Kolejne modyfikacje techniczne w tym i tak już bardzo zaawansowanym technologicznie samochodzie Moc 265 KM (+ 15 KM), moment obrotowy 360 Nm (+ 20 Nm), dostępny w 100% w bardzo szerokim zakresie obrotów (od 3000 do 5000 obr./min), stosunek masy do mocy wynoszący 5,09 kg/KM i moc 132,5 KM z jednego litra pojemności skokowej silnika – tak wyglądają zmodyfikowane przez konstruktorów Renault Sport parametry techniczne silnika 2.0 turbo z Mégane R.S. Auto zapewnia dzięki temu jeszcze większą przyjemność z jazdy i wyróżnia się elastyczną pracą. Ciśnienie doładowania sięga 2,5 bar (+ 0,2), a zmieniony układ dolotu powietrza spełnia wymagania podwyższonego ciśnienia i temperatury pracy jednostki napędowej.

Dzięki tym zabiegom samochód uzyskuje lepsze osiągi: przyspieszenie od 0 do 100 km/h
w czasie 6,0 s (- 0,1 s), prędkość maksymalna 254 km/h (+ 4 km/h) oraz 1 000 m ze startu zatrzymanego w czasie 25,4 s (- 0,3 s). Nie chodzi tu jednak tylko o liczby, ale przede wszystkim o niesamowitą przyjemność jazdy, łatwość prowadzenia i intensywne wrażenia za kierownicą Mégane R.S. Trophy. Auto posiada specjalne ustawienia zawieszenia Cup i samoblokujący mechanizm różnicowy w seryjnej specyfikacji pojazdu.

CZYTAJ DALEJ  Robert Kubica

 

Nowe ogumienie Bridgestone Potenza RE050A – wywodzące się z Formuły 1 – zapewnia dobre trzymanie się drogi na suchej nawierzchni, zwłaszcza w ciasnych zakrętach, a jednocześnie dobrze sprawuje się na mokrej drodze. Asymetryczna i kierunkowa rzeźba bieżnika tej opony, kształt rowków odprowadzających wodę, a także wielkość i profil żeber bieżnika zapewniają przyczepność, pewne prowadzenie samochodu i komfort akustyczny w każdych warunkach drogowych. Mégane R.S. Trophy zwraca uwagę umiarkowanym spalaniem, jak i emisją zanieczyszczeń. Parametry te wynoszą odpowiednio 8,2 l/ 100 km w cyklu mieszanym i 190 g CO2/km, czyli
o 0,2 l benzyny i 5 g CO2 mniej w porównaniu do Mégane R.S. w czasie wprowadzania tego modelu do sprzedaży.


Wyrazista i niezwykle atrakcyjna stylistyka R.S.
Mégane R.S. Trophy jest natychmiast rozpoznawalne dzięki naklejkom na nadwoziu i czarnemu dachowi, a także unikatowym elementom wystroju zewnętrznego: aerodynamicznemu spojlerowi, 19-calowym obręczom kół ze stopu metali lekkich wzór STEEV w czarnym, błyszczącym kolorze, z czerwonymi obwódkami i kołpakami R.S. (jako opcja lub seryjnie, w zależności od rynku), a także specjalnej tabliczce z kolejnym numerem egzemplarza samochodu. Diodowe światła dzienne podkreślają niepowtarzalny wygląd auta. Mégane R.S. Trophy będzie oferowane w specjalnym kolorze nadwozia Żółty Sirius. Ten metalizowany kolor lakieru jest bardzo ceniony przez miłośników marki. Jako alternatywę dla nowego odcienia, klient ma do wyboru następujące metalizowane kolory nadwozia: Biała Perła, Czarny Etoilé i Szary Kasjopea.


We wnętrzu fotele kubełkowe Recaro (pokryte materiałem lub skórą łączoną z elementami skóry ekologicznej, w zależności od kraju) nadają wnętrzu sportowy charakter, podobnie jak wyświetlacz centralny przekazujący informacje z Systemu R.S. Monitor. Jest to nowoczesny, telemetryczny system pokładowy rejestrujący parametry pracy układów mechanicznych pojazdu i wyświetlający je w czasie rzeczywistym podczas jazdy na torze, do której Mégane R.S. Trophy jest specjalnie predestynowane.

 

źródło: Renault

Michał Kiermanowicz
Michał Kiermanowicz

Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.

Artykuły: 3209

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *