Nowe Renault Kangoo – silniki

Ich wspólną cechą jest solidna konstrukcja, oszczędne zużycie paliwa i niska emisja spalin. Jeden z silników wysokoprężnych będzie oferowany z filtrem cząstek stałych.

1.5 dCi 70 KM (50 kW), 85 KM (63 kW), 105 KM (78 kW), 105 KM FAP. Cieszący się uznaniem ze względu na cichą pracę, osiągi, komfort eksploatacji i niskie koszty użytkowania, jak również niską emisję spalin, silnik 1.5 dCi jest oferowany w Nowym Kangoo w 3 poziomach mocy. Wersje 70 KM (50 kW), 85 KM (63 kW) i 105 KM (78 kW) odpowiadają na różne potrzeby użytkowników. Podstawowa wersja – rozwijająca 70 KM (50 kW) przy 4 000 obr/min jest symbolem niskich kosztów eksploatacji. Osiąga moment 185 Nm przy 1 750 obr/min. Dzięki niskiemu zużyciu paliwa – 5,2 l/100 km w cyklu mieszanym, emisja CO2 wynosi jedynie 138 g/km, dzięki czemu Nowe Kangoo jest najbardziej przyjaznym dla środowiska kombivanem. Silnik ten współpracuje z 5-biegową skrzynią mechaniczną.

Wersja rozwijająca 85 KM (63 kW) przy 3 750 obr/min jest niezwykle uniwersalna. Moment 200 Nm dostępny od 1 750 obr/min, sprawia, że czuje się równie swobodnie w mieście, co na długich dystansach. Nowe Kangoo wyposażone w ten silnik zapewnia bardzo atrakcyjny stosunek osiągów do zużycia paliwa. Spala zaledwie 5,3 l/100 km w cyklu mieszanym, a jego emisja CO2 wynosi 140 g/km. Podobnie jak poprzednia wersja współpracuje z 5-biegową skrzynią mechaniczną.

Nowe Kangoo może być również napędzane najmocniejszą wersją silnika 1.5 dCi, którą można także znaleźć pod maską Clio, Modusa, Megane’a, Scenica i Nowej Laguny. Rozwija ona moc 105 KM przy 4 000 obr/min i osiąga moment obrotowy 240 Nm przy 2 000 obr/min, co pozwala spełnić oczekiwania klientów ceniących sobie przyjemność bardziej dynamicznej jazdy. Wyposażona w układ wtrysku common mail drugiej generacji i turbo o zmiennej geometrii, i osiągająca ciśnienie wtrysku 1 600 bar, gwarantuje doskonałe osiągi. Nie są one bynajmniej uzyskiwane kosztem podwyższenia zużycia paliwa – wynosi ono jedynie 5,5 l/100 km w cyklu mieszanym. Tak niskie spalanie jest możliwe dzięki zastosowaniu wtryskiwaczy piezoelektrycznych i 6-biegowej skrzyni mechanicznej. Pod względem emisji hałasu, zastosowanie podwójnego, amortyzowanego koła zamachowego eliminuje brzęczenie podczas pracy na niskich obrotach. Silnik ten może być również wyposażony w filtr cząstek stałych. Pozwala on na wyeliminowanie sadzy dzięki zastosowaniu dodatkowego wtryskiwacza w układzie wydechowym.

1.6 16V 105 KM (78 kW)
Silnik 1.6 16V rozwija moc 105 KM (78 kW) przy 5 750 obr/min i maksymalny moment obrotowy 148 Nm przy 3 750 obr/min, i zapewnia dużą przyjemność jazdy. Dzięki łożyskowanym dźwigniom w układzie rozrządu i zastosowaniu lżejszych materiałów zapewnia stosunkowo niskie zużycie paliwa – 7,7 l/100 km w cyklu mieszanym. Zazwyczaj współpracuje z 5-biegową skrzynią mechaniczną, ale jest również dostępny z 4-przełożeniową skrzynią automatyczną Proactive. W samochodach wyposażonych w tę właśnie skrzynię, silnik 1.6 16V osiąga nieco większy moment obrotowy – 152 Nm przy 4 000 obr/min.

1.6 8V 90 KM (66 kW)
Ten silnik o mocy 90 KM (66 kW) przy 5 500 obr/min jest znany w gamie Renault z solidnej konstrukcji, niezawodności i wysokiej sprawności. Moment obrotowy 128 Nm jest dostępny
w szerokim zakresie obrotów – od 3 000 obr/min aż do 4 500 obr/min. Ekonomiczny i łatwy
w eksploatacji spala jedynie 7,9 l/100 km, co zapewnia dość niski poziom emisji CO2 (195 g/km). Będzie sprzedawany wraz z 5-przełożeniową skrzynią mechaniczną. Do sprzedaży trafi w drugim półroczu 2008 roku.

Nowe Kangoo i program Renault eco2
Dwie wersje Nowego Kangoo spełniają kryteria przyznania znaku Renault eco2: są to auta wyposażone w silnik 1.5 dCi o mocy 70 KM (50 kW) i 85 KM (63 kW). Znak Renault eco2 jest świadectwem działań podejmowanych przez Renault na rzecz ochrony środowiska i wyróżnia samochody, które jednocześnie spełniają przyjęte kryteria ekologiczne i ekonomiczne: są produkowane w zakładach posiadających certyfikat ISO 14001, ich emisja CO2 nie przekracza
140 g/km (lub są to auta napędzane bioetanolem E85 lub biodieslem B30) i min. 5 % zastosowanych tworzyw sztucznych pochodzi z recyklingu.

Renault kontynuuje działania podjęte w tym kierunku – od drugiego półrocza 2008 roku będzie dostępne Nowe Kangoo w wersji z silnikiem 1.6 16V na bioetanol E85 oraz z silnikiem 1.5 dCi 85 KM na biodiesel B30. Zastosowanie biodiesla B30 będzie wkrótce również możliwe w innych silnikach wysokoprężnych Euro 4 bez filtra cząstek stałych oraz we wszystkich silnikach wysokoprężnych spełniających normę Euro 5.

CZYTAJ DALEJ  Rekord Volkswagena

 

źródło: Renault

Michał Kiermanowicz
Michał Kiermanowicz

Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.

Artykuły: 3209

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *