Silnik
Audi S6 i S6 Avant wykorzystują nowy silnik TFSI w wersji 309 kW (420 KM). Ta ośmiocylindrowa jednostka z podwójnym doładowaniem rozwija stały moment obrotowy 550 Nm od 1.400 do 5.300 obr./min i przyspiesza S6 od zera do 100 km/h w 4,8 sekundy. W przypadku S6 Avant sprint ten trwa 4,9 sekundy. Elektronicznie ograniczona prędkość maksymalna wynosi 250 km/h a jej osiągnięcie nie sprawia obu modelom najmniejszej trudności.
Jednostka 4.0 TFSI przenosi stosowaną przez Audi strategię downsizingu do klasy samochodów o wyczynowych możliwościach. W porównaniu z silnikiem z poprzedniego modelu – bezsprężarkowym V10 o pojemności 5,2 litra, nowa jednostka pozwala na jeszcze bardziej sportowe osiągi przy spalaniu niższym nawet o 25 procent. W S6 średnie zużycie paliwa wynosi 9,7 litra na 100 km, S6 Avant zużywa 9,8 litra. To znacznie mniej, niż jakikolwiek konkurencyjny model.
Tak doskonałe wyniki Audi zawdzięcza wielu technologiom, w tym systemowi rekuperacji i Start-Stop oraz nowemu systemowi zarządzania pracą cylindrów „cylinder on demand”. Gdy V8 przy częściowym bciążeniem odłącza cztery cylindry, włącza się system Active Noise Cancellation (ANC).
Cztery mikrofony wbudowane w podsufitce rejestrują odgłosy we wnętrzu limuzyny a komputer je analizuje. W przypadku odkrycia niepożądanych składowych dźwięku, ANC emituje przez głośniki systemu audio dźwięk o takiej samej częstotliwości i amplitudzie, lecz przesunięty w fazie, który nakłada się na dźwięk niepożądany i w znacznym stopniu niweluje go.
Niezależnie od tego aktywne, elektronicznie regulowane elementy mocowania silnika poprzez odpowiednie impulsy tłumią drgania o niskiej częstotliwości. Aktuator dźwięku – klapy w układzie wydechowym, osłonie silnika oraz nowe dwumasowe koło zamachowe z wahadłem odśrodkowym w siedmiobiegowej przekładni S tronic również mają swój wkład w pełną głębokiego brzmienia i spokojną pracę silnika.
S6 i S6 Avant udowadniają słuszność hasła „Przewaga dzięki technice” także w dziedzinie układów przeniesienia napędu. Momenty napędowe silnika przenoszone są przez siedmiobiegową przekładnię S tronic, niezwykle szybko zmieniającą przełożenia. Stały napęd na wszystkie koła quattro wykorzystuje samoblokujący centralny mechanizm różnicowy z selektywnym sterowaniem momentem poszczególnych kół. Na życzenie system ten może być uzupełniony sportowym mechanizmem różnicowym, rozdzielającym w sposób aktywny siły napędowe między tylne koła.
Zawieszenie
Oba modele wyposażone są seryjnie w adaptive air suspension sport. Sztywno dostrojone zawieszenie pneumatyczne ze zmiennym tłumieniem drgań obniża nadwozie o dziesięć milimetrów. Zapewnia ono niezwykle precyzyjne prowadzenie bez konieczności rezygnacji z komfortu. Mocne hamulce tarczowe ze wszystkimi tarczami wentylowanymi mają matowe, czarne zaciski z logo S6. Na życzenie Audi montuje tarcze hamulcowe z ceramiki wzmacnianej włóknem węglowym.
S6 i S6 Avant poruszają się seryjnie na obręczach ze stopu metali lekkich z pięcioma równoległymi ramionami. Obręcze mają rozmiar 8,5 J x 19, opony – 255/40. Alternatywnie dostępne są inne warianty obręczy o średnicy 19 i 20 cali, cztery z nich oferuje quattro GmbH. Szczególnie ekskluzywne są 20-calowe obręcze z pięcioma ramionami w kształcie łopatek wirnika w kolorze tytanowym.
System dynamiki jazdy Audi drive select należy do wyposażenia seryjnego w obu nowych modelach „S”. Zmienia on między innymi charakterystykę pedału gazu, punkty zmiany przełożenia przekładni S tronic, charakterystykę wspomagania elektromechanicznego układu kierowniczego oraz adaptive air suspension. Kierowca może wybrać jeden z pięciu trybów pracy. Opcjonalny sportowy mechanizm różnicowy i przekładnia kierownicza zmieniająca przełożenie dynamicznie w zależności od prędkości, mogą być również włączone do tego systemu.
Nadwozie i stylistyka
Duży wpływ na dynamikę Audi S6 i S6 Avant mają nadwozia – są niespotykanie lekkie, ponieważ w około 20 procentach wykonano je z aluminium. Audi S6 waży tylko 1895 kilogramów, a S6 Avant – 1950 kilogramów, o wiele mniej, niż ich bezpośredni rywale.
Mierzące 4931 milimetrów S6 jest o 16 milimetrów dłuższe, niż A6. Długość S6 Avant to 4.934 milimetry. W tym przypadku różnica wynosi 8 milimetrów. Oba modele można rozpoznać po całym szeregu detali stylistycznych. Na osłonie chłodnicy Singleframe znajdują się aluminiowe aplikacje, poziome podwójne listwy są chromowane. Kolejna chromowana listwa zdobi przedni zderzak. Obudowy lusterek zewnętrznych wykonane są z aluminium, a progi mają wyraźnie zaznaczony profil.
S6 Limousine posiada spojler na pokrywie bagażnika, Avant – na krawędzi dachu. W obu modelach dyfuzor przy tylnym zderzaku utrzymany jest w kolorze platynowo-szarym, a jego krawędź pokryto aluminium. Cztery chromowane rury układu wydechowego mają eliptyczny kształt. Modele „S” są dostępne w ośmiu kolorach lakieru, w tym dwa z nich są oferowane tylko dla tego modelu: krystaliczny niebieski Estoril i krystaliczny srebrny Prisma. Nadwozia zdobią emblematy S6 i V8T.
Wnętrze
Sportowa elegancja dominuje także we wnętrzu S6 i S6 Avant. Najważniejszy element wnętrza – sportowa skórzana kierownica z kolorowymi szwami i aluminiowymi dźwigienkami zmiany przełożenia, a także wskaźniki ozdobione są logo S6. Listwy progowe i oba wyświetlacze (MMI i komputera pokładowego) witają kierowcę ekranem z napisem S6. Przycisk Start-Stop zdobi czerwony pierścień. Kolejny element dekoracyjny, tym razem z aluminium, znajduje się na dźwigni zmiany biegów. Podporę pod lewa nogę zdobi nakładka ze stali szlachetnej, pedały oraz przyciski systemu obsługi MMI pokryto aluminium.
Aplikacje dekoracyjne wykonane są z czterech materiałów. Seryjnie z matowego szczotkowanego aluminium, na życzenie można zamówić Carbon, brązowe naturalne drewno jesionowe lub warstwowe drewno dębowe Beaufort. Podsufitka, tablica wskaźników, wykładzina dywanowa i siedzenia mogą mieć jeden z trzech kolorów: czarny, srebrny Mond lub beżowy Goa (tylko dla tapicerki). Standardową tapicerką jest połączenie skóry Perlnappa i Alcantary, alternatywnie można zdecydować się na skórę Milano lub Valcona.
Sportowe siedzenia z elektrycznie regulowanym podparciem odcinka lędźwiowego kręgosłupa, regulacją głębokości i wytłaczanym logo S montowane są seryjnie. Jako opcję Audi oferuje dwa kolejne warianty – elektrycznie regulowane siedzenia komfortowe z funkcją Memory i siedzenia sportowe S ze zintegrowanymi zagłówkami i elektryczną regulacją. Naturalnie z wytłoczonym logo „S” na oparciach.
Wyposażenie
Nowe Audi S6 i S6 Avant trafią wiosną 2012 roku do salonów z bogatym wyposażeniem seryjnym. Obejmuje ono między innymi reflektory ksenonowe plus ze światłami na każdą pogodę, tylne światła w technice LED, elektromechaniczny hamulec postojowy i komputer pokładowy z kolorowym wyświetlaczem, MMI Radio plus ze złączem Bluetooth i Audi Sound system z dziesięcioma głośnikami.
W nowych modelach „S” dostępne są liczne opcje wyposażenia. Są to między innymi diodowe reflektory, adaptive light, oświetlenie ambientowe, komfortowy kluczyk, wyświetlacz head-up, asystent parkowania „plus” z kamerami obserwującymi otoczenie samochodu, elektrycznie otwierana pokrywa bagażnika – na życzenie z czujnikami, a także komfortowe siedzenia z funkcją wentylacji i masażu. Model Avant, którego bagażnik ma pojemność 1680 litrów, można zamówić także z panoramicznym szklanym dachem.
Ściśle współpracujące ze sobą systemy wspierające kierowcę reprezentują najnowszy poziom techniki. Jest to system bezpieczeństwa Audi pre sense w różnych wersjach, adaptive cruise control z funkcją Stop & Go, Audi side assist, active lane assist, wskaźnik ograniczenia prędkości i asystent widoczności nocą sygnalizujący pieszych poruszających się drogą.
W przypadku systemów Infotainment opcje sięgają do MMI Navigation plus z dużym twardym dyskiem, ośmiocalowym monitorem i nowoczesnym systemem wprowadzania poleceń przy użyciu MMI touch. Może on współpracować z telefonem samochodowym online z Bluetooth, który pobiera specjalne usługi z Internetu i łączy przenośne urządzenia przez hotspot WLAN. System nagłośnienia Bang & Olufsen advanced sound z 15 głośnikami zachwyca doskonałą jakością dźwięku.
źródło: Audi
Redaktor naczelny portalu motoryzacyjnego 7dosetki.pl. W branży motoryzacyjnej praktycznie od dziecka. Odpowiada za całą część merytoryczną i plan redakcyjny na portalu.