X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Nowe Audi RS 7 Sportback, dane techniczne, wymiary

2013-01-15
Strona główna -> Audi -> A7

Za dużymi kołami znajdują się mocne hamulce. Cztery wentylowane od wewnątrz tarcze o falistym kształcie przyczyniają się do redukcji ciężaru samochodu. Przednie tarcze mają średnicę 390 mm. Trzpienie oddzielają ich stalowe pierścienie cierne od aluminiowych bębnów nośnych. Tarcze są obejmowane przez lakierowane na czarno, 6-tłoczkowe zaciski hamulców. Zaciski mogą być również opcjonalnie polakierowane na czerwono. Na życzenie, Audi montuje ceramiczne tarcze hamulcowe, wzmocnione włóknem węglowym, o średnicy 420 mm. Ich zaciski mają kolor antracytu. Elektroniczny system stabilizacji toru jazdy (ESC) z funkcją dezaktywacji, w który standardowo wyposażono Audi RS 7 Sportback, posiada również tryb sportowy.

Dzięki zawieszeniu pneumatycznemu, które perfekcyjnie współgra z dynamicznym charakterem sportowego coupé, nowe Audi RS 7 Sportback oferuje sportową, ale zawsze komfortową amortyzację. W wyniku zastosowania adaptive air suspension, karoseria Audi RS 7 zawieszona jest 20 mm niżej. Dostosowująca się do warunków jazdy amortyzacja – kolejna cecha zawieszenia – dopasowuje jego pracę do stanu nawierzchni drogi, stylu jazdy i trybu funkcjonowania systemu wyboru dynamiki jazdy Audi drive select. System ten z kolei pozwala osobie prowadzącej auto na określenie sposobu pracy innych ważnych elementów. Kierowca może go samodzielnie programować, wybierając jeden z kilku stopni.

Alternatywnie do zawieszenia pneumatycznego, Audi dostarcza sztywniejsze zawieszenie sportowe plus z systemem dynamicznej kontroli jazdy Dynamic Ride Control (DRC). W takim zawieszeniu zamontowano sprężyny stalowe i amortyzatory o trójstopniowym zakresie regulacji. Połączono je ze sobą przebiegającymi ukośnie przewodami olejowymi i centralnym zaworem. Kolejnym elementem dostępnym opcjonalnie, który można zintegrować z systemem wyboru dynamiki jazdy Audi drive select, jest dynamiczny układ kierowniczy z bezstopniową regulacją wspomaganiai przełożenia. Jego charakterystyka, podobnie jak w przypadku seryjnie montowanego wsparcia elektromechanicznego, została dopasowana dokładnie do wymogów Audi RS 7 Sportback.

Karoseria Audi RS 7 Sportback składa się w ok. 20 procentach z aluminium i zawiera wiele części wykonanych z wytrzymałych i ultrawytrzymałych stopów stali. Dzięki zastosowaniu tak dobranych materiałów i wysokiej sztywności karoserii, pojazd podczas jazdy reaguje bardzo precyzyjnie, a jakość wykończenia i komfort akustyczny wewnątrz samochodu są wręcz doskonałe.

Charakter Audi RS 7 Sportback jest rozpoznawalny już na pierwszy rzut oka. Świadczy o nim szereg detali, którym stylistyka modelu zawdzięcza sportowy pazur. Są to m.in. zderzak o wyrazistym konturze, polerowane na wysoki połysk przednie wloty powietrza o strukturze plastra miodu i dodatkowe elementy karoserii, wykonane z matowego aluminium. Z tyłu pojazdu, zwieńczonego elektrycznie wysuwanym spoilerem, uwagę przykuwa dyfuzor i dwie duże, eliptyczne końcówki rur wydechowych.

« < 1 2 3 4 5 > »

Komentarze